Duivels dilemma?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik stem voor. Devinci aanschaffen, rijden en eventueel de Felt op een later tijdstip verkopen.

:-q
Wellicht vergeet je dat laatste en heb je overgegeven aan het N+1 virus wat nog hardnekkeriger is dan andere virussen. :-q
:bier:

(zitten we al op de 57%?)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Precies wat ThijsE vraagt: hoeveel agressiever is de geometrie?

Ik denk dat de Devnci nog te gematigd is. De fiets zal vooral anders rijden, niets toevoegen. In dat opzicht wordt niet voor niets gezegd over mullet: party at the back, business at the front. En dan zeg ik: party at both ends!

Lekker Felt blijven rijden!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

The Grim Ripper schreef: do 1 april 2021, 11:48 Ik kan een Devinci Django 29" uit 2018 bemachtigen. Niet veel mee gereden en nog in uitmuntende staat. Kost ook nog een paar centen :-{ Het is een 12,9kg carbon trail bike, 140mm fox 34 perf.elite fit4, 120mm fox float dps factory, 1x11 XT. Over deze fiets heb ik mooie verhalen gelezen en enthousiaste reviews op youtube gezien. Maw een fiets om blij van te worden!

Mijn huidige trail bike is een 27,5" full carbon Felt Decree uit 2018 (11,9kg, 150mm pike, 140mm monarch, 1x12 XT/XTR afmontage, droppertje, met nog een aantal prettige upgrades). Over deze fiets ben ik best tevreden. Toch kriebelt al langer het gevoel dat ik een 29" fully met een iets agressievere geometrie zou willen hebben. Vraag maar niet waarom......

Waarom dan het forum met dit topic vervuilen? OMDAT IK JULLIE ONGEZOUTEN MENING WIL HOREN. Ga ik (veel) meer plezier beleven aan deze Devinci Django? En zo ja, waarom? Hopelijk is het geen duivels dilemma. Als 57% van de reacties zegt dat ik lekker moet blijven rijden op mijn huidige fiets, dan ga ik de overstap NIET maken.

Rij bijna alleen NL routes (soms Ardennen), vooral UHR, Schoorl en in mijn achtertuin het GNR. Ben 181cm/83kg en 60+ :tong
Is die Devinci ook niet wat groot voor je? (als het degene is die ik denk dat er te koop staat). Wat is de maat van je Felt?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

We mogen niet vragen waarom je een aggresievere 29er trailbike wilt, maar moeten wel rationele argumenten voor of tegen aandragen? :wink:

Weg met de ratio, van een fiets moet je het gewoon lekker warm krijgen anders is het tijd voor een andere... :tong
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik stem voor the grim donut
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

hotdog schreef: do 1 april 2021, 13:01 Waarom overstappen? Je kan de bike er toch gewoon bij hebben?
Als nu blijkt dat je na 2 maanden nooit meer op de Felt rijdt, kan je die altijd nog verkopen..
Budgettair wordt dat een uitdaging.....
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

I_do schreef: do 1 april 2021, 14:58
The Grim Ripper schreef: do 1 april 2021, 11:48 Ik kan een Devinci Django 29" uit 2018 bemachtigen. Niet veel mee gereden en nog in uitmuntende staat. Kost ook nog een paar centen :-{ Het is een 12,9kg carbon trail bike, 140mm fox 34 perf.elite fit4, 120mm fox float dps factory, 1x11 XT. Over deze fiets heb ik mooie verhalen gelezen en enthousiaste reviews op youtube gezien. Maw een fiets om blij van te worden!

Mijn huidige trail bike is een 27,5" full carbon Felt Decree uit 2018 (11,9kg, 150mm pike, 140mm monarch, 1x12 XT/XTR afmontage, droppertje, met nog een aantal prettige upgrades). Over deze fiets ben ik best tevreden. Toch kriebelt al langer het gevoel dat ik een 29" fully met een iets agressievere geometrie zou willen hebben. Vraag maar niet waarom......

Waarom dan het forum met dit topic vervuilen? OMDAT IK JULLIE ONGEZOUTEN MENING WIL HOREN. Ga ik (veel) meer plezier beleven aan deze Devinci Django? En zo ja, waarom? Hopelijk is het geen duivels dilemma. Als 57% van de reacties zegt dat ik lekker moet blijven rijden op mijn huidige fiets, dan ga ik de overstap NIET maken.

Rij bijna alleen NL routes (soms Ardennen), vooral UHR, Schoorl en in mijn achtertuin het GNR. Ben 181cm/83kg en 60+ :tong
Is die Devinci ook niet wat groot voor je? (als het degene is die ik denk dat er te koop staat). Wat is de maat van je Felt?
M'n Felt is 20" en die past me goed. Mijn geo niet helemaal in balans. Onderstel aan de korte kant, bovenbouw langer....
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Angleset en eventueel offset bushings in de felt zetten en hij is ook meer aggro.
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Jamis Diablo schreef: do 1 april 2021, 14:02 Hij wacht op de 56% ;-)
Ik vier m'n paasweekend om daarna een excelletje te gaan maken met alle voors en tegens :lol:
En als ik daar geen zin in heb zou het zomaar kunnen dat ik 'm koop :bier:
Maar eerst ga ik een rondje schoorl doen.
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

57% :lol: :lol: :lol:

Geholpen door een probleem met de naaf van mijn Felt (naaf voor garantie opgestuurd, de Felt ligt nu uit elkaar), heb ik toch de Devinci Django 29 XT uit 2018 gekocht. Het is een (overjarige) nieuwe fiets! Inmiddels de eerste meters mee gemaakt. Als ie bevalt dan mag hij blijven en gaat de Felt exit. Teveel van hetzelfde..... Wel tegen een paar technische issues aangelopen, maar die zijn er om opgelost te worden.

Vooralsnog ben ik HAPPY :D

Afbeelding
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

:-q
Gaaf ding. Een zeldzaamheid hier in NL. Op de Devinci site aan het kijkend worden die dingen niet eens (meer) verkocht in NL of BE.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooi dat jeeen gegronde reden hebt gevonden. (Was het lastig om je naaf obklaar te maken?)
Fijne vork ook. Neem je tijd om ermee te spelen, in mijn ervaringen is de 34 een vork die al veranderd van karakter met 3-5psi verschil.
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Dutch schreef: zo 2 mei 2021, 20:16 Mooi dat jeeen gegronde reden hebt gevonden. (Was het lastig om je naaf obklaar te maken?)
Fijne vork ook. Neem je tijd om ermee te spelen, in mijn ervaringen is de 34 een vork die al veranderd van karakter met 3-5psi verschil.
Die naaf onklaar maken was niet gemakkelijk :winkie: viewtopic.php?f=9&t=150388
Ben vooral zeer gecharmeerd van de fox achterdemper. De 34 vork moet ik nog leren ontdekken. Ben er nog niet uit met wat voor instellingen en sag deze het lekkerste rijdt.
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Plaats reactie