Canyon Exceed (5) ervaringen / Sram NX ervaringen?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Loo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 27 november 2020, 13:13

Willem Altes schreef: di 16 maart 2021, 14:19 Ik vind 12,2 kg voor een carbon hardtail wel zwaar. Je kan 1kg lichtere aluminium hardtails kopen die voor dezelfde prijs beter zijn afgemonteerd (daar worden de kgs waarschijnlijk gewonnen).
Het klopt wel wat je zegt deze instap exceed is zeker niet de lichtste carbon in vergelijk met andere concurrenten.
Echter de fiets spreekt me bijzonder aan, denk dat deze racy geometrie me wel bevalt. :D

Hij zou in Juli geleverd worden, nu lijkt het erop dat hij (eind) Maart al geleverd wordt, hopen dat ik snel een betaal link ontvang.
Dan hou ik jullie op de hoogte hoe hij bevalt.
Gebruikersavatar
rondjesrijder
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 14 juli 2018, 22:51
Mijn mountainbike: wordt goed gebruikt.

Loo schreef: wo 17 maart 2021, 22:43 Dank voor de reactie, klinkt goed. Ik heb me verdiept in die Rocket Ron's, inderdaad ellende met tubeless maken. Jammer voor dat geld... Ik ga me er maar niet aan wagen en tzt andere banden eronder zetten.
Het is niet dat tubeless maken lastig is of niet lukt, de banden waarmee de fiets wordt geleverd zijn gewoon niet een tubeless ready uitvoering en kunnen dus niet tubeless.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tubeless ready is bedacht door de marketing afdeling, niet door de technische afdeling. Banden werden al tubeless gemonteerd, lang voordat termen als TLR werden bedacht.
Uit ervaring kan ik melden dat RoRo ook tubeless kan.
Maar een RoRo is zo slap dat je wat stabiliteit wint door er een binnenband in te doen.
Als je geen lichtgewicht bent is RoRo alleen geschikt als voorband. Achter zwabbert RoRo dan alsof je met een lekke band onderweg bent.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Loo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 27 november 2020, 13:13

Even een dik compliment naar Canyon.
Ik heb het geluk gehad dat ik woensdagavond de Exceed 5 heb kunnen bestellen. Donderdag ochtend betaald, donderdagmiddag aan UPS aangeboden en vrijdagmiddag in huis. Vandaag de eerste rit gemaakt: dik te tevreden over de fiets; doet precies wat ik verwacht had:
heel direct stuurgedrag en directe krachtoverbrenging, met elke pedaalslag wil de fiets rechtdoor of berg op. Geen comfortabele fiets, dus niet zo geschikt voor lange relaxte ritten op ruiger terrein. Maar wel voor PR's jagen.
Alleen de lockout vereiste wat verstelling, verder vooralsnog geen problemen. Hoop dat het zo blijft :-q
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Loo schreef: za 20 maart 2021, 21:17 Even een dik compliment naar Canyon.
Ik heb het geluk gehad dat ik woensdagavond de Exceed 5 heb kunnen bestellen. Donderdag ochtend betaald, donderdagmiddag aan UPS aangeboden en vrijdagmiddag in huis. Vandaag de eerste rit gemaakt: dik te tevreden over de fiets; doet precies wat ik verwacht had:
heel direct stuurgedrag en directe krachtoverbrenging, met elke pedaalslag wil de fiets rechtdoor of berg op. Geen comfortabele fiets, dus niet zo geschikt voor lange relaxte ritten op ruiger terrein. Maar wel voor PR's jagen.
Alleen de lockout vereiste wat verstelling, verder vooralsnog geen problemen. Hoop dat het zo blijft :-q
Huh, de levertijd is toch enkele maanden, niet een paar dagen?
Loo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 27 november 2020, 13:13

Dizer schreef: za 20 maart 2021, 23:43
Huh, de levertijd is toch enkele maanden, niet een paar dagen?
Ik had ongelofelijk geluk dat ik precies op het moment dat er een nieuwe partij binnen kwam direct bestelde en betaalde.
Een halve dag later was de levertijd al weer aangepast naar eind Juli; ik bestelde hem woensdagavond, mijn maat kon hem donderdagochtend al niet meer bestellen. Het heeft zo moeten zijn dat deze fiets naar mij kwam.
VerganeGlorie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: do 21 januari 2021, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF6

Same here. Had een Exceed CF6 besteld met levering eind mei. Ik checkte afgelopen week de site nog eens en toen was ie beschikbaar voor levering eind maart. Dus snel besteld en de andere geannuleerd, wat geen enkele moeite kostte. Morgen komt ie, nog 1 nachtje slapen....

Wat die Rocket Ron betreft: misschien dat ik die wel wissel voor de vrij nieuwe RacingRalph/Ray combo die ik op mijn oude fiets heb. Thx voor de tip!
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Wat?!? :evil: :evil: :evil:

Dat is dus bij deze de laatste keer dat ik wat bij canyon heb besteld. Misschien annuleer ik mijn order zelfs

Zo ga je niet met je klanten om die zitten te wachten op een fiets. Ik vind het ongehoord dat degene die hem eerder hebben besteld langer moeten wachten op een fiets.....
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Patrick_V schreef: zo 21 maart 2021, 20:00 Wat?!? :evil: :evil: :evil:

Dat is dus bij deze de laatste keer dat ik wat bij canyon heb besteld. Misschien annuleer ik mijn order zelfs

Zo ga je niet met je klanten om die zitten te wachten op een fiets. Ik vind het ongehoord dat degene die hem eerder hebben besteld langer moeten wachten op een fiets.....
Als jij hem annuleert, heeft weer iemand anders zijn fiets sneller 😉
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Belachelijk.... Canyon heeft gewoon tegen mij gelogen over bovenstaande situatie.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

Patrick_V schreef: zo 21 maart 2021, 20:00 Wat?!? :evil: :evil: :evil:

Dat is dus bij deze de laatste keer dat ik wat bij canyon heb besteld. Misschien annuleer ik mijn order zelfs

Zo ga je niet met je klanten om die zitten te wachten op een fiets. Ik vind het ongehoord dat degene die hem eerder hebben besteld langer moeten wachten op een fiets.....
wie zegt dat het dezelfde kleurstelling / uitvoering was? De CF SLX8 was ook enkele dagen weer leverbaar in de Alpecin kleuren
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Alles lijkt er op als ik dat bericht lees.

Wie zegt van niet dan?
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

Patrick_V schreef: zo 21 maart 2021, 21:11 Alles lijkt er op als ik dat bericht lees.

Wie zegt van niet dan?
kan toch zijn dat hij de CF6 besteld had in het grijs en ineens beschikbaar werd in het blauw en dus voor blauw kiest? Tis maar een idee en een mogelijkheid en dat je je wellicht op verkeerde gronden bekocht voelt ;-)

overigens zijn nu de CF SLX 9 weer op voorraad...
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Sorry... ik was gewoon geïrriteerd :oops:

Het is alweer over :bier:
VerganeGlorie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: do 21 januari 2021, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF6

Patrick_V schreef: zo 21 maart 2021, 22:16 Sorry... ik was gewoon geïrriteerd :oops:

Het is alweer over :bier:
Ik begrijp je gevoelens volledig :)

Het wat dezelfde kleurstelling. Ik snap ook niet precies hoe t voorraadsysteem van Canyon werkt. Kan samenloop van omstandigheden zijn, het gaat gewoon mega snel. Bij mijn eerste bestelling dacht ik dat ik bestelde met levertijd eind april, maar dat wijzigde tijdens het bestellen ineens naar eind mei.
Plaats reactie