Duivels dilemma?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Ik kan een Devinci Django 29" uit 2018 bemachtigen. Niet veel mee gereden en nog in uitmuntende staat. Kost ook nog een paar centen :-{ Het is een 12,9kg carbon trail bike, 140mm fox 34 perf.elite fit4, 120mm fox float dps factory, 1x11 XT. Over deze fiets heb ik mooie verhalen gelezen en enthousiaste reviews op youtube gezien. Maw een fiets om blij van te worden!

Mijn huidige trail bike is een 27,5" full carbon Felt Decree uit 2018 (11,9kg, 150mm pike, 140mm monarch, 1x12 XT/XTR afmontage, droppertje, met nog een aantal prettige upgrades). Over deze fiets ben ik best tevreden. Toch kriebelt al langer het gevoel dat ik een 29" fully met een iets agressievere geometrie zou willen hebben. Vraag maar niet waarom......

Waarom dan het forum met dit topic vervuilen? OMDAT IK JULLIE ONGEZOUTEN MENING WIL HOREN. Ga ik (veel) meer plezier beleven aan deze Devinci Django? En zo ja, waarom? Hopelijk is het geen duivels dilemma. Als 57% van de reacties zegt dat ik lekker moet blijven rijden op mijn huidige fiets, dan ga ik de overstap NIET maken.

Rij bijna alleen NL routes (soms Ardennen), vooral UHR, Schoorl en in mijn achtertuin het GNR. Ben 181cm/83kg en 60+ :tong
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Als je twijfelt - en dat doe je gezien je topic- niet doen. Dan wil je niet graag genoeg.

En als je wel graag genoeg wil, kies je de bike die je echt wil en niet eentje die je "kan bemachtigen".

Zal ik 'm maar sluiten :bier: ?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Kapitein Iglo schreef: do 1 april 2021, 11:50 Als je twijfelt - en dat doe je gezien je topic- niet doen. Dan wil je niet graag genoeg.

En als je wel graag genoeg wil, kies je de bike die je echt wil en niet eentje die je "kan bemachtigen".

Zal ik 'm maar sluiten :bier: ?
Je bent wel erg scherp :roll: . Maar misschien past hier wel enige nuance. De twijfel is er vooral omdat ik me vaak laat leiden door emotie. Ik zoek dus de rationaliteit in het maken van de keuze die dit forum me vast kan bieden. Vanuit de emotie wil ik het graag doen, maar vraag me af of ik er voldoende mee opschiet. Dat blijft ongetwijfeld koffiedik kijken, maar om nou direct het topic te willen sluiten is best wel kort door de bocht . Of ben ik nu te emotioneel :bier:
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik zou zeggen; maak een uitgebreide proefrit.
Je kan 1000 meningen vragen maar niemand weet hoe jij het vindt rijden en of die fiets wel past.
Mijn eerste ingeving is wel dat 29" en 120mm veerweg achter beter past bij de ritten die jij maakt.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Bij twijfel altijd doen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

The Grim Ripper schreef: do 1 april 2021, 12:00
Kapitein Iglo schreef: do 1 april 2021, 11:50 Als je twijfelt - en dat doe je gezien je topic- niet doen. Dan wil je niet graag genoeg.

En als je wel graag genoeg wil, kies je de bike die je echt wil en niet eentje die je "kan bemachtigen".

Zal ik 'm maar sluiten :bier: ?
Je bent wel erg scherp :roll: . Maar misschien past hier wel enige nuance. De twijfel is er vooral omdat ik me vaak laat leiden door emotie. Ik zoek dus de rationaliteit in het maken van de keuze die dit forum me vast kan bieden. Vanuit de emotie wil ik het graag doen, maar vraag me af of ik er voldoende mee opschiet. Dat blijft ongetwijfeld koffiedik kijken, maar om nou direct het topic te willen sluiten is best wel kort door de bocht . Of ben ik nu te emotioneel :bier:
Dat van dat sluiten is natuurlijk maar een geintje he. Altijd goed om hier even te spiegelen.

Moeilijk om aan te geven wat je ermee opschiet. Misschien dat voor het inzetbereik een 29er hier je wat meer lol gaat geven, maar wellicht lever je dan weer in op je buitenlandtripjes. Hoewel ik me dat nauwelijks kan voorstellen. Eigenlijk wat Jamis zegt dus.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Waarom overstappen? Je kan de bike er toch gewoon bij hebben?
Als nu blijkt dat je na 2 maanden nooit meer op de Felt rijdt, kan je die altijd nog verkopen..

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Hoeveel agressiever is de geometrie?
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Kapitein Iglo schreef: do 1 april 2021, 11:50 Als je twijfelt - en dat doe je gezien je topic- niet doen. Dan wil je niet graag genoeg.

En als je wel graag genoeg wil, kies je de bike die je echt wil en niet eentje die je "kan bemachtigen".

Zal ik 'm maar sluiten :bier: ?
Bij twijfel bovenstaand negeren en kopen die hap.
Leven is kort, en dan verkoop je degene die je niet meer past na de testfase
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dutch schreef: do 1 april 2021, 13:33
Kapitein Iglo schreef: do 1 april 2021, 11:50 Als je twijfelt - en dat doe je gezien je topic- niet doen. Dan wil je niet graag genoeg.

En als je wel graag genoeg wil, kies je de bike die je echt wil en niet eentje die je "kan bemachtigen".

Zal ik 'm maar sluiten :bier: ?
Bij twijfel bovenstaand negeren en kopen die hap.
Leven is kort, en dan verkoop je degene die je niet meer past na de testfase
Da's ook een benadering :D

Maar niet de mijne en potentieel een hele kostbare.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Of het kostbaar kan worden weet alleen TS.
Maar je punt, aanschaffen wat je echt leuk vindt is wel een sterke overweging waard.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dutch schreef: do 1 april 2021, 13:39 Of het kostbaar kan worden weet alleen TS.
Maar je punt, aanschaffen wat je echt leuk vindt is wel een sterke overweging waard.
Dat klopt - en mijn benadering kan ook heel kostbaar worden besef ik me :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Dutch schreef: do 1 april 2021, 13:33
Bij twijfel bovenstaand negeren en kopen die hap.
Leven is kort, en dan verkoop je degene die je niet meer past na de testfase
Iets beter verwoord dan mij eerste reactie maar volkomen mee eens.

Kostbaar weet idd alleen de TS maar als ie het niet kon betalen dan had ie het topic niet gestart.
Gewoon lekker doen dus.
Laatst gewijzigd door Jefro98 op do 1 april 2021, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik ben wel benieuwd welke kant de weegschaal doorslaat, inmiddels...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hij wacht op de 56% ;-)
Plaats reactie