Slash 7, Fuel EX of Remedy 7

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
maho
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 april 2021, 16:45

Ik bezit momenteel een Trek Roscoe 7 (2021) en ben aan het kijken naar een fully trial bike van Trek.

Ik ben aan het kijken naar een Slash 7, Fuel Ex en Remedy 7. De eerste twee hebben mijn voorkeur omdat de Remedy 27.5 banden heeft en ik verwacht dat 29 fijner is om langere afstanden mee te rijden (hetgeen ik doe).

De twee voornaamste redenen voor de overweging zijn: achtervering en banden.

Ik wil graag achtervering omdat ik dat prettiger vind rijden vooral wanneer er veel kuiltjes en stronken zijn.

Daarnaast zijn de mid-fat banden (27.5 x 2.8) van de Roscoe wel erg mooi (en op trails ook fijn) maar ook vermoeiend als ik naar een van de trials toe fiets vanwege de hoge rolweerstand. Dat laatste ervaar ik als steeds storender. Ik vind het belangrijk om dit te kunnen doen met de fiets.

Ik fiets veel trials in NL maar heb er ook mee in DE gefietst op wat lastigere trials: bikepark willingen flow trials en trial park winterberg (niet het bikepark want daar heb ik een fiets gehuurd). Met de nieuwe fiets wil ik dat wel graag kunnen doen zodat ik geen fiets hoef te huren.

Ik zoek eigenlijk een soort alleskunner en hoor graag jullie tips.
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Ik neem aan dat je trails ipv trials bedoeld?

Aangezien je er vooral mee in Nederland gaat rijden denk ik dat de Slash nogal wat overkill zal zijn. Als je graag 29” wil rijden dan zou je in dit geval gewoon het best voor de Fuel Ex kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Een remedy is toch 27,5"? Je komt dan dus vanzelf bij de Fuel Ex uit en die kan ook precies wat jij er mee wilt.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Klitse schreef: za 10 april 2021, 17:39 Een remedy is toch 27,5"?
It is.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Een Fuel EX is best capabel (en slacker geworden de afgelopen jaren) maar het blijft een trailbike, het is dus niet zo dat je daar met twee vingers in je neus alles in een bikepark mee rijdt. Kun je dat wel dan kun je het ook met een Roscoe ;)

Klein zijstapje: Je weet dat je in de Roscoe ook 29er wielen kunt gebruiken? Misschien is een tweede wielset met XC banden nog een investering waard voor gebruik in Nederland.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ga naar een trek dealer en probeer ... :-q

Fiets is persoonlijk , je kan nog zoveel advies krijgen, " voelen en proeven" is beter, en bij de trek winkels zijn ze deskundig genoeg om je op dat moment advies te geven omdat specifiek tussen Trek modellen zoekt ... :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik denk niet dat de gemiddelde Trek dealer Slash/Fuel en Remedy heeft staan en zeker niet nu alles stijf is uitverkocht. Een testdag zou uitkomst bieden maar die zijn er op het moment ook niet en dan nog is echt een goede vergelijking maken lastig.

Ben je eigenlijk van plan om de Roscoe te houden? Dat kan de keuze ook nog beïnvloeden, als je die geschikter maakt voor de vaderlandsche rondjes (29er wielen + XC bandjes) kan de fully die je kiest meer op het ruigere werk gericht zijn.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Vorige week nog in Utrecht geweest en daar stonden nog modellen om te testen ....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Van alle drie? Dar verbaast me in positieve zin. In dat geval zou ik als ts vragen waar en er even achteraan gaan al is het maar voor een indruk...
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Ik zelf rijd een remedy 8 en gebruik hem voor de lokale rondjes in Nederland en voor het ruige werk in het buitenland. Hij is voor mij de perfecte alleskunner.

Het ligt er vooral aan wat jij ermee wilt gaan rijden. Als je naar een bikepark gaat, rijd je dan de moeilijkste tracks? Of vooral flowy trails? Als je niet de moeilijkste tracks rijdt, dan zou ik voor een fuel ex gaan omdat ik denk dat deze fiets daar voldoende voor is en omdat je veel van je tijd ook in Nederland rijdt.

Wil je ook veel gaan springen en de ruigere trails rijden, dan zou ik voor de remedy gaan. (ervan uitgaande dat de nieuwe fiets je roscoe gaat vervangen)
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

And the TS is gone.

Maar laat dit geen reden om weer een nieuw praatgroep te starten he mannen. :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Snelle Buffer schreef: zo 11 april 2021, 10:19 Vorige week nog in Utrecht geweest en daar stonden nog modellen om te testen ....
Is sowieso "hoofdkantoor" dus ook als hij elders staat kun je hem laten komen om te testen evt.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het is niet zo dat 27,5" nu voelbaar zwaarder loopt en het is nog altijd goede vering die superieur is aan 'over-rol' eigenschappen... .


Gewoon een Remedy dus!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

maverick76 schreef: zo 11 april 2021, 11:59 And the TS is gone.

Maar laat dit geen reden om weer een nieuw praatgroep te starten he mannen. :lol:
Dat iemand een dag (één dag) niet online is geweest wil nog zeggen dat hij 'weg' is, en nou fietsen zuurpruim ipv. hier een beetje offtopic commentaar te gaan leveren ;)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@maverick dit hele forum is toch een mannenpraatgroep en TS kan altijd teruglezen.

Ik heb ook ooit interesse in een Fuel EX gehad en via mijn lokale dealer een proefrit bij Trek Benelux in Harderwijk geregeld. Fiets stond klaar voor me en het lokale rondje is aardig en voor gemiddeld vlak NL wel representatief.

Lastig om voor iemand anders een keus te maken, ik zou voor Flow lines op Bikeparks de EX genoeg Bike vinden. Maar wat zijn de ambities van de TS en is het erbij houden van de Roscoe met 29er wielen een optie?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie