nieuwe trail fully.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

[quote Behalve bij het merk OIZ dus, daar zie je geen lasnaden bij een Alu frame.
[/quote]

Orbea Oiz 😉
Fravo1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 18 mei 2020, 22:08

Dizer schreef: di 15 juni 2021, 15:00 Lelijke lasnaden? Behalve bij het merk OIZ, zul je op een ALU frame altijd wel lasnaden zien.
Dat er lasnaden te zien zijn, is natuurlijk logisch... Maar deze zijn erg slordig gemaakt. Bij mijn Cube met een alu frame zijn ze veel netter afgewerkt.
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Bird is the word :-q
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

JOMTB schreef: wo 16 juni 2021, 18:21 [quote Behalve bij het merk OIZ dus, daar zie je geen lasnaden bij een Alu frame.
Orbea Oiz 😉
[/quote]

Ja, + nog een tiental merken die hun alu lasnaden weg vijlen al dan niet opvullen. Cannondale, KLEIN, Santos etc etc.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
MrBlackbeard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 14 september 2020, 14:32

Royka schreef: do 17 juni 2021, 15:56 Bird is the word :-q
Ook erg leuke fietsen ga ik ook eens naar kijken.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Hoe het met de beschikbaarheid zit weet ik niet, maar ik geef de GT Sensor 140/130mm als suggestie mee als fijne trail fully. Ik heb hem zelf ook, Sensor Elite 2019 met 130/130mm. Heeft mij ondertussen zoveel meer vertrouwen geven in afdalingen (Duitse grensgebied) en ook in de bikeparken Winterberg/Willingen. Qua snelheid echter niet te vergelijken met een XC-fully, maar je kiest er niet voor niets eentje voor de trails.

En die van mij is over enkele weken te koop :winkie: . Ik ga naar een endurobike 170mm.
MrBlackbeard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 14 september 2020, 14:32

Cubie schreef: vr 18 juni 2021, 08:52 Hoe het met de beschikbaarheid zit weet ik niet, maar ik geef de GT Sensor 140/130mm als suggestie mee als fijne trail fully. Ik heb hem zelf ook, Sensor Elite 2019 met 130/130mm. Heeft mij ondertussen zoveel meer vertrouwen geven in afdalingen (Duitse grensgebied) en ook in de bikeparken Winterberg/Willingen. Qua snelheid echter niet te vergelijken met een XC-fully, maar je kiest er niet voor niets eentje voor de trails.

En die van mij is over enkele weken te koop :winkie: . Ik ga naar een endurobike 170mm.
Had ik ook al naar gekeken maar helaas bij de dealer die ik vroeg pas weer beschikbaar volgend jaar zomer.
Heb er nu een aantal meer benaderd hopen dat die eventueel eerder wat kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik mis de Marin Rift Zone 3 in zwart rood
MrBlackbeard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 14 september 2020, 14:32

Dutch schreef: vr 18 juni 2021, 21:01 Ik mis de Marin Rift Zone 3 in zwart rood
thnx helemaal vergeten zet hem erbij.
MrBlackbeard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 14 september 2020, 14:32

Heb voor mezelf een selectie gemaakt op kleur en model

Trek Fuel ex 5
afmontage: Deore
Vork: RockShox Recon Silver 140mm
Rem: MT201
Wielmaat: 29"
Prijs: 2299

Trek Fuel ex 7
Afmontage: NX
Vork: RockShox 35 Gold RL 140mm
Rem: MT4100
Wielmaat: 29"
Prijs: 2949

Canyon Spectral 6
afmontage: SLX
Vork: FOX 36 FLOAT Rhythm 160mm
Rem: SLX M7120
Wielmaat: 27.5"
Prijs: 2799

Commencal meta TR sand
afmontage: Deore
Vork: Rockshox 35 silver R 150mm
Rem: MT 501
Wielmaat: 29"
Prijs: 2499

Marin rift zone 3
afmontage: SLX
Vork: Marzocchi Bomber 130mm
Rem: MT 420
Wielmaat: 29"
Prijs: 2799

Bird eather 9 raw met purple stem etc.
afmontage: GX
Vork: RockShox Pike Select RC Charger 140mm
Rem: M7120
Wielmaat: 29"
Prijs: 2810

Welke van bovenstaande is de beste keuze.
Gaande weg gaan er natuurlijk wel upgrades komen maar de basis moet gewoon goed genoeg zijn (maar dat zal bij elk van bovenstaande wel het geval zijn)

had op marktplaats nog een fiets gevonden een kona process 134.
https://link.marktplaats.nl/m1715240925

maar toch alweer 6 jaar oud en ook wel weer zonde voor die paar euro minder.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bij de beide Treks en de Commencal vind ik de vork wel erg ondermaats. Daar zou ik op niet al te lange termijn naar een hoogwaardiger model kijken (bijvoorbeeld de aanbiedingen van RCZ in de gaten houden).

Afgaande op de beperkte specs die je erbij zet springen de Canyon en Bird er qua afmontage bovenuit. Maar als je een van de andere bikes mooier vindt/beter bij je voorkeuren vindt passen en je kunt die binnen je budget ook naar wens upgraden zou ik dat belangrijker vinden. Afmontage geeft wat mij betreft eigenlijk alleen de doorslag als de betreffende fiets op de andere punten (gerekend met jouw persoonlijke voorkeuren) gelijkwaardig is.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Van de commencal is een coilvork. Heb ik nu maar word deze week vervangen, die 35silver is niks. Dus tel daar wat geld bij.

Spectral 5 was mijn 2e keus, maar die fiets schijnt wat "kort" uit te vallen.

In een later stadium zag ik ook de Marin riftzone. Wel riftzone 1, die niet duur is,waardoor en geld over zou blijven voor upgrades. In sommige reviews word ook dat aangeven. Koop de riftzone1 want de 2 is te duur voor wat erop zit.

Misschien maakt het je keus wat makkelijker 😄
MrBlackbeard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 14 september 2020, 14:32

nick22 schreef: ma 21 juni 2021, 11:47 Van de commencal is een coilvork. Heb ik nu maar word deze week vervangen, die 35silver is niks. Dus tel daar wat geld bij.

Spectral 5 was mijn 2e keus, maar die fiets schijnt wat "kort" uit te vallen.

In een later stadium zag ik ook de Marin riftzone. Wel riftzone 1, die niet duur is,waardoor en geld over zou blijven voor upgrades. In sommige reviews word ook dat aangeven. Koop de riftzone1 want de 2 is te duur voor wat erop zit.

Misschien maakt het je keus wat makkelijker 😄
geldt dit ook voor de riftzone 3? dat je beter 1 kan kopen en dan upgraden?
zal wel pas volgend jaar worden voor ik een upgrade uit ga voeren. welke vork ga jij er nu onder gooien?

die canyon trekt me ook wel maar ben idd huiverig dat de maat niet goed is aangezien je niet even kan passen. Geeft bij mijn lengte en binnenbeenlengte namelijk M aan op basis van binnenbeenlengte vooral.
Skoezie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 09:33
Mijn mountainbike: Giant Contend AR2

Ben zelf ook wat aan het zoeken in die hoek, en vind de Merida One-Twenty 600 ook wel interessant. Misschien ook nog iets voor op jouw lijstje?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Interessante optie, prima specs, en bloedmooi:

https://www.radon-bikes.de/en/mountainb ... l-80-2021/
Plaats reactie