Welke e-mtb?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
marccc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 september 2020, 11:27

Na vorig jaar begonnen te zijn met een gravelbike heb ik deze weer ingeleverd, heb toen een Trek Powerfly FS 7 gehad, maar helaas voor mij vanaf begin tot eind niks als problemen gehad met deze fiets, dus nu op zoek naar andere e-mtb

Enerzijds is een enduro frame sterker zegt men, maar ben ik zelf meer cross country rijder.
Mijn eigen gewicht van 120 kg beperkt me enorm in de merken en modellen waar de fabrikant ervoor uitkomt dat de fiets dit kan verdragen.

Mijn budget is max 5500-6000 euro

Zoek een full Suspension e-mtb maar twijfel nu bijv tussen de Canyon Neuron on8 en de Spectral on cf8
Wordt er wel vrolijk van dat hier de nieuwe Shimano EP8 motor gemonteerd zit, vooral omdat je zelf de mate van ondersteuning kunt aanpassen. Daarnaast vind ik de 4e gen Bosch motor weel lawaai maken, dus dit wil ik even niet meer, ook veel problemen met connectiviteit wat Bosch zelf ook erkent.
Daarnaast vind ik service in een straal van 50 km belangrijk ( neem even Heeswijk-Dinther )
Kan wel op internet site's gaan kijken, maar een fiets die bijv uit Oostenrijk komt en hier geen dealers heeft, dat werkt voor mij niet omdat ik zelf niet voldoende kennis heb om de fiets te repareren
Canyon heeft bijv een service center in Eindhoven, dat is voor mij goed te doen.

Als men hier nog tips heeft voor bepaald merk/model hoor ik dat graag zodat ik me hierin kan verdiepen.
Heb al heel wat dagen en uren gezocht, maar ben het spoor even bijster met betrekking tot beschikbare e-mtb's die voldoende draagvermogen hebben.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
marccc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 september 2020, 11:27

Hilco schreef: zo 7 maart 2021, 13:51 viewtopic.php?f=3&t=149731 :-q
Heb dat gelezen, maar betekent dat dat ik deze vraag in mijn topic niet mag stellen?
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

marccc schreef: zo 7 maart 2021, 13:54
Hilco schreef: zo 7 maart 2021, 13:51 viewtopic.php?f=3&t=149731 :-q
Heb dat gelezen, maar betekent dat dat ik deze vraag in mijn topic niet mag stellen?
Dat mag met een specifieke vraag wat mij betreft best (?)
Zag toevallig deze test van de Giant Trance XE+ 2 pro 29 met 156kg toegestaan totaalgewicht.
Ik hoop dat het screenshot een beetje leesbaar is, krijg hem niet als download.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

marccc schreef: zo 7 maart 2021, 13:54
Hilco schreef: zo 7 maart 2021, 13:51 viewtopic.php?f=3&t=149731 :-q
Heb dat gelezen, maar betekent dat dat ik deze vraag in mijn topic niet mag stellen?
het was een goed bedoelde tip om aan te geven dat er een specifiek forumonderdeel voor in het leven is geroepen :-q

verder is het niet aan mij om uit te maken wat mag en niet mag , daar zijn de groene mannen voor :winkie:

ik ben er alleen voor de gezelligheid :bier:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
JAM2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 6 januari 2021, 22:51

Voordeel bosch is dat er veel materiaal is te verkrijgen bijvoorbeeld accu, de 625 of 500 zitten op veel fietsen en passen op bijna elk bosch model.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vaak wordt het maximum draagvermogen bepaald door de gemonteerde onderdelen. Als er een vork of wielset in zit die 120kg mag hebben zal dat de beperkende factor zijn.
Die Giant kan een goede optie zijn, als het een fiets is die je aanspreekt? Iig ook genoeg dealers van te vinden.

Ik meen dat de Yamaha motor niet slecht bekend staat. Schijnt ook veel kracht al bij een lage trapfrequentie te hebben.

Forummer Jamis Diablo rijdt een Giant e-mtb, volgens mij is hij er wel happy mee.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie