Dat is loctite, donkerrood.
Die konden dus prima opnieuw gebruikt worden
Dat is loctite, donkerrood.
Waar ik benieuwd naar ben is de mate van "rammelend" geluid bij coasten waarover je in veel tests leest en wat in sommige YT filmpjes ook te horen is.Classic Biker schreef: ↑wo 14 juli 2021, 18:38 Bedankt voor de info! Wat ik verder nog wil weten? Er zijn nog niet zo veel fietsen met de EP8 motor en ik wil weten of het de moeite waard is om er op te wachten. Dat is natuurlijk een subjectieve vraag, maar door er meer over te lezen hoop ik hier een goed beeld van te krijgen.
Bij mij is die rammel ook wat erger geworden dan hij op het begin was denk ik.. elke start van de rit valt het echt even op tot je 5 min onderweg bent en het dan eigenlijk niet meer in de gaten hebt.kermit schreef: ↑do 15 juli 2021, 11:04Waar ik benieuwd naar ben is de mate van "rammelend" geluid bij coasten waarover je in veel tests leest en wat in sommige YT filmpjes ook te horen is.Classic Biker schreef: ↑wo 14 juli 2021, 18:38 Bedankt voor de info! Wat ik verder nog wil weten? Er zijn nog niet zo veel fietsen met de EP8 motor en ik wil weten of het de moeite waard is om er op te wachten. Dat is natuurlijk een subjectieve vraag, maar door er meer over te lezen hoop ik hier een goed beeld van te krijgen.
Mijn vriendin heeft een Cube met Bosch gen.4 motor en die hebben dat ook. Als je zonder te trappen over de hobbels rolt hoor je een soort "klakklak" geluid. Dat is normaal, dus geen teken dat er iets mis is, maar ik vind het persoonlijk heel irritant.
Op NL routes trap je nogal wat, maar als ik me voorstel dat ik daar tijdens een Alpenafdaling continu naar moet luisteren...
Wel jammer, want voor de rest voelt die Bosch echt wel goed en dat zal voor een EP8 ook ongetwijfeld gelden.
Ik heb zelf nog de STEPS8000, en het enige dat ik graag anders zou zien is een grotere accu. Voor de rest voel ik niet echt behoefte aan een andere motor. Hij is sterk genoeg, je rijdt sowieso zelden met dat maximale koppel, je actieradius gaat flink terug als je dat wel doet.
Elke nieuwe generatie motoren is natuurlijk weer een klein stapje beter dan de voorganger, maar als ik die kleine verbeteringen moet "betalen" door naar rammeltjes te luisteren "behelp" ik mezelf nog wel even met de 8000 motor
Sowieso is een nieuwe e-mtb budgetair geen optie dus ik zal wel moeten
hallo maukemauke schreef: ↑wo 14 juli 2021, 12:12Wat wil je wetenClassic Biker schreef: ↑wo 14 juli 2021, 11:33 Ik vind nog weinig gebruikers ervaringen van de Shimano EP8 motor. Maar die is nog nauwelijks uitgeleverd zeker?
Werkt gewoon top, nu ongeveer 1200km mee gebiked zonder een enkele melding.
Doet wat het moet doen en komt nergens te kort.
Range op eco 100km+
Trail 60-70km
Boost 30-40
Weeg zelf ong 90kg.
Standen zijn erg fijn aan te passen zodat je in elke stand de juiste power krijgt. Die 85nw heb je bijvoorbeeld nooit nodig maar je kunt dus ook instellen dat je de 3 stappen verdeeld tussen de 20 en 85nm.
Voelt allemaal gewoon goed maar dat doen tegenwoordig alle ebikes denk ik! Net afwerking op het stuur is mooier bij shimano en specialized ipv bosche. Als je nog wat wil weten vraag het me gerust
Indd 630 whnederbelg2 schreef: ↑do 15 juli 2021, 17:05hallo maukemauke schreef: ↑wo 14 juli 2021, 12:12
Wat wil je weten
Werkt gewoon top, nu ongeveer 1200km mee gebiked zonder een enkele melding.
Doet wat het moet doen en komt nergens te kort.
Range op eco 100km+
Trail 60-70km
Boost 30-40
Weeg zelf ong 90kg.
Standen zijn erg fijn aan te passen zodat je in elke stand de juiste power krijgt. Die 85nw heb je bijvoorbeeld nooit nodig maar je kunt dus ook instellen dat je de 3 stappen verdeeld tussen de 20 en 85nm.
Voelt allemaal gewoon goed maar dat doen tegenwoordig alle ebikes denk ik! Net afwerking op het stuur is mooier bij shimano en specialized ipv bosche. Als je nog wat wil weten vraag het me gerust
kan je wat toelichten over die ranges. Dat klink wel goed!
ik neem aan met een 630 Wh accu?
is dat met gladde en harde banden /vlak terrein?
Ik met mijn Bosch Gen4 /650 Wh haal toch wat minder, misschien 75 km in een combo eco+tour (~trail bij Shimano) en ~40 -45 km max alleen op stand emtb (een soort automaat die switcht tussen tour en turbo). Maar ik rij wel op vette Eddie Currents , lage druk 23-25psi, en heuvelachtig terrein met meestal wat techn uitstapjes. En ben wat zwaarder (100 kg ) . Mijn range ook sterk afhankelijk van winter/zomer, modder of niet, wind etc.
dat kunnen aanpassen van vermogen per stand , daar ben ik wel jaloers op.
maar de emtb stand volgens de laatste software update is wel fijn, ik vind turbo (~boost) oncontroleerbaar en emtb geeft een heel natuurlijke vermogens profiel.
thx!mauke schreef: ↑do 15 juli 2021, 17:19
Indd 630 wh
Ik fiets vooral in eco, enkele klim op trail.. Eigenlijk is dat niet eens nodig. Ik fiets met maxxis dhf voor 29x2.5 en achter cross king 27.5x2.8
Druk voor en achter rond 2bar
Rondjes gps boz denk ong 300hm op 50km
Dat rondje kan ik dus op trail makkelijk rijden en heb dan nog wat energie over als ik bij de auto aankom.
Eco is toch het prettigste dan heb ik nog enigszins een bike gevoel wanneer ik klaar ben
Oeps, nu zie ik dat Mauke dat ook heeft, dus niet helemaal nieuw Merida dus.Classic Biker schreef: ↑vr 16 juli 2021, 13:28 Merida heeft de E-one Forty serie met Shimano EP8 motoren. Met 29"voorwiel en 27,5" achterwiel. Is dat iets nieuws? Met welke reden hebben ze dat gedaan en werkt het? Sowieso extra binnenbandjes meenemen!