2.00m, 98kg, 98cm binnenbeenlengte fully.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DEMESPEED
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 11:17
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9 LTD

Leuke update!

Vorige week mijn YT Izzo Pro Race ontvangen.
In elkaar zetten ging goed en inmiddels enkele keren gefietst.
Lijkt in alles een kwalitatief goede fiets, ben erg tevreden over de zit.
De zadelpen zit verder in het frame dan bij mijn vorige Canyon Neuron.
De banden zijn erg matig. De massatraagheid van wiel is nu niet goed ondanks de XMC 1200 carbon velgen van DT Swiss.
Het lijkt me dat er gewoon binnenbanden zijn gemonteerd, ik hoor geen sealant in de banden.
De Thunder burt en Racing Ralph zijn vandaag binnen gekomen, en ga deze vanavond wisselen. Ik verwacht 400 gram winst per wiel en ben zeer benieuwd!
Gang is alles, remmen is angst!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi nieuws,

En maak vooral ook een foto topic aan in het Show Your Stuff deel van het forum,
plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden

viewforum.php?f=14

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

DEMESPEED schreef: ma 12 juli 2021, 14:45 Leuke update!

Vorige week mijn YT Izzo Pro Race ontvangen.
In elkaar zetten ging goed en inmiddels enkele keren gefietst.
Lijkt in alles een kwalitatief goede fiets, ben erg tevreden over de zit.
De zadelpen zit verder in het frame dan bij mijn vorige Canyon Neuron.
De banden zijn erg matig. De massatraagheid van wiel is nu niet goed ondanks de XMC 1200 carbon velgen van DT Swiss.
Het lijkt me dat er gewoon binnenbanden zijn gemonteerd, ik hoor geen sealant in de banden.
De Thunder burt en Racing Ralph zijn vandaag binnen gekomen, en ga deze vanavond wisselen. Ik verwacht 400 gram winst per wiel en ben zeer benieuwd!
Wat bedoel je er mee dat de banden "matig" zijn? Als er nu serieuze banden onder liggen, maar jij wil semi-slicks, dan is er geen sprake van matige banden, maar simpelweg van het verkeerde gebruik...
Gebruikersavatar
DEMESPEED
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 11:17
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9 LTD

I_do schreef: ma 12 juli 2021, 19:26
DEMESPEED schreef: ma 12 juli 2021, 14:45 Leuke update!

Vorige week mijn YT Izzo Pro Race ontvangen.
In elkaar zetten ging goed en inmiddels enkele keren gefietst.
Lijkt in alles een kwalitatief goede fiets, ben erg tevreden over de zit.
De zadelpen zit verder in het frame dan bij mijn vorige Canyon Neuron.
De banden zijn erg matig. De massatraagheid van wiel is nu niet goed ondanks de XMC 1200 carbon velgen van DT Swiss.
Het lijkt me dat er gewoon binnenbanden zijn gemonteerd, ik hoor geen sealant in de banden.
De Thunder burt en Racing Ralph zijn vandaag binnen gekomen, en ga deze vanavond wisselen. Ik verwacht 400 gram winst per wiel en ben zeer benieuwd!
Wat bedoel je er mee dat de banden "matig" zijn? Als er nu serieuze banden onder liggen, maar jij wil semi-slicks, dan is er geen sprake van matige banden, maar simpelweg van het verkeerde gebruik...
Ik heb het niet handig geformuleerd. De Maxxis Forekasters zijn an sich mooie kwaliteit banden. Ik was vooral verbaasd over de combi met binnenbanden op zo'n snelle velgset. Daardoor was de wielset gewoon alsnog zwaar.

Overigens gisteren de Schwalbe Thunder Burt en Racing Ralph gemonteerd en vanmorgen naar het werk gefietst. Super!
Gang is alles, remmen is angst!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

DEMESPEED schreef: di 13 juli 2021, 08:19
I_do schreef: ma 12 juli 2021, 19:26

Wat bedoel je er mee dat de banden "matig" zijn? Als er nu serieuze banden onder liggen, maar jij wil semi-slicks, dan is er geen sprake van matige banden, maar simpelweg van het verkeerde gebruik...
Ik heb het niet handig geformuleerd. De Maxxis Forekasters zijn an sich mooie kwaliteit banden. Ik was vooral verbaasd over de combi met binnenbanden op zo'n snelle velgset. Daardoor was de wielset gewoon alsnog zwaar.

Overigens gisteren de Schwalbe Thunder Burt en Racing Ralph gemonteerd en vanmorgen naar het werk gefietst. Super!
Duidelijk en fijn dat je vanmorgen plezier hebt gehad van je spulletjes!
Plaats reactie