Grand Canyon vs Orbea H20 vs Bulls Copperhead 3s

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Zdlrn91
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 2 juni 2021, 13:40

Goedenmiddag mede MTBers,

Na stilletjes 2 jaar te hebben meegelezen en veel geleerd te hebben. Toch zelf maar even een account aangemaakt.

Momenteel rijd ik op een Merida Big Nine 2015 23" met enige upgrades. 1x10 speed + Recon RL voorvork.

Echter ben ik op zoek naar een nieuwe fiets. Nu kom ik op internet de volgende fietsen tegen. (budget +-1500 euro)
Ik ben 2 meter lang en heb een BBL van 98 cm erg lange benen, dus korte romp. Ik houd van lange tochten (Bartje200) rijden, maar als het moet ook hard over de singletracks.

https://www.bulls-bikes.com/gb-en/produ ... OE=RHOE_61

https://www.canyon.com/en-nl/mountain-b ... ry-section

https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/mou ... t/alma-h20

Ik loop tegen het volgende aan, ik had bijna de Grand Canyon 8 besteld in XL totdat ik de volgende foto zag:

Afbeelding

De bovenbuis en onderbuis bij het balhoofd sluit niet mooi aan, waarbij ik hem echt minder mooi vind dan geadverteerd.

De Orbea was de 2e keus, echter twijfel ik aan de maatvoering mbt seattube lengte.

De Bulls is ook erg mooi en beter afgemonteerd alleen kom je dit merk minder vaak tegen. Al is hij wel in maat 61 te verkrijgen en komt hij goed uit de bus volgens bike-magazin.de.

Mijn vraag is, wat zouden jullie adviseren in mijn positie? ik loop een beetje vast.

Bvb dank! :-q
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Met jouw lengte en wellicht ietwat afwijkende maten zou ik vooral eerst proberen wat lekker zit.

Daarbij zou ik Bulls niet links laten liggen omdat jij het niet vaak tegenkomt. Bulls kom je op dit forum misschien niet vaak tegen maar het is bij heel veel winkels in Nederland verkrijgbaar . Het is een degelijk merk met de bekende duitse prijs-kwaliteitsverhouding in het rijtje Focus, Stevens, Cube. De laatste jaren een beetje in de schaduw van de -van oorsprong- prijsvechtende internetfietsen van Rose, Radon en Canyon.

De copperhead 3 is misschien wel de best verkochte Bulls vanwege de afmontage voor de prijs. Daartegenover zal wellicht een wat verouderde geometrie staan maar verdere uitspraken daarover ga ik mij niet aan wagen door gebrek aan inhoudelijke kennis.
Zdlrn91
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 2 juni 2021, 13:40

Bedankt voor je reactie.

De Bulls heeft een Headtube angle van 68,5 en een Seattube angle van 74,5 graden.
De Alma vrijwel gelijke hoeken met 68 HA en 74,5 SA.

De reach van beide is rond de 470 - 480 cm, ik zal de Orbea binnenkort eens opzoeken bij de dealer vond er nog 1 van XL in de buurt. Kent iemand een Bulls dealer in het noorden of Drenthe?
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

De orbea heeft een vork met 30mm poten. Zou ik met jouw lengte (gewicht) niet doen.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

de alma heb ik gehad in XL ik ben 1.90 . bbl 91
dat ding woog 13 kilo, en ik was ook niet blij met de geo
heb m 6 maanden gehad.
Zdlrn91
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 2 juni 2021, 13:40

massen schreef: do 3 juni 2021, 12:17 De orbea heeft een vork met 30mm poten. Zou ik met jouw lengte (gewicht) niet doen.
Ik zou ook de upgrade kiezen met SID, als ik hem zou doen.
nick22 schreef: do 3 juni 2021, 14:01 de alma heb ik gehad in XL ik ben 1.90 . bbl 91
dat ding woog 13 kilo, en ik was ook niet blij met de geo
heb m 6 maanden gehad.
Wat beviel je niet aan de geometrie?

Thanks voor de reacties
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

De bovenbuis van de XL. Loopt hoog,om vervolgens bij het zadel een knikje te krijgen
Voor mij was dat te hoog.
Alle andere maten hebben dat niet en in de geadverteerde fietsen zie je dat ook niet.
Met mijn lengte stond ook nog het zadel volledig naar achteren.
Zdlrn91
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 2 juni 2021, 13:40

Bedankt voor het ophelderen, zal dan toch eens kijken naar een Bulls. Weet iemand waar ze te koop staan? Nouja, normaal gesproken dan.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Zdlrn91 schreef: do 3 juni 2021, 14:44 Bedankt voor het ophelderen, zal dan toch eens kijken naar een Bulls. Weet iemand waar ze te koop staan? Nouja, normaal gesproken dan.
https://www.bulls-bikes.com/nl-en#retailer-search-modal
Jerome89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 5 maart 2020, 13:55

Die canyon op de foto lijkt me een model van 3-4 jaar terug?
Zdlrn91
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 2 juni 2021, 13:40

Jerome89 schreef: vr 4 juni 2021, 08:08 Die canyon op de foto lijkt me een model van 3-4 jaar terug?
Nee ik heb zelfs contact gehad met Canyon of dit klopte en ze zeiden dat ze door de lengte van de balhoofd buis bij XL, ze de buizen alleen zo konden lassen ivm stevigheid.

Op andere modellen 6, 7 en 8 is dit ook zo.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Ik heb de afgelopen 2,5 jaar op de orbea alma H20 uit 2018 gereden. Ben 193 en bb 91. Denk dat je niet goed gaat passen op dit frame. Zelf reed ik met een setback op zadelpen en die stond ook al bijna op z'n max.

Gewicht was bij mij iets meer dan 11kg, maar min versie had wel xt /slx , Reba vork.
Plaats reactie