Cannondale of cube

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Ruudleever
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 10 maart 2021, 12:59

Op dit moment heb ik een cannondale trail 5 maar ik ben momenteel aan het zoeken naar een serieus betere fiets. Ik heb mijn oog laten vallen op een cannondale trail sl3 2021 en een cube reaction. De cannondale heeft shimano deore en de cube shimano xt. Beide zitten ze in dezelfde prijs klasse en hoor ik gemixte verhalen. Wat is nu de verstandigste keus die ik kan maken ?
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

raap je oog maar weer op want er is bijna niks te krijgen .......... :-{

maar kijken mag :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Is dat niet een beetje dezelfde overweging als je net het budget hebt voor het instapmodel van de VW Golf en er achter komt dat je voor het zelfde geld een luxe aangeklede Hyundai o.i.d. kunt kopen.

Bij Cannondale betaal je meer voor het merk en bij hetzelfde geld uitgeven aan een 'goedkoper' merk krijg je dus een luxer afgemonteerde fiets. Misschien minder uitstraling maar wel betere fiets.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Zou handig zijn om te weten wat voor vork er in zit.
Deore en XT zijn beide MTB waardig.
Ruudleever
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 10 maart 2021, 12:59

De cannondale heeft een RockShox Judy Silver TK, 100mm, Solo Air, 15x110 thru-axle, remote lockout, 51mm offset en de Cube RockShox Judy Silver TK Air, 100mm, PopLoc
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Kijk ook vooral naar waar je lekker op "zit" !
Ik heb zelf een Cannondale Trail 3 uit 2019 en die heeft een langer frame dan een Cube, de hoofdreden waarom ik destijds geen Cube gekocht heb. De Cannondale Trail SL heeft een ander frame dus ik weet niet hoe die afmetingen zich verhouden met Cube.
Verder wint Cube het qua afmontage het praktisch van iedereen, daarover hoeven we niet te discussieren.
Plaats reactie