nieuwe trail fully.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
MrBlackbeard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 14 september 2020, 14:32

Hallo beste mede bikers,

Ben mij inmiddels al een aantal maanden aan het oriënteren voor een nieuwe fully(mijn eerste)

nu heb ik de volgende modellen die mij wel aanspreken:

Cube stereo 120 race 29" 120R/130F
Cube stereo 140 HPC 27,5" 140R/150F

Specialized stumpjumper alloy 29" 130R/140F

Canyon spectral 5 27,5" 140R/150F
Canyon neuron 7 AL 29"130R/F

Radon slide trail 8.0 29" 140R/150F
Radon skeen trail cf 29"120R/130F

Marin Riftzone 3 29" 130R/130F

Commencal meta TR 29"140R/150F

Trek heb ik trouwens uit het rijtje gelaten aangezien een bikeshop me kon vertellen dat bepaalde modellen pas weer beschikbaar werden in 2023?? :o lijkt me wel heel sterk!

Hier een aantal opties en ben er vast nog wel een aantal andere leuke fietsen vergeten.
Nu is het helaas zo dat de beschikbaarheid om te huilen is maar als we dat achterwege laten, welke fiets is voor mijn doeleinde geschikt.

Ik woon ik Drenthe dus qua hoogte meters en extreme afdalingen etc hoef ik hier niet bang voor te zijn.
Wel wil ik graag aangezien ik vlakbij de grens woon de mogelijkheid hebben om daar ook uit de voeten te kunnen. + als de mogelijkheid zich aan doet wil ik graag een keer Transalp of soort gelijke tochten ondernemen.

Budget: max 2800,-

stats:
- Lengte:183cm
- Gewicht: 85kg
- Binnenbeen lengte 84cm

Allen alvast bedankt voor jullie input.
Laatst gewijzigd door MrBlackbeard op vr 18 juni 2021, 21:24, 4 keer totaal gewijzigd.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wat is je lengte, gewicht?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
MrBlackbeard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 14 september 2020, 14:32

aurelius schreef: ma 14 juni 2021, 20:34 Wat is je lengte, gewicht?
start post update.
Fravo1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 18 mei 2020, 22:08

Mijn zoon heeft begin dit jaar een Canyon Neuron 7 aangeschaft. Is niet al te duur maar daar is de kwaliteit ook naar.... Afwerking is matig, lelijke lasnaden van het frame. Onderste balhoofd lager was bagger, is onder garantie vervangen. Dropper post vertoont nu al wat speling.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

meta tr van dit jaar rijd ik zelf
kan er aardig mee uit de voeten, maar nog even wennen,tis een tank,stabiel en knalt hard omlaag
fiets is zwaarder maar ook degelijk, 34.9 zadelpen. met mijn 105kilo was het daarom mijn keus

Cube stereo 120 race 29 heeft een maat van me. heb er weleens op gefietst,licht en speels,goed wendbaar
MrBlackbeard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 14 september 2020, 14:32

nick22 schreef: ma 14 juni 2021, 21:32 meta tr van dit jaar rijd ik zelf
kan er aardig mee uit de voeten, maar nog even wennen,tis een tank,stabiel en knalt hard omlaag
fiets is zwaarder maar ook degelijk, 34.9 zadelpen. met mijn 105kilo was het daarom mijn keus

Cube stereo 120 race 29 heeft een maat van me. heb er weleens op gefietst,licht en speels,goed wendbaar
zijn idd erg toffe fietsen! maat van me heeft de hardtail. echt een bak van een fiets
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik denk dat je eerst voor jezelf duidelijk moet hebben of je voor een toer/trailfully als een Neuron, Skeen of Stereo 120 wilt gaan, of toch een trapje ruiger met bikes als de Spectral, Slide en Meta.

Het zijn allemaal prima fietsen, maar daar zit wel een karakterverschil in.
Als je dat duidelijk hebt zou ik uit de overblijvers lekker degene kiezen die je het mooist vindt en vervolgens de cursus geduldtraining voor gevorderden doen ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
bolio
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 11 november 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8

kermit schreef: di 15 juni 2021, 09:16 Ik denk dat je eerst voor jezelf duidelijk moet hebben of je voor een toer/trailfully als een Neuron, Skeen of Stereo 120 wilt gaan, of toch een trapje ruiger met bikes als de Spectral, Slide en Meta.

Het zijn allemaal prima fietsen, maar daar zit wel een karakterverschil in.
Als je dat duidelijk hebt zou ik uit de overblijvers lekker degene kiezen die je het mooist vindt en vervolgens de cursus geduldtraining voor gevorderden doen ;-)
Eens met Kermit, hier staan twee trail fullies in de schuur: mijn Trek Fuel EX 9.8 en mijn vrouw haar Cube Stereo 120 Race. Beide maat L, beide 2021 model. Ondanks klein verschil een veerweg (Cube 130/120, Trek 140/130) voelen ze als heel andere bikes. Dat verschil is verwacht nog een stuk groter met een Spectral, Slide of Meta. Mocht je een Trek willen, is in Bergen op Zoom nog een winkel waar ze een paar weken geleden nog eea op voorraad hadden (Fuel EX en Top Fuel). Is even rijden vanuit Drente, maar de kortingen maken de rit waard.
MrBlackbeard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 14 september 2020, 14:32

Thnx voor jullie hulp.

Ben wel op zoek naar de ruigere kant van het assortiment.

Mocht ik een 140/150 kiezen is het dan zo dat ik met een 2e wielset met meer xc banden toch nog redelijk mee kan met de andere jongens? Of zal ik toch een stuk langzamer zijn?
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ik gebruik twee wielsets op m'n fully. Eentje voor de "Nederlandse" routes en eentje voor de "buitenlandse" routes. Wereld van verschil. En of je mee kunt komen, hangt natuurlijk ook af van met wie je mee wilt komen :wink:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MrBlackbeard schreef: di 15 juni 2021, 09:50 Ben wel op zoek naar de ruigere kant van het assortiment.

Mocht ik een 140/150 kiezen is het dan zo dat ik met een 2e wielset met meer xc banden toch nog redelijk mee kan met de andere jongens? Of zal ik toch een stuk langzamer zijn?
Op een rondje van 20 km zal het 30 seconden zijn. Maar als jij niet getraind bent, scheelt het met een getraind persoon op dezelfde fiets wel 5 minuten. Dus dat is het verschil niet echt.

Die banden maken een wereld van verschil. Ik durf daar ook zo 2 minuten aan te hangen op zo een rondje!


Overigens levert Trek nu aan de lopende band fietsen uit. Hooguit zijn bij die dealer alle fietsen al gereserveerd voor klanten en heeft hij pas zicht op 'vrije' fietsen in 2023. Maar genoeg dealers die nog deze maand Trek fietsen binnen krijgen die nog niet verkocht zijn.

Hier in Nijmegen heeft LT Sports bijvoorbeeld nog een aantal Kona's HeiHei staan die nog niet verkocht zijn. Die zitten dan wel wat minder aan de ruige kant van het assortiment, maar je kunt er best lomp mee doen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Fravo1 schreef: ma 14 juni 2021, 20:55 Mijn zoon heeft begin dit jaar een Canyon Neuron 7 aangeschaft. Is niet al te duur maar daar is de kwaliteit ook naar.... Afwerking is matig, lelijke lasnaden van het frame. Onderste balhoofd lager was bagger, is onder garantie vervangen. Dropper post vertoont nu al wat speling.
Lelijke lasnaden? Behalve bij het merk OIZ, zul je op een ALU frame altijd wel lasnaden zien.
MrBlackbeard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 14 september 2020, 14:32

dat lasnaden zichtbaar zijn voorkom je niet bij fietsen die niet van carbon zijn denk ik..

heb aantal fietsenwinkels alvast gecontact.

nu zag ik toevallig ook nog de focus jam voorbij komen wat zijn daar de ervaringen mee?
Eric_nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021

De Canyon Neuron AL 7 is nu trouwens beschikbaar om te bestellen, verwachte levering 2e week van augustus
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

MrBlackbeard schreef: di 15 juni 2021, 16:48 dat lasnaden zichtbaar zijn voorkom je niet bij fietsen die niet van carbon zijn denk ik..

heb aantal fietsenwinkels alvast gecontact.

nu zag ik toevallig ook nog de focus jam voorbij komen wat zijn daar de ervaringen mee?
Behalve bij het merk OIZ dus, daar zie je geen lasnaden bij een Alu frame.
Plaats reactie