nieuwe trail fully.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Code: Selecteer alles

welke vork ga jij er nu onder gooien
een pike ultimate. trouwens de e13 schijnen ook niet heel geweldig te zijn. die heb ik ook meteen vervangen, dus ik heb zelf geen praktijkervaring met die e13.

de riftzone 3 heb ik me eigenlijk niet zo bekeken toen. alleen 1 en 2 vergeleken.

met de aanpassingen die heb ik gedaan aan de meta, ben ik blij met het complete plaatje nu, maar achteraf gezien.... :winkie: :lol: zo gaat het bij bij elke fiets denk ik maar
MrBlackbeard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 14 september 2020, 14:32

Skoezie schreef: ma 21 juni 2021, 12:30 Ben zelf ook wat aan het zoeken in die hoek, en vind de Merida One-Twenty 600 ook wel interessant. Misschien ook nog iets voor op jouw lijstje?
ga eens kijken ook qua beschikbaarheid.. had hem inderdaad gemist. thnx.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

nick22 schreef: ma 21 juni 2021, 11:47 Spectral 5 was mijn 2e keus, maar die fiets schijnt wat "kort" uit te vallen.
Dat hoeft geen punt te zijn, kan zelfs een voordeel zijn afhankelijk van wat je prettig vind rijden.

Een lange fiets geeft weliswaar (even kort door de bocht) meer vertrouwen als het erg steil wordt of heel hard gaat. Maar kan ook wat saai worden op minder extreem terrein, waar een iets kortere fiets zich speelser laat rijden.
Het lijkt tegenwoordig een beetje zo te zijn dat langer altijd beter is maar ga daar niet klakkeloos in mee en weeg zelf af wat je vooral aanspreekt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MrBlackbeard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 14 september 2020, 14:32

Giant-E schreef: ma 21 juni 2021, 12:39 Interessante optie, prima specs, en bloedmooi:

https://www.radon-bikes.de/en/mountainb ... l-80-2021/
Zelf in bezit? weet nog niet helemaal wat ik van de kleur vind zo van het plaatje. maar afmontage is wel prima volgens mij.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Niet zelf in bezit, maar ben heel voorzichtig ook aan ‘t oriënteren.

De goedkopere Skeen Trail AL 8.0 voldoet voor mijn rijstijl/wensen/budget, maar dit is ‘m wel écht hoor.

Maar zo heeft een ieder z’n eigen wensen en budget. Maar voor die prijs krijg je wel erg veel fiets.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

MrBlackbeard schreef: ma 21 juni 2021, 17:00
Giant-E schreef: ma 21 juni 2021, 12:39 Interessante optie, prima specs, en bloedmooi:

https://www.radon-bikes.de/en/mountainb ... l-80-2021/
Zelf in bezit? weet nog niet helemaal wat ik van de kleur vind zo van het plaatje. maar afmontage is wel prima volgens mij.
Hebben jullie die subtiel vormgegeven headtube gezien :oops:
En afhankelijk van lengte rijder is de fiets wat kort gebouwd
*edit ik lees 1,83 dan kan de 20" of 22" wel uit afhankelijk van voorkeur
Plaats reactie