Dat ik hem ga mishandelen en intern kapot ga klutsen met veel te veel schokken, krachten en invloeden van buitenaf is een reeds geaccepteerd feit
Ik denk eerder aan een half jaartje.
Bovendien heeft de Alfine in sommige versnelingen last van hoge inwendige weerstand.
Je schakelt terug, en gaat wel sneller, maar niet lichter trappen...
Is echt niet te vergelijken met een Rohloff -3 versnellingen.
Mountain Bike Reviews Forum
Search Community
Gearboxes and Internal Gear Hubs
Whats the current verdict on the alfine 11
The weather has been crappy since my last post and I haven't gotten in many rides. Maybe 3 good ones on this my 5th hub.
Condition: No 2nd gear.
It self-destructed on my second ride. Now if I shift around it, the hub generally works fine. But if I accidentally shift into second gear, the hub goes crazy with grinding and clicking and no engagement.
So I guess I just need to accept the fact that the Alfine 11 hub is only a 10 speed.
Finally got word today, after a year of asking for an explanation from shimano and getting none, that my gear ratio of 36/22 is too low and that's what is destroying the hub. Shimano has previously stated that there are NO input limits and that you can run any gears you want. So what this means is that this hub can NOT handle MTB use. Unless you mountain bike in florida where the trails are flat as can be.
I'm sorry you've had issues with your Alfine 11....
Mine is going strong. I just came back from a bikepacking trip with lots of steep grinding climbs. I've also used the bike unloaded on BC's steep and techy MTB trails...
So far I've had no issues. Mine is geared at 32T ring x 23T cog. I find that's low enough for mountain biking and bikepacking.
Safe riding
I went through 5 A11 hubs over a period of maybe 4 months before I gave up. By the end, I could break the hub at will just by putting it in 2nd gear and pedaling hard up a steep hill. I don't know how you managed to get 8000 miles on yours but I don't know that I got 80 miles on any of mine.
Wow. I'm thinking of getting an IGH for my next Tour Divide attempt. This thread has talked me out of the Alfine 11. Seems like the majority of people have problems with them.
According to Shimano's technical documents:
"It is recommended that the gear ratio of the front chain ring be set to approximately 1.9. Example: F34T - R18T, F39T - R20T, F45T - R23T."
The problem with that is that 1.9 gives you a really high final gear range that would be very hard to use in the woods on trails.
(
https://www.mtbr.com/threads/whats-the- ... 11.786497/)
Dus je moet geluk hebben, of geen pech.
Mijn Alfine experiment duurde niet zo lang. En dat was met de 8 speed en die zou volgens het bvenstaande topic degelijker zijn dan de 11 speed...
Je gaat nu een (dure) fiets bouwen omdat je een goedkoop (maar ongeschikt?) achterwiel hebt gekocht.
Een beetje alsof je een MTB gaat bouwen rondom een verende stadsfietsvork, die je goedkoop hebt kunnen kopen.
Iets zegt mij dat je dat niet zou doen, maar eigenlijk is dit precies hetzelfde.
Maar als je een frame kiest met verwisselbare patten, dan kan je er zo een 11 speed derailleur versnelling in hangen.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.