Slash 7, Fuel EX of Remedy 7

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Heckler40 schreef: zo 11 april 2021, 13:08 @maverick dit hele forum is toch een mannenpraatgroep en TS kan altijd teruglezen.

Ik heb ook ooit interesse in een Fuel EX gehad en via mijn lokale dealer een proefrit bij Trek Benelux in Harderwijk geregeld. Fiets stond klaar voor me en het lokale rondje is aardig en voor gemiddeld vlak NL wel representatief.

Lastig om voor iemand anders een keus te maken, ik zou voor Flow lines op Bikeparks de EX genoeg Bike vinden. Maar wat zijn de ambities van de TS en is het erbij houden van de Roscoe met 29er wielen een optie?

Enjoy!!

Ik fiets alles op mijn fuel ex in een bikepark zelfs de zwarte lijnen. Ik ga misschien wat minder spectaculair naar beneden maar het gaat prima.
maho
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 april 2021, 16:45

maverick76 schreef: zo 11 april 2021, 11:59 And the TS is gone.

Maar laat dit geen reden om weer een nieuw praatgroep te starten he mannen. :lol:
Ben er weer. Sorry ben nog nieuw hier en dacht een melding te krijgen bij nieuwe posts. Dank voor alle feedback en overwegingen.

Ik heb gedacht aan 29er banden in de Roscoe te plaatsen en hoewel dit waarschijnlijk vlotter zal rijden (minder rolweerstand dan de mid fat banden) houd ik dan alsnog de hard tail. Dat heeft niet mijn voorkeur. Ik wil waarschijnlijk de huidige fiets verkopen en overgaan naar een nieuwe alles kunnen. Ik rijd met de Roscoe nu ook alles maar doe dit wel met beleid/houd me wel in omdat het een hard tail is.

Ik heb inmiddels mijn oog ook laten vallen op:
- een Canyon Spectral 29 CF 7
- een Cube Stereo 150 C:62 SL29

Ik wil graag een bike die ik voor alles kan gebruiken. Lange stukken. Lekker afdaalt, goed kan klimmen. Het gaat me niet om de snelste tijd maar om de grootste fun.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Dat kan met al die fietsen incl Remedy en Fuel zolang je maar voor NL andere (snellere) banden neemt als voor het buitenland/bikeparks. Uiteindelijk maken die nog het meeste verschil.
Ik heb ook een Roscoe, maar die staat vooral stof te happen, want ook bij de NL rondjes pak ik 9 vd 10x mijn Ripmo met 145/160veerweg en NL bandjes die wat beter rollen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
maho
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 april 2021, 16:45

Welke spullen heb ik nodig om er 29 inch onder te zetten? Binnen en buitenband + 29 inch velgen?

Hoe zit het met de naaf breedte, schijfremmen en cassette?

En zou ik er evt ook dunnere (geen mid fat) 27,5 inch banden op kunnen zetten zonder nieuwe velg?

Ik zou het nog wel de moeite waard vinden om dit misschien te proberen om te zien hoe dit de rolweerstand beinvloed.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Volgens mij heeft de Roscoe boost naven met achter de 141mm QR variant (feitelijk een boost naaf met QR doppen). Een extra ketting en schijven zijn wel makkelijk en vaak moet je de remklauwen een beetje bijstellen, als je weinig tussen de wielen wisselt kun je cassette en schijven ook gewoon overzetten.

Je banden vervangen kan wel maar als je veel smaller gaat worden ze ook een stuk lager en dat kan nadelig zijn. Met name omdat het bottembracket kom dan dichter bij de grond en dan zit je ook snel(ler) met je pedalen aan de grond.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik heb bij de Roscoe 27.5 x 2.4 banden geprobeerd en dan zit je vaker als leuk is met je pedalen in de grond.
29inch wielen voor je Roscoe : idd Boost naaf met QR doppen, o.a Bontrager, DT swiss en hope hebben die naven, daaromheen moet je dan een wiel (laten) spaken. De Trek X Caliber is exact hetzelfde frame, je kan dus ook kijken naar een setje wielen daarvoor.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
boskees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 18:36

Het ligt er aan welk model Roscoe je hebt. In de Roscoe 6 past voor zeker geen 29" wiel. Hier zit een 27,5" voorvork in. Zwaar rijden kan kloppen als je de originele banden er onder hebt zitten. Zelf rij ik met een Stanton Slackline met Rocket Ron 2.8 en vind de verminderde rolweerstand wel meevallen. Mijn andere fiets is een Fuel EX en deze heeft mij in In de Alpenlanden nog nooit teleurgesteld.
maho
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 april 2021, 16:45

Ik rijd met een Roscoe 7 (2021 model). Die moest volgens de verkoper destijds ook 29 erin kunnen.
boskees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 18:36

Het staat op de zijkant van de vork vermeld.
Ik kan het in de specificaties van Trek niet duidelijk vinden, maar in jouw geval heeft die verkoper best een wiel om dat aan te tonen. Mijn ervaring is dat het bij de Roscou 6 met een Suntourvork niet past. Misschien is dat bij de 7 en de 8 anders.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

maho schreef: wo 28 april 2021, 09:14 Ben er weer. Sorry ben nog nieuw hier en dacht een melding te krijgen bij nieuwe posts.
Dat moet/kun je zelf aanvinken als je een nieuw topic opent. Met name bij bijvoorbeeld te koop of gevraagd topics zou ik dat altijd doen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie