MTB tot 800 euro

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
MichielSchipper93
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 8 maart 2021, 15:04

Ik wil graag een mountainbike kopen voor max 800 euro. Ik ben heel de tijd aan het zoeken en kom er niet uit. Ik fiets op een parcours en redelijk fanatiek. Ben 1.84. Iemand tips of goeie ervaringen met bepaalde fietsen? Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op ma 8 maart 2021, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

MichielSchipper93 schreef: ma 8 maart 2021, 15:09 Ik wil graag een mountainbike kopen voor max 800 euro. Ik ben heel de tijd aan het zoeken en kom er niet uit. Ik fiets op een parcours en redelijk fanatiek. Ben 1.84. Iemand tips of goeie ervaringen met bepaalde fietsen? Alvast bedankt!
Voor 800 euro heb ik alleen goeie fietsen gevonden bij Cube, Canyon en Radon. Heb 3 maanden lang het hele internet afgespeurd voor mijn vriendin.

https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... be=BU%2FBK

Ik ben qua afmontage vooral erg onder de indruk van Radon.. wat ze voor 850 euro kunnen doen heb ik nergens gezien (bv geen coil vork maar een lucht geveerde van Rock shox! + volledig Shimano Deore afgemonteerd):
https://www.radon-bikes.de/en/mountainb ... 5-70-2021/

Ze hebben ook een ZR team 6 die maar 719 euro is trouwens (ook Deore! maar wel met Coil vork).
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

De Cube Attention is een goede optie denk ik. Helaas nog niet leverbaar, maar wel rond de prijs (850) en voorvork met luchtvering: https://www.12gobiking.nl/cube-attention-2021
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

MichielSchipper93
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 8 maart 2021, 15:04

Bedankt! Die fietsen zien er goed uit. De fietsen van rond de 500 zijn echt een stuk minder dan deze? Waarin merk je dat vooral?
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

MichielSchipper93 schreef: ma 8 maart 2021, 18:08 Bedankt! Die fietsen zien er goed uit. De fietsen van rond de 500 zijn echt een stuk minder dan deze? Waarin merk je dat vooral?
Dit merk je in vering die niet soepel is en veel zwaarder is.
De schakel onderdelen die het na een poosje niet meer fatsoenlijk doen. En dat ze niet soepel schakelen.
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

MichielSchipper93 schreef: ma 8 maart 2021, 18:08 Bedankt! Die fietsen zien er goed uit. De fietsen van rond de 500 zijn echt een stuk minder dan deze? Waarin merk je dat vooral?
Tja met schakelen afstellen etc.. Er worden er goedkope groepen gebruikt (met voorderailleur wat ik persoonlijk wel fijn vind). Maar alles onder Deore (bij racefietsen onder Tiagra / Sora) heb ik erg slechte ervaringen mee persoonlijk.

Die fietsen zijn prima als je ze koopt voor je kinderen (die toch na een aantal jaren een grotere maat nodig hebben). Of als je 5 keer per jaar op de fiets zit.

Heel eerlijk zou ik voor 500 euro eerder een tweedehands fiets zieken met Deore of XT
MichielSchipper93
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 8 maart 2021, 15:04

Oke dan weet ik igg dat ik die niet ga kopen van rond de 500. Die Radon ziet er goed uit en lees er goede dingen over. Bedankt voor de tips!
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Die cube attention is ook nice.. alleen wel met een voor derraileur, dus iets minder modern. Zelf zou ik voor deze Cube gaan voor 750
https://www.mantel.com/cube-analog
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Linkeballen schreef: ma 8 maart 2021, 21:24 Die cube attention is ook nice.. alleen wel met een voor derraileur, dus iets minder modern. Zelf zou ik voor deze Cube gaan voor 750
https://www.mantel.com/cube-analog
Misschien persoonlijk, maar ik heb vele malen liever een fiets met een voor derailleur dan een fiets met een 2,5kg voorvork met een stalen veer.
De attention heeft een lichtere lucht voorvork die veel beter is in te stellen.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Bij de instapmodellen voor het betere fiets werk (waar ts dus naar kijkt) zou ik letten op de basis, die moet in orde zijn. Dus: frame en voorvork, bij voorkeur zo licht en hoogwaardig mogelijk.
Derailleurs, maar ook wielen, zijn eigenlijk slijtagedelen die je relatief eenvoudig vervangt danwel upgrade.
Vaak zitten er bij fietsen in deze prijsklasse goedkope, trage, zware banden op. Die zullen je echt beperken in haalbare snelheid en klimmetjes. Het kan lonen om direct betere banden te monteren.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Helemaal met de bovenstaande reacties eens.. daarom zijn we ook voor de Radon gegaan.
MichielSchipper93
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 8 maart 2021, 15:04

massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Ik moet zeggen dat de verkoper wel humor heeft om een oude 26" MTB "zo goed als nieuw" te verkopen.
Serieus te duur voor wat het is.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Hij is idd te duur maar voor zijn leeftijd wel in een zeer nette staat.
Plaats reactie