Bikepacking bike of MTB 2000 euro

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Armandvanderlinde
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 3 maart 2021, 22:42

Hoi. Ik heb rond 2000 euro. In bezit van een Cube reaction race uit 2018. Ik doe af en toe een single track maar vooral ook veel tour ritten 50-300 km ook meerdaags, on/off road met rugzak 😇 Fietsonderdelen zijn op. Mijn keuzes :

Nieuwe MTB
Of
Nieuwe bikepacking/gravel bike
Of
Nieuw setje Sram GX en goedkope gravel bike

Wie heeft bij elk van mijn keuzes een fiets die daarbij
zou passen.. heb totaal ong 2200 euro
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Armandvanderlinde schreef: wo 3 maart 2021, 22:56 Hoi. Ik heb rond 2000 euro. In bezit van een Cube reaction race uit 2018. Ik doe af en toe een single track maar vooral ook veel tour ritten 50-300 km ook meerdaags, on/off road met rugzak 😇 Fietsonderdelen zijn op. Mijn keuzes :

Nieuwe MTB
Of
Nieuwe bikepacking/gravel bike
Of
Nieuw setje Sram GX en goedkope gravel bike

Wie heeft bij elk van mijn keuzes een fiets die daarbij
zou passen.. heb totaal ong 2200 euro
Wat is er op dan? Voor 200-300 euro vervang je alle slijtage delen, dan houd je 1900-2000 over voor een mooie gravelbike
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat lijkt mij ook de mooiste keuze, drivetrain opfrissen en een leuke gravelaar erbij.
Ik heb zelf eind vorig jaar een betaalbare gravelbike gekocht, een Vitus met Sora afmontage, en dat is al een heel leuk fietsje. Sora doet het boven verwachting goed, en er zitten natuurlijk geen high-end onderdelen op maar eigenlijk ook niets dat niet voldoet. En dan is jouw budget nog duidelijk hoger, voor rond de 1.500 euro kun je een hartstikke leuke gravelracer scoren.

Dan zou ik wel de "dure merken" als Specialized en Cannondale links laten liggen, maar bij merken als Cube, Vitus e.d. krijg je voor dat geld een fiets waar hele nette en zeker functionele spullen op zitten.
Als ze tenminste leverbaar zijn... :D
(mijn Vitus is al een tijd niet leverbaar meer, de Substance Sora V2).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Armandvanderlinde
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 3 maart 2021, 22:42

Dank beide. Ja alle rollende delen. Ik ga kijken waar ik dat beetje goedkoop qua arbeid kan laten doen.

En tnx voor merk-tip. Ook die ga ik checken 🙏🙏🙏
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bij Cube bijvoorbeeld deze, met 2x10 Tiagra en TRP Spyre mechanische schijfremmen (dat zijn de betere als je niet hydraulisch wilt):
https://www.cube.eu/nl/2021/bikes/road/ ... ertnblack/

Of deze, met 2x11 en hydraulische remmen:
https://www.cube.eu/nl/2021/bikes/road/ ... uenorange/

Omdat je aangeeft met bagage te rijden lijkt een 2x drivetrain mij de betere keus. Met een enkel voorblad kun je ook wel een licht verzetje krijgen, maar dan zit je met grote stappen tussen de versnellingen.

Vitus is volgens mij amper leverbaar, je kunt Vitus alleen bij Chainreactioncycles en Wiggle kopen (die horen tot hetzelfde concern). De prijzen bij Wiggle op de site zijn all in, dus er komen geen importheffingen oid meer bij. Op de Vitus site staan buttons die doorlinken naar CRC en Wiggle. De Substance is hun gravelmodel.
https://vitusbikes.com/collections/substance
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie