Cannondale fsi 4 2020

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
highlander71
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 29 november 2010, 17:07

Goedemorgen,

Ik kan een cannondale FSI 4 uit 2020 overnemen.
De maat van deze fiets is een M.
Nu ben ik zelf 1.78 m.
Is deze maatvoering te doen voor mijn lengte?
Ik rij met een wat langere stuurpen, omdat ik een lange zit lekker vind rijden.

Bedankt.

Gr. Richard.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Als je een lange zit prefereert, zou ik een lange fiets kopen en niet gaan hannesen met een langere stuurpen. Als je de maatvoering van deze Cannondales bekijkt, zie je dat een grotere maat vooral een langere reach is en veel minder een hogere stack. Cannondale raadt Medium aan tot 1,75 en Large vanaf 1,72. Dus tenzij je hem zowat cadeau krijgt, zou ik gezien je voorkeur voor een langere fiets gaan.
Benduiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 24 januari 2013, 23:21
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8, Cannondale f-si carbon 5, Canyon Exceed CF SLX, Rose Backroad, Scott Addict RC

Heb zelf een fsi 5 uit 2019 (zelfde frame) en hou ook van een wat langere zit. Met mijn 1.80 heb ik daarom een L gekozen en dat zit mij perfect. Maar het beste is om gewoon een proefritje te maken. Dan kan je het zelf voelen.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Ik rij een iets oudere FSi in maat L en ben ook 1.78. Weet niet exact mijn bbl, maar M en L kunnen bij mij beide. Het is inderdaad aan welke zit je je voorkeur geeft, zou ook niet gaan klooien met stuurpennen. Kijk of je een testrit kan maken, dan weet je genoeg.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Plaats reactie