Willen jullie mij een stoic 2 aanraden

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Met zonde van de energie bedoel ik dat dus ook: je stookt voor de buitenlucht. Zonde van de stroom/gas. Die fiets droogt zo ook wel.

En ik kan slecht tegen energieverspilling :)

Het maakte geen deel uit van de procedure @Mac, maar het ontbrak nog aan Waldorf of Statler 🤫
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Kapitein Iglo schreef: za 8 mei 2021, 21:41 Met zonde van de energie bedoel ik dat dus ook: je stookt voor de buitenlucht. Zonde van de stroom/gas. Die fiets droogt zo ook wel.

En ik kan slecht tegen energieverspilling :)

Het maakte geen deel uit van de procedure @Mac, maar het ontbrak nog aan Waldorf of Statler 🤫
Da’s niet zonde van de energie als je met €10 stookkosten het vervangen van twee lagers van €5 een jaar uitstelt. Noem me naar een salade of een pen, het is niet helemaal zwart en niet helemaal wit.
Lekker fietsen!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het ging me niet om het geld... :-{

Anyways, was-ie nou al besteld dan?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik heb dit topic gelezen en heb maar een tip voor je. Koop een Cube hardtail, ook een Stoic verdient het niet om blubberig een schuurtje in geschoven te worden :o

Als je lui bent, zoals ik, koop dan een kachel en een simpele hogedrukreiniger. Van afspuiten wordt hij niet natter dan van blubber, het nat in de blubber zie je gewoon wat minder en gaat er ook een stuk minder snel uit in een verwarmd schuurtje. Ook een paar oude handdoeken op een praktische plaats om even snel af te nemen na het spuiten helpt al flink.

En nu kunnen mensen zeggen, hogedrukreiniger is niet goed, maar het is beter dan niets aan doen en ontzettend snel.
Waar woke is, is vuur
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Kapitein Iglo schreef: zo 9 mei 2021, 03:30 Het ging me niet om het geld... :-{

Anyways, was-ie nou al besteld dan?
Je kunt op moment niet bestellen bij Canyon helaas. Grote maten zouden als eerste weer beschikbaar moeten zijn in juli. Dus nog even twee maanden door bomen over mijn fietsenopslag en dan kan hij besteld. Zal er nog snel bij moeten zijn ook, want zullen ook wel zo weer weg zijn.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gewoon in de woonkamer of keuken als-ie een keer nat terug komt :D

En voor de rest, geduld hebben maar, dan.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Kapitein Iglo schreef: zo 9 mei 2021, 07:53 Gewoon in de woonkamer of keuken als-ie een keer nat terug komt :D

En voor de rest, geduld hebben maar, dan.
In de tussentijd fiets ik gewoon op mijn gravelbike en fully, als hij voor het natte seizoen maar binnen is. En XL lijkt dus de best beschikbare maat.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Kapitein Iglo schreef: zo 9 mei 2021, 07:53 Gewoon in de woonkamer of keuken als-ie een keer nat terug komt :D

En voor de rest, geduld hebben maar, dan.
Ik moet nog steeds geduld hebben, maar ik ben wel een stap verder, want ik heb hem besteld! Verwachting voor bezorging tussen 2 en 6 augustus. Mijn fully staat al 2 maanden bij de fietsenmaker (ivm slecht beschikbare onderdelen en waardeloze duitse bezorgdiensten) dus het idee van een reserve MTB staat me erg aan...
ToFast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 26 mei 2008, 19:22
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2

I_do schreef: za 12 juni 2021, 17:35
Kapitein Iglo schreef: zo 9 mei 2021, 07:53 Gewoon in de woonkamer of keuken als-ie een keer nat terug komt :D

En voor de rest, geduld hebben maar, dan.
Ik moet nog steeds geduld hebben, maar ik ben wel een stap verder, want ik heb hem besteld! Verwachting voor bezorging tussen 2 en 6 augustus. Mijn fully staat al 2 maanden bij de fietsenmaker (ivm slecht beschikbare onderdelen en waardeloze duitse bezorgdiensten) dus het idee van een reserve MTB staat me erg aan...
Wedstrijdje wie hm als eerste heeft? :wink:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

ToFast schreef: za 12 juni 2021, 18:48
I_do schreef: za 12 juni 2021, 17:35

Ik moet nog steeds geduld hebben, maar ik ben wel een stap verder, want ik heb hem besteld! Verwachting voor bezorging tussen 2 en 6 augustus. Mijn fully staat al 2 maanden bij de fietsenmaker (ivm slecht beschikbare onderdelen en waardeloze duitse bezorgdiensten) dus het idee van een reserve MTB staat me erg aan...
Wedstrijdje wie hm als eerste heeft? :wink:
Hahaha, heb jij wel mail gekregen dat ze weer op voorraad waren? Of net als ik ook regelmatig op de website gekeken.
ToFast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 26 mei 2008, 19:22
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2

I_do schreef: za 12 juni 2021, 18:57
ToFast schreef: za 12 juni 2021, 18:48

Wedstrijdje wie hm als eerste heeft? :wink:
Hahaha, heb jij wel mail gekregen dat ze weer op voorraad waren? Of net als ik ook regelmatig op de website gekeken.
Grappig dat je daar over begint, nooit een mail gekregen van Canyon terwijl ik mij daar wel voor had ingeschreven.

Ik keek regelmatig op de site en zag opeens dat maat XL weer te bestellen was dus snel besteld!
Maar ben bang dat het geen voorraad betreft..
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

ToFast schreef: zo 13 juni 2021, 08:10
I_do schreef: za 12 juni 2021, 18:57

Hahaha, heb jij wel mail gekregen dat ze weer op voorraad waren? Of net als ik ook regelmatig op de website gekeken.
Grappig dat je daar over begint, nooit een mail gekregen van Canyon terwijl ik mij daar wel voor had ingeschreven.

Ik keek regelmatig op de site en zag opeens dat maat XL weer te bestellen was dus snel besteld!
Maar ben bang dat het geen voorraad betreft..
Precies zelfde hier. Ze zijn nu niet op voorraad, maar fietsen waar ze echt geen idee van hebben kun je nu niet eens bestellen zoals je weet. Zodat als je iets besteld het redelijk snel gaat. Hopelijk over een maandje de mail met de betaling, dan weet je zeker dat hij snel komt.

Jij en ik zijn iig de mensen die op de mail wachten voor :-q

En misschien een keer een stoic Lets ride doen, zijn er zo behoorlijk wat op het forum.
ToFast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 26 mei 2008, 19:22
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2

I_do schreef: zo 13 juni 2021, 08:28
ToFast schreef: zo 13 juni 2021, 08:10

Grappig dat je daar over begint, nooit een mail gekregen van Canyon terwijl ik mij daar wel voor had ingeschreven.

Ik keek regelmatig op de site en zag opeens dat maat XL weer te bestellen was dus snel besteld!
Maar ben bang dat het geen voorraad betreft..
Precies zelfde hier. Ze zijn nu niet op voorraad, maar fietsen waar ze echt geen idee van hebben kun je nu niet eens bestellen zoals je weet. Zodat als je iets besteld het redelijk snel gaat. Hopelijk over een maandje de mail met de betaling, dan weet je zeker dat hij snel komt.

Jij en ik zijn iig de mensen die op de mail wachten voor :-q

En misschien een keer een stoic Lets ride doen, zijn er zo behoorlijk wat op het forum.
Hij is nog steeds te bestellen dus óf Canyon is heel zeker van z’n zaak of euh… tja veel mensen krijgen een ‘helaas is uw bestelling vertraagt’ mailtje :roll:

Hoe langer ik er naar kijk hoe gaver ik hem vind!
Een waardige opvolger van de Honzo AL.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

ToFast schreef: zo 13 juni 2021, 13:22 Hoe langer ik er naar kijk hoe gaver ik hem vind!
Een waardige opvolger van de Honzo AL.
Allee dan, een paar foto's van de Stoic in zijn natuurlijke habitat.

Lekker een dag trailtjes rijden in het buitenland. Stoic presteerde weer heel goed, ook op de grote stenen en drops bovenop de bergjes.
Rode Snake eyes staan ook wel lekker gemeen bij het groene frame
Afbeelding

Geen lange tocht qua km's maar wel qua hm's :bier: en fr@ck wat was het warm en zweterig die dag.
Bidonhouder is er momenteel af en vervangen door een Fidlock houder. Niet handig als je de Monkeylink bidon meeneemt en een gewone houder op je bike hebt :-{ Dus nu beide trail bikes maar met Fidlock's.
Afbeelding
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Pat. schreef: ma 14 juni 2021, 11:38
ToFast schreef: zo 13 juni 2021, 13:22 Hoe langer ik er naar kijk hoe gaver ik hem vind!
Een waardige opvolger van de Honzo AL.
Allee dan, een paar foto's van de Stoic in zijn natuurlijke habitat.

Lekker een dag trailtjes rijden in het buitenland. Stoic presteerde weer heel goed, ook op de grote stenen en drops bovenop de bergjes.
Rode Snake eyes staan ook wel lekker gemeen bij het groene frame
Afbeelding

Geen lange tocht qua km's maar wel qua hm's :bier: en fr@ck wat was het warm en zweterig die dag.
Bidonhouder is er momenteel af en vervangen door een Fidlock houder. Niet handig als je de Monkeylink bidon meeneemt en een gewone houder op je bike hebt :-{ Dus nu beide trail bikes maar met Fidlock's.
Afbeelding
Ik wilde vragen of dit bij Nideggen in de buurt is ivm het herkennen van de rots op de achtergrond, maar je fotolink heeft het al verklapt :-q . Blijft gave fiets om te zien, ben heel benieuwd! Voor mij ook eerste moderne fiets qua reach en balhoofdhoek etc, neem ik ook weer mee in de keuze voor een fully ernaast volgend jaar #fietsenplanning.
Plaats reactie