2.00m, 98kg, 98cm binnenbeenlengte fully.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

het is waarschijnlijk niet de fiets die je zoekt , maar misschien toch het mededelen waard
commencal meta in XL 515 reach. 460 zitbuis, ik heb er een one up 210 (helemaal) insteken, in jou geval dus nog een hoop speelruimte .
BBlengte is 91 van mij.

verder volg ik het topic met veel belangstelling
Gebruikersavatar
DEMESPEED
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 11:17
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9 LTD

nick22 schreef: do 17 juni 2021, 15:31 het is waarschijnlijk niet de fiets die je zoekt , maar misschien toch het mededelen waard
commencal meta in XL 515 reach. 460 zitbuis, ik heb er een one up 210 (helemaal) insteken, in jou geval dus nog een hoop speelruimte .
BBlengte is 91 van mij.

verder volg ik het topic met veel belangstelling
Hoi Nick, dus jij zegt, die 500mm van de Izzo is geen enkel probleem. Waarschijnlijk al niet met de originele dropper, en al zeker niet met een extra lange?
Gang is alles, remmen is angst!
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

over een YT izzo durf ik geen uitspraken te doen, je moet er ook in zn geheel fatsoendelijk op zitten

Als je naar Rob gaat dan zie je daar weer een liteville. zo kom je steeds meer tegen

als je wat tijd over hebt (de wachttijden zijn toch lang :wink: ) zou ik me een aantal fietsen uitzoeken die je wil, en dan gaan rondvragen of je deze mag testen van een forummember oid. gewoon samen een track rijden. er rijden zat mensen op een XL fiets
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Net even gemeten van hart BB tot top zadel (langs de zadelpen gemeten dus hart vd zadel) kom ik op 798mm

Moet bijgezegd worden

- ik rij met relatief laag zadel (cm lager dan op de weg zeg maar)
- schoen plaatjes zitten vrij ver naar midden van mijn voet
- cranks 175mm
- binnenbeen lengte was een gok, nooit gemeten maar nog steeds 1.98m met "normaal" postuur (vind ikzelf :winkie: )
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

yo-eddy schreef: do 17 juni 2021, 16:10 Net even gemeten van hart BB tot top zadel (langs de zadelpen gemeten dus hart vd zadel) kom ik op 798mm
En om dat even in perspectief te zetten, dat is practische gelijk aan mijn zadelhoogte(s)

Alleen ben ik 1.87m lang

Heeft topic starter zijn zadelhoogte al gemeten?
(hart bracket tot top zadeldek langs de zadelpen)
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
DEMESPEED
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 11:17
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9 LTD

Helaas niet in de mogelijkheid vanavond, wordt dit weekend!
Gang is alles, remmen is angst!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

nick22 schreef: do 17 juni 2021, 15:31 het is waarschijnlijk niet de fiets die je zoekt , maar misschien toch het mededelen waard
commencal meta in XL 515 reach. 460 zitbuis, ik heb er een one up 210 (helemaal) insteken, in jou geval dus nog een hoop speelruimte .
BBlengte is 91 van mij.

verder volg ik het topic met veel belangstelling
Vind ik interessant. Ik heb ongeveer dezelfde BBL en een Jeffsy met 460 zitbuis maar mijn OneUp dropper steekt ongeveer 4cm uit. Flink verschil in voorkeur zithoogte? Desondanks zie ik echt geen probleem in die 500mm.

Nog iets over zadelhoogte. Zithoek verandert zadelhoogte ook. Op mijn hardtail zit ik iets verder naar achter en heb ik een wat hoger zadel.
Waar woke is, is vuur
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

verkeerd omschreven, dropper kan er helemaal in, heb hem ook op 4cm uitsteken :lol:
TheZ.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 18 februari 2021, 18:38
Mijn mountainbike: YT Izzo

Wellicht is een Nukeproof Reactor in XL nog een aardige optie: https://nukeproof.com/products/2021-reactor-290-carbon
Gebruikersavatar
DEMESPEED
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 11:17
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9 LTD

TheZ. schreef: do 17 juni 2021, 19:50 Wellicht is een Nukeproof Reactor in XL nog een aardige optie: https://nukeproof.com/products/2021-reactor-290-carbon
Echt een heel mooie optie ook! De ST XL is groot! Mooi met Fox Factory en XT afgemonteerd!
Alleen de stack vrij laag met 618mm, maar daar zijn spacers voor heb ik hier gisteren geleerd.
Helaas vind ik wel in de maattabel dat Nukeproof voor de XL opgeeft lengte tot 2.00m en binnenbeenlengte 86-92cm.
Maar gezien de geometrie van andere fietsen ga ik het gewoon niet groter vinden.

https://www.wiggle.nl/nukeproof-reactor ... _id=531573
Gang is alles, remmen is angst!
Gebruikersavatar
DEMESPEED
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 11:17
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9 LTD

Overigens de prijstechnisch wat minder interessante Factory Artichoke is beschikbaar is XL (bijna uitverkocht).
De Factory 36 Fox is ook wat overdreven misschien. En wat een geld.. 7000eu incl trappers.
Gang is alles, remmen is angst!
Gebruikersavatar
DEMESPEED
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 11:17
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9 LTD

Ik kwam via de link naar de Nukeproof ook terecht bij Vitus:
https://www.wiggle.nl/vitus-rapide-fs-c ... -bike-2021
Deze fiets heeft ook zeer grote maten.
Ervaring met de kwaliteiten van dit merk?
Gang is alles, remmen is angst!
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

in Engeland zijn ze er dol op.
word ook vaker gereviewd,daarvoor moet je naar youtube
zelf toen gekeken voor vitus mythique 29 vrs , vliegen als warme broodjes over toonbank
Gebruikersavatar
DEMESPEED
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 11:17
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9 LTD

Bij YT is de Core 4 van Jeffsy overigens relatief gunstig geprijsd met 5200eu tegenover de Izzo van 5600eu. Verschil is iets meer gewicht en veerweg. Het overwegen waard? De XXL versie is in stock!
Eerder werd bevestigd dat mijn denkwijze goed is dat zo'n fiets voor mij een comfortabele XC/Trail kan zijn in plaats van All mountain. En ik heb dan wel een alleskunner voor een weekend Ardennen in huis.
Gang is alles, remmen is angst!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Op voorraad en leverbaar is de hele vakantie fietsplezier,
Ik zou heel erg in de verleiding komen.

Er rijden een paar Jeffsy’s rond op het forum. In de test van Enduro was het oordeel dat hij goed efficiënt klimt voor een trailbike. En een trailbike voor XC tunen met lichte banden en de vering settings werkt prima. Extra trail performance uit een XC geometrie halen vind ik toch veel lastiger.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie