Trail Hardtail Reaction TM - Stoic

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
lars00
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 28 februari 2010, 21:03

Goededag, ik ben aan het kijken voor een trail hardtail en kom nu op de volgende keuzes:

Cube reaction TM https://www.cube.eu/en/2021/bikes/mount ... rtnorange/
Canyon Stoic 3. https://www.canyon.com/en-nl/mountain-b ... ection-tab
Trek Roscoe 7 https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... 7/p/28499/

Ik ben niet thuis in de SRAM wereld en deze wielsets, wie kan mij adviseren?
Een ander merk is ook mogelijk !
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Met name de SRAM SX achterderailleur schijnt echt een goedkoop stuk plastic te zijn.
Dit om maar een goedkope instap 1x12 set te hebben.
Maar dat wil niet zeggen dat je deze fietsen moet laten staan, het is maar een onderdeel.
Je kunt hier gewoon mee beginnen, als deze niet bevalt of niet meer goed wil zet je er een NX of GX op en klaar.
skjalling
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 23 januari 2013, 15:51
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf sl 8.0

Wat hierboven wordt gezegd. De SX krijgt geen hele goede recensies, maar het upgraden naar een NX of GX is geen hele kostbare investering. Ik rijd sinds kort ook met Sram, had altijd xt en nu X01, en ben echt heel tevreden. Ik vind het allemaal veel directer schakelen, heel staccato (klik klak zegt men vaak). Ook de remmen level tlm bevallen mij beter dan de xt's. Het enige waar je misschien aan moet wennen, is dat je alleen met je duim schakelt, maar dat is na 1 á 2 ritten al.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Als je voor de Stoic ga zou ik of de 2 of de 4 kiezen, dit ivm de groep inderdaad. Die XCR 34 Sntour vork is echt zo slecht nog niet hoor!
Koop er een losse dropper bij, 2 nieuwe remhendels (of remset) en je bent het mannetje!

Het is wel echt een trailbike/all mountain bike. Gericht op spelen en controle springen en dalen. Als dat is wat je zoekt, look no further.
Ben je meer van de rondjes rijden op het parcours dan zo ik voor de Cube gaan.
De Trek valt daar een beetje tussen in als ik het zo snel zie
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De Roscoe heeft hetzelfde frame als de X-Caliber maar is wel wat logger met de plusbanden en langere vork.
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Denk dat de Canyon de meest progressieve geometrie heeft? Vind zelf de Cube wel erg leuk. Iets conservatiever qua geo, maar wel lekker speels.
Juh!
lars00
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 28 februari 2010, 21:03

Dank voor de reacties en goed om te weten om de SX dus te vermijden.
Het viel me op dat de wielsets ook hetzelfde zijn bij de Stoic`s
Aanschafprijs van 900 euro geeft wel ruimte zelf wat dingen te veranderen,.. ook leuk :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Zelf zou ik voor de Cube gaan, zeker voor Nederland. Stoer kleurtje ook.

Lekker gooi en smijt fietsje, die dingen zijn niet stuk te krijgen.

En qua schakelwerk, alles schakelt, anders verkochten ze het niet. Gewoon vervangen door beter als het stuk gaat.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

lars00 schreef: di 6 april 2021, 17:37 Dank voor de reacties en goed om te weten om de SX dus te vermijden.
Het viel me op dat de wielsets ook hetzelfde zijn bij de Stoic`s
Aanschafprijs van 900 euro geeft wel ruimte zelf wat dingen te veranderen,.. ook leuk :-q
Dat denk ik niet de juiste conclusie.
Het is geen reden de fiets van je lijstje te schrappen, maar het is wellicht wel een onderdeel wat je op termijn zou willen vervangen door een betere.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Hilltrail
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 8 maart 2021, 15:58

Hoi lars00,
Toevallig ben ik ook op zoek geweest naar een geschikte mtb en ga ik de overstap maken van een XC naar Trail HT.

Na heel veel wikken en wegen is mijn uiteindelijke keuze gevallen op de Orbea Laufey.

Ik kwam bij deze fiets terecht via onderstaande site (keuzehulp voor een geschikte mtb):
https://bestbikeadvice.com/nl/nl/mtb?gc ... eqEALw_wcB

Wellicht leuk voor je om deze site ook eens te bekijken om te zien welke bikes er naar voren komen.

Ik kende het merk Orbea eigenlijk helemaal niet, maar het is toch wel een gerenommeerd Spaans merk.
Omdat ik er zo enthousiast over geworden ben en het een trail HT is, wilde ik deze fiets even bij je onder de aandacht brengen.

Levertijden zijn wel lang. Ik heb de fiets op de site van Orbea zelf besteld.
(door afbestelling komt er wel eens een fiets vrij, waardoor je de fiets met een beetje geluk nog redelijk snel in bezit kan krijgen, maar je moet er wel snel bij zijn)
Bij aankoop op de site van Orbea kan je een dealer in je buurt selecteren waar je de fiets laat afleveren. Deze dealer neemt dan contact met je op, monteerd de fiets voor je af en evt. garanties en 1e servicebeurd verzorgd de dealer in NL voor je. Dus dat is top geregeld. :-q


Hier een foto van de trail HT - Orbea Laufey 2021:
Afbeelding


Heel veel succes en plezier met de zoektocht :-q
lars00
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 28 februari 2010, 21:03

Hilltrail schreef: wo 7 april 2021, 10:41 Hoi lars00,
Toevallig ben ik ook op zoek geweest naar een geschikte mtb en ga ik de overstap maken van een XC naar Trail HT.

Na heel veel wikken en wegen is mijn uiteindelijke keuze gevallen op de Orbea Laufey.

Ik kwam bij deze fiets terecht via onderstaande site (keuzehulp voor een geschikte mtb):
https://bestbikeadvice.com/nl/nl/mtb?gc ... eqEALw_wcB

Wellicht leuk voor je om deze site ook eens te bekijken om te zien welke bikes er naar voren komen.

Ik kende het merk Orbea eigenlijk helemaal niet, maar het is toch wel een gerenommeerd Spaans merk.
Omdat ik er zo enthousiast over geworden ben en het een trail HT is, wilde ik deze fiets even bij je onder de aandacht brengen.

Levertijden zijn wel lang. Ik heb de fiets op de site van Orbea zelf besteld.
(door afbestelling komt er wel eens een fiets vrij, waardoor je de fiets met een beetje geluk nog redelijk snel in bezit kan krijgen, maar je moet er wel snel bij zijn)
Bij aankoop op de site van Orbea kan je een dealer in je buurt selecteren waar je de fiets laat afleveren. Deze dealer neemt dan contact met je op, monteerd de fiets voor je af en evt. garanties en 1e servicebeurd verzorgd de dealer in NL voor je. Dus dat is top geregeld. :-q


Hier een foto van de trail HT - Orbea Laufey 2021:
Afbeelding


Heel veel succes en plezier met de zoektocht :-q
Bedankt voor de tip, de Orbea Laufey was ik inderdaad ook tegengekomen. Op welke levertijd denk je te komen ? Ik ben benieuwd hoe de overstap je zal bevallen,.. welke trails rijd je voornamelijk?
Hilltrail
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 8 maart 2021, 15:58

lars00 schreef: wo 7 april 2021, 14:35
Bedankt voor de tip, de Orbea Laufey was ik inderdaad ook tegengekomen. Op welke levertijd denk je te komen ? Ik ben benieuwd hoe de overstap je zal bevallen,.. welke trails rijd je voornamelijk?
Ik heb hem denk ik zo'n drie weken geleden nog kunnen bestellen, omdat er eentje vrij kwam. De verwachting is dat deze in oktober geleverd gaat worden.

Ik fiets voornamelijk Utrechtse Heuvelrug (Rhenen/Amerongen/Leersum), Posbank, Ede, Didam.
Wil wat meer uitstapjes gaan maken naar Dtsl / Belgie / Limburg / mtb vakanties en zo nu en dan een bike park mee pakken.

Het blijft een gokje, maar ik we gaan het meemaken. :-q
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Die Cube is leverbaar in "at least six weeks" bij bike-discount
Hoe je dat precies moet lezen weet ik niet maar als dat binnen 6 weken is dan is dat heel wat interessanter dan oktober of later.
Ik zou dan ook vanwege de 350 euro minder voor die Cube TM gaan.
Ziet er echt wel uit als een leuke fiets.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Elvander schreef: wo 7 april 2021, 16:23 Die Cube is leverbaar in "at least six weeks" bij bike-discount
Hoe je dat precies moet lezen weet ik niet maar als dat binnen 6 weken is dan is dat heel wat interessanter dan oktober of later.
Dat betekend 'minimaal 6 weken', dus niet binnen de 6 weken :wink:

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
lars00
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 28 februari 2010, 21:03

Ik vind de Cube ook erg leuk, ik heb verschillende winkels in Nederland gevraagd maar antwoorden allen met: niet leverbaar en we weten ook niet wanneer wel.....
ik wist niet dat complete fietsen via bike-discount beschikbaar zijn, ga zeker kijken :-q :-q
Plaats reactie