Advies maat Canyon Exceed

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
RunBikeJoost
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 3 maart 2021, 11:53

Beste bikers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een MTB. Ik fiets al jaren op mijn Canyon Ultimate, maar huur ook af en toe een mtb. Omdat ik daar zoveel meer plezier aan beleef wil ik er nu een aanschaffen. Ik dacht aan een Cube Reaction omdat die nog redelijk leverbaar zijn dacht ik. Dat bleek niet zo te zijn, dus ik heb mijn blik wat verbreed. Nu wil ik toch liever bij Canyon blijven en kom op de Exceed 6.0 uit.

Ik ben 1.73 lang, 73kg zwaar en heb een bbl van 82. Canyon adviseert een S, maar die is vrijwel niet leverbaar. Als ik met de maten 'speel', dan zie ik dat Canyon een M adviseert bij 1.76 en 82 bbl. Dus dat zit dichtbij. Mijn gedachte: ik bestel een M en zet er een stuurpen van 7 cm op, in plaats van de 8cm standaard. Zo kom ik vrijwel volledig op dezelfde geometrie. Reach 1 cm verder en stack 1cm hoger (0,5 stack + 0,5 langere crank). Mijn vraag is: is dat een (redelijk) goed idee? Of maak ik hier denkfouten? Wat me opvalt is dat de maatvoering vrijwel gelijk is tussen S en M. Alleen de zitbuis verschilt 4cm, de reach 2cm en stack max 1.

Ik fiets deels op de weg, deels op de UHR en ik wil de meeste parcours in NL gaan verkennen.

Alvast dank voor jullie meningen. Groet,
Joost
Daan93
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 4 december 2020, 21:32

Ik heb met de Lux voor hetzelfde gestaan alleen dan advies van Canyon maat M ipv L. Uiteindelijk op advies van meerdere mensen voor een maat groter gegaan en dat was de juiste keuze.
skjalling
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 23 januari 2013, 15:51
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf sl 8.0

Daan93 schreef: wo 3 maart 2021, 18:19 Ik heb met de Lux voor hetzelfde gestaan alleen dan advies van Canyon maat M ipv L. Uiteindelijk op advies van meerdere mensen voor een maat groter gegaan en dat was de juiste keuze.
+1
RunBikeJoost
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 3 maart 2021, 11:53

Dank voor jullie reacties. Goed om te horen. Ik heb de M besteld. Wordt pas in augustus geleverd, maar dan heb ik iets om naar uit te kijken.
Plaats reactie