Storck Rebel 7 voor €800 ?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Myrdhin
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 4 april 2017, 00:03

Hallo allen,

Ik heb de mogelijkheid om een prachtige Storck Rebel 7 (marktplaats) voor een spotprijsje over te nemen (Bikeradar review). Nou heb ik twee vragen:

1. Zou je dit afraden voor een beginner? Ik hou echt van de sport en ik leer snel, maar ik ben echt nog een beginner. Het lijkt zo aantrekkelijk om een carbon frame te hebben, maar als ik de reviews lees (ook deze, zie conclusie) dan zie ik dat het maar voor een kleine markt is, namelijk professionele klimmers, terwijl ik m gewoon in de bossen van Nederland ga gebruiken. Maak ik me druk om dingen die ik helemaal niet ga opmerken, of koop ik echt iets geks? (ik verwacht dat eerste :D )

2. Wat vinden jullie van de prijs; is het wel zo goedkoop als ik denk? Als het over een jaar toch niet bevalt, krijg ik m dan nog verkocht voor eenzelfde prijs, of wil niemand zo'n vreemde "vogel"?

Alvast bedankt!
~Myrdhin
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lijkt me best een hele lekkere fiets in Nederland hoor!
Waar woke is, is vuur
FSR-XC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 13 januari 2019, 13:52
Mijn mountainbike: Kona HeiHei, Kona Kilauea, Kona HeiHei Supreme, Specialized FSR-XC, alles 26”

Mooie fiets, aandrijving lijkt wel redelijk wat slijtage te hebben.

Zou even goed naar de kettingbladen/ketting/cassette en wieltjes van de derailleur kijken. Het oogt hier en daar wat scherp/puntig en versleten.

Maar goed als de prijs in orde is kun je dat altijd nog vervangen als je aan de slijtdelen kunt komen op dit moment.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Deze zou ik niet afraden voor een beginner. Het is wel een 27,5, voor XC is 29 meer gangbaar op dit moment.
Vragen naar de service van de vork, een service gaat richting de €100.
En uiteraard testen, even kracht zetten op alle versnellingen.
De vork zal ook wel een lock out hebben, ook testen of dat werkt. En uiteraard de remmen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat is een spotprijs?
Op MP wordt 975 gevraagd...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

De verkoper is Vasters uit Holten

Henk Vasters is de man achter bikepark Holten, wellicht van hem of familie. i.i.g. een aardige en volgens mij betrouwbare vent
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

massen schreef: vr 30 april 2021, 12:01 Deze zou ik niet afraden voor een beginner. Het is wel een 27,5, voor XC is 29 meer gangbaar op dit moment.
Zo ongeveer iedere 29" van voor 2015 is ook achterhaald, dus niet teveel generaliseren...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Myrdhin
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 4 april 2017, 00:03

Bedankt voor het meedenken. De fiets is van Jarno, denk ik de zoon van Henk.
Betrouwbaar geloof ik zeker, alleen als de cassette net zo versleten is als dat derailleurwieltje, en de voorvork inderdaad service nodig heeft, dan betaal ik straks alsnog minimaal €200 voordat ik er weer op kan fietsen. Dat zou normaal alsnog niet gek zijn qua prijs (mee eens?), maar ik kan het even niet betalen. Ja ik weet niet of €800 een spotprijs is, ik dacht dit omdat ie destijds €3699 heeft gekost. Maar wat ie nu waard is.. :~
De kettingslijtage is gister gemeten en bleek tussen de 0.75 en 1.0 te liggen (1.0 paste dus niet). Ik denk (als ik het zo lees) dat als de cassette er nog goed uitziet en de voorvork geen service nodig heeft, ik het wel kan doen zonder grote servicekosten in het komend jaar te verwachten.

Als die cassette echter wel super puntig is met golfjes e.d. dan heb ik er denk ik niet zoveel aan, want een draaigroep is niet eens te koop (wachttijd 3 maanden).
Ik neem jullie mening en inzicht mee in mijn besluit. Als er meer van is, hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Hier zit toch gewoon een Shimano 10-speed cassette op.
Je kan volgens mij gewoon een Deore of zo er op zetten. Zijn volgens mij als 10-speed direct leverbaar. Wellicht dat er nu een veel duurdere en lichtere opzit, maar met deze tweedehands prijs zou ik wat goedkoper spul erop zetten dat een onsje meer weegt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dus de ketring is versleten en wel zover dat je niet alleen de ketting kunt verwisselen, maar je moet alles vervangen.
-100 vanwege nw cassette, ketting en tenminste 1 voorblad (midden). Dat kan Deore spul zijn, hoeft geen XT te zijn.
-100 voor een beurtje aan de vork (lower leg service)

Maar je hebt pech dat er belachelijk veel vraag is, dus ik weetniet of ze veel zullen zakken...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie