Santa Cruz : ofwel los frame Tallboy cc ofwel Blur CC X01 ofwel ... ?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Rasmazzer schreef: di 29 juni 2021, 07:06
Cuupsel schreef: ma 28 juni 2021, 22:08 Ik heb ook een Oiz M10 TR en overweeg een upgrade naar de xmc 1501 wielen.
Heb je je fiets al zo ja, hoe bevallen de wielen?
Ik heb ook een M10 TR van 2020 met XR-1650 wielen. Lichtere banden dan de standaard Forekaster doet al veel. Zo heb ik tijdje rondgereden op Ray/Ralph, super licht maar wel minder grip.

Ik heb ondertussen ook een set Carbon velgen voor de OIZ (handgespaakte Dukes). Weet niet of ik het nog zou doen. Rijd ondertussen heel veel technische trails en heb wat schrik om met de Carbon velgen hogere drops en jumps te nemen. Dus 3/4 van de tijd blijven de DT-1650 erop liggen.
Ik heb al jarenlange ervaring met Dukes. Dit zijn de enige carbon velgen (tot nuuuuu toe) die niet kapot gaan. Ik doe de lokale rondjes, UHR, Ardenne, Limburg en ik ontzie de set niet.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Cuupsel schreef: ma 28 juni 2021, 22:08 Ik heb ook een Oiz M10 TR en overweeg een upgrade naar de xmc 1501 wielen.
Heb je je fiets al zo ja, hoe bevallen de wielen?
Heb ook ook een M10 TR en heb bij aanschaf gelijk de upgrade gemaakt naar die carbon 1501 wielen. Kan dus niet vergelijken met de alu, maar vind deze wielen geweldig fijn. Stijf en licht. Had hiervoor een bike met alu wielen, deze zijn aanmerkelijker fijner. Het het idee dat het veel preciezer stuurt.
Plaats reactie