Storck Rebel 7 voor €800 ?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Myrdhin
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 4 april 2017, 00:03

Hallo allen,

Ik heb de mogelijkheid om een prachtige Storck Rebel 7 (marktplaats) voor een spotprijsje over te nemen (Bikeradar review). Nou heb ik twee vragen:

1. Zou je dit afraden voor een beginner? Ik hou echt van de sport en ik leer snel, maar ik ben echt nog een beginner. Het lijkt zo aantrekkelijk om een carbon frame te hebben, maar als ik de reviews lees (ook deze, zie conclusie) dan zie ik dat het maar voor een kleine markt is, namelijk professionele klimmers, terwijl ik m gewoon in de bossen van Nederland ga gebruiken. Maak ik me druk om dingen die ik helemaal niet ga opmerken, of koop ik echt iets geks? (ik verwacht dat eerste :D )

2. Wat vinden jullie van de prijs; is het wel zo goedkoop als ik denk? Als het over een jaar toch niet bevalt, krijg ik m dan nog verkocht voor eenzelfde prijs, of wil niemand zo'n vreemde "vogel"?

Alvast bedankt!
~Myrdhin
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lijkt me best een hele lekkere fiets in Nederland hoor!
Waar woke is, is vuur
FSR-XC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 13 januari 2019, 13:52
Mijn mountainbike: Kona HeiHei, Kona Kilauea, Kona HeiHei Supreme, Specialized FSR-XC, alles 26”

Mooie fiets, aandrijving lijkt wel redelijk wat slijtage te hebben.

Zou even goed naar de kettingbladen/ketting/cassette en wieltjes van de derailleur kijken. Het oogt hier en daar wat scherp/puntig en versleten.

Maar goed als de prijs in orde is kun je dat altijd nog vervangen als je aan de slijtdelen kunt komen op dit moment.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced