Overstap gravelbike

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Maar ja, dat is geen echte overstap van de mtb naar de gravelbike want je hebt er nog een mtb naast ;-)
In die setting kan ik me voorstellen dat de gravelbike een volwaardige vervanging is voor een deel van wat je eerst met de mtb reed.

Als ik uit ga van 1 mountainbike en die vervangen door een gravelaar zou ik er heel goed over nadenken. Bepaalde ritten worden dan nagenoeg onmogelijk, ik zie de meesten nog geen dagje Les Hautes Rivieres rijden op een gravelracer ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Terecht. Ik zou de overstap niet kunnen maken, vandaar 2 fietsen. Ik vind ritjes in het buitenland (weet je nog, dat deden we vroeger) erg leuk en ook hier heb ik op veel routes meer lol met mijn MTB. Als ik het met 1 fiets zou moeten doen, ging voor een MTB met een extra wielset.
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Hier naast de mtb een gravelbike. Het is echt een hele andere ervaring, ik vind dat er veel mooie routes te rijden zijn en ik kom ineens op plekken waar je normaal niet snel gaat fietsen.

Zelf vind ik de racefiets saai. Mtb blijft mijn nummer 1, maar de gravelbike is net wat makkelijker om te pakken en te gaan rijden.
Plaats reactie