Bike advies

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
xaerium
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 28 februari 2021, 14:52

Na 13 jr op dezelfde hardtail gereden te hebben wordt het tijd om deze een keer te vervangen. Mijn huidige fiets is een echte racer en biedt weinig comfort. Ik zal de fiets alleen in Nederland gebruiken met name op de route Rijk van Nijmegen/Rhenen/Kwintelooijen. Het liefst zoek ik een fiets die snelheid geeft boven comfort. Prijsklassen ergens rond de 1250 euro.
Zelf denk ik dus weer aan een racer, of geeft een trail bike als een Kona Honzo toch veel snelheid?
Fietsen waar ik nu aan denk zijn:
Scott Scale 965 of een Cube Reacton Pro.
De Trek's vallen voorlopig af omdat ik het idee heb bij andere merken net iets meer waard voor mijn geld te krijgen.

Een voorwaarde is dat ik de fiets kan testen, dus online valt af. Levertijd maakt niet veel uit, mijn huidige fiets houdt het nog wel een aantal maanden vol.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Ik lees dat Cube een nieuw model heeft :~ :winkie: :tong
Een link naar beide is wel handig:
https://www.scott-sports.com/nl/en/prod ... e-965-bike
https://www.cube.eu/nl/2021/bikes/mount ... eynyellow/
Persoonlijk zou ik voor de Scott gaan, deze heeft voor en achter steekassen, de Cube heeft QR.
Of je hier iets van gaat merken, dat betwijfel ik, schaad het niet dan baat het niet.
Tis wel handig voor de toekomst mocht je willen upgraden.
Trek heeft (vind ik) een vergelijkbare fiets qua prijs/kwaliteit.
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... e=bluedark
Laatst gewijzigd door massen op zo 28 februari 2021, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Op een Honzo ga jij waarschijnlijk minder blij worden. Vooral de zithouding is meer gericht op controle dan op snelheid.



Wil je echt snel zijn op Nijmegen, dan moet je naar dubbel geveerd. Maar daar is je budget te beperkt voor...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Is die oude een bike met 26 "?.

Met 29' er xc krijg je al wat meer comfort en snelheid.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
xaerium
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 28 februari 2021, 14:52

corex schreef: zo 28 februari 2021, 20:13 Is die oude een bike met 26 "?.

Met 29' er xc krijg je al wat meer comfort en snelheid.
Mijn oude fiets is inderdaad een 26", alleen de overstap naar 29" gaat voor mijn gevoel al meer comfort geven.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Even checken met een proefritje en je weet het.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
xaerium
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 28 februari 2021, 14:52

corex schreef: zo 28 februari 2021, 20:46 Even checken met een proefritje en je weet het.
Dit is nogal lastig ben ik achter gekomen. Lange levertijd maakt mij niet zoveel uit, maar winkels houden ook geen fiets meer achter om te passen/proefrit.
Heeft iemand nog een tip waar ik een Trek x-caliber of Cube reaction kan passen en vergelijken. Mag eventueel ook ergens verhuur zijn als dat er is.
Plaats reactie