2.00m, 98kg, 98cm binnenbeenlengte fully.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DEMESPEED
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 11:17
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9 LTD

Einde middag heb ik de mogelijkheid die maat op te nemen. Ik zal het vanavond hier plaatsen.
Maar is er dan echt geen 1 merk dat een compromisloze fiets voor me heeft haha.
De 500mm seattube lengte, zal dat er toch voor zorgen dat ik voor de Top Fuel moet gaan?
Gang is alles, remmen is angst!
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

DEMESPEED schreef: do 17 juni 2021, 13:27 Maar is er dan echt geen 1 merk dat een compromisloze fiets voor me heeft haha.
Enige vertroosting; die is er voor bijna niemand ;) Maar met dit topic gaat het in ieder geval de goede kant op! :-q
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Je kunt ook een heel stuk wijzer worden als je een afspraak maakt met houseofmtb.
Daar is men speciaal gericht op de lange rijder.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4105
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Pole? :P

Afbeelding

196cm bbl 96cm. 200mm dropper.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

En een 510mm zitbuis op jouw Pole?

Maar verder lijkt het me een tikje overkill op Schoorl :lol: (Al hoor ik nog wel eens dat dat het meest technische rondje van NL is...)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Elvander schreef: do 17 juni 2021, 13:43 Je kunt ook een heel stuk wijzer worden als je een afspraak maakt met houseofmtb.
Daar is men speciaal gericht op de lange rijder.
Dit: Ik denk dat Rob van House of MTB langer is dan jou, DEMESPEED. (iig zwaarder :tong ) Hij kan je iig erg goed adviseren over dat aspect van je zoektocht.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4105
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ja is een 51 cm. 535 reach.
⛧⛧⛧
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ben toch wel benieuwd naar die zadelhoogte van je. 86cm is een interessante gok. Ik zit op 82cm met mijn 460mm zitbuis (jeffsy XL) en dat gaat heel prima, wel met 210mm dropper.

Volgens mij rekent Trek die maten om naar ouderwetse framematen op zitbuis basis en is een 56CM frame dus niet daadwerkelijk voorzien van een 56CM zitbuis. Zou je echt moeten nameten.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
DEMESPEED
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 11:17
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9 LTD

suravida schreef: do 17 juni 2021, 13:59 En een 510mm zitbuis op jouw Pole?

Maar verder lijkt het me een tikje overkill op Schoorl :lol: (Al hoor ik nog wel eens dat dat het meest technische rondje van NL is...)
Schoorl is zeker niet heel technisch. Is een heel vloeiende baan, eigenlijk gewoon een krachtmeting van 35 minuten volgas.
Gang is alles, remmen is angst!
Gebruikersavatar
DEMESPEED
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 11:17
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9 LTD

xRemcox schreef: do 17 juni 2021, 14:16 Ja is een 51 cm. 535 reach.
WOW!
Gang is alles, remmen is angst!
Gebruikersavatar
DEMESPEED
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 11:17
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9 LTD

Makkelijk schreef: do 17 juni 2021, 14:40 Ben toch wel benieuwd naar die zadelhoogte van je. 86cm is een interessante gok. Ik zit op 82cm met mijn 460mm zitbuis (jeffsy XL) en dat gaat heel prima, wel met 210mm dropper.

Volgens mij rekent Trek die maten om naar ouderwetse framematen op zitbuis basis en is een 56CM frame dus niet daadwerkelijk voorzien van een 56CM zitbuis. Zou je echt moeten nameten.
Dan klinkt 89cm op 500mm zitbuis naar verhouding toch prima. Overigens die Jeffsy is ook echt een gave bak zeg. 1kg zwaarder dan de Izzo met voor mij wel heel lange veerwegen. Maar zon 36 vork zal ook weer niet snel overkill zijn voor mijn gewicht verwacht ik dan. Eigenlijk niet direct geschikt voor wat ik met de fiets wil, maar doordat ik zo groot en zwaar ben is dat voor mij misschien toch nog wel te gebruiken als comfortabele XC fully
Gang is alles, remmen is angst!
Gebruikersavatar
DEMESPEED
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 11:17
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9 LTD

En is het niet ook zo dat het krachtenspel op de zadelbuis bij de Izzo gunstiger zijn door de steilere hoek?
Wat dat betreft zou zon 500mm moeten voldoen. De dropper die er standaar bij zit, is die al geschikt voor mij?
Gang is alles, remmen is angst!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

DEMESPEED schreef: do 17 juni 2021, 14:50Eigenlijk niet direct geschikt voor wat ik met de fiets wil, maar doordat ik zo groot en zwaar ben is dat voor mij misschien toch nog wel te gebruiken als comfortabele XC fully
Je kunt nog zo lang zijn, ook voor jou is de balhoofdhoek vrij slack. Ik haal niet extreem veel plezier uit mijn Jeffsy op Nederlandse rondjes. Sommige stukjes Amerongen wel als de snelheid een beetje hoog ligt, maar daar zit wel de crux, de shelheid moet hoog liggen. Wat dat betreft denk ik dat een Izzo veel geschikter voor je is. Ik gebruik de Jeffsy dan ook zelden in Nederland :-q
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
DEMESPEED
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 11:17
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9 LTD

Ik heb Rob gemaild van Houseofmtb. Ben benieuwd naar zijn input. Jullie zeggen nog steeds YT Izzo Core 3? Of is Top Fuel 9.8 GX een veiliger keus ivm langere zitbuis en betere frame kwaliteit?
Gang is alles, remmen is angst!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

DEMESPEED schreef: do 17 juni 2021, 14:50 ... Eigenlijk niet direct geschikt voor wat ik met de fiets wil, maar doordat ik zo groot en zwaar ben is dat voor mij misschien toch nog wel te gebruiken als comfortabele XC fully
Precies dat. Je moet het een beetje in verhouding zien.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie