Copperhead 3 Plus gewicht

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
snälla
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 21:10

Zijn er mensen hier die fietsen op een copperhead 3 Plus 29 2021? Heb de mogelijkheid om er één aan te schaffen maar nu zag ik op de bulls-website dat deze een gewicht heeft van 15,6kg.
https://www.bulls-bikes.com/nl-en/produ ... OE=RHOE_46

Dit terwijl de copperhead 3 S een opgegeven gewicht heeft van 12,4kg. Deze 2 fietsen verschillen minimaal van elkaar, ik geloof alleen andere vork, crankset en banden. Maar dat is toch nooit 3 kg? Sowieso is 15+kg niet echt realistisch lijkt me? Is dit een typfoutje of staat de plus voor plussize frame oid? :lol:
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

snälla schreef: di 20 april 2021, 09:29 Zijn er mensen hier die fietsen op een copperhead 3 Plus 29 2021? Heb de mogelijkheid om er één aan te schaffen maar nu zag ik op de bulls-website dat deze een gewicht heeft van 15,6kg.
https://www.bulls-bikes.com/nl-en/produ ... OE=RHOE_46

Dit terwijl de copperhead 3 S een opgegeven gewicht heeft van 12,4kg. Deze 2 fietsen verschillen minimaal van elkaar, ik geloof alleen andere vork, crankset en banden. Maar dat is toch nooit 3 kg? Sowieso is 15+kg niet echt realistisch lijkt me? Is dit een typfoutje of staat de plus voor plussize frame oid? :lol:
Als ik zo snel kijk is ook de hele aandrijflijn op de cassette na anders en de remmen. Maar vork alleen al kan een halve kilo zijn en die banden zijn samen ook zo 300g verschil. Dus misschien zie je het niet direct maar alles bij elkaar kan het best veel zijn. Maar meer dan 3 kilo is wel heel veel...
Maar er klopt meer niet. Er staat dat er 29" banden op zitten maar ze geven aan als bandenmaat 57-584 en dit is een 27.5" bandenmaat...
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De wielset schijnt niet een van de lichtste te zijn. Zie: viewtopic.php?t=133602
Bossman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 25 april 2021, 08:56

Ik ben de (gelukkige) eigenaar van een copperhead 3 plus 2021, en ik liep inderdaad tegen hetzelfde aan tijdens mijn zoektocht. Ik zal de fiets proberen te wegen. Het is overigens een top mtb :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ga ook nooit uit van het opgegeven gewicht van fabriek. Daar kan je altijd nog een paar 100 gram bij op tellen.

Al moet ik zeggen dat je dan tegen de 16 kg aan zit wat me bijna sterk lijkt.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien zijn die 15.6kg wel eerlijk en zijn bijna alle andere opgaven te laag :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
snälla
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 21:10

Bossman schreef: zo 25 april 2021, 09:01 Ik ben de (gelukkige) eigenaar van een copperhead 3 plus 2021, en ik liep inderdaad tegen hetzelfde aan tijdens mijn zoektocht. Ik zal de fiets proberen te wegen. Het is overigens een top mtb :-q
Nice :tong

Had ze allebei naast elkaar:
https://ibb.co/5nXNL1D
3S (voorste): 12.7kg
3 plus: 13.5kg

Toch een foutje bij bulls dus.
Bossman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 25 april 2021, 08:56

Aha, dus toch, bedankt voor de info :-q . Ik was er nog niet aan toe gekomen om die van mij te wegen :wink:
Plaats reactie