Goeie deal? Trek x caliber 8 2019

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
TJ-No6
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 18 december 2020, 21:45

Ok.. had eind vorig jaar eerste mtb gekocht
Cannondale Trial 8, dropper post er op en net via forum nieuwe sram versnellingsgroep 1*11 (ipv 2*8) gekocht (nog niet gemonteerd)

Nu is dus vanacht m'n fiets van het station gestolen, onder een camera nota bene dus hopelijk verzekering...

Dus meteen naar nieuwe kijken en nu kwam ik 2e hands Trek X caliber 8 29 inch uit 2019 tegen voor ongeveer 900 euro.
Inclusief km teller van Sigma en voorvoork met lock-out op het stuur, fiets ziet er erg netjes uit

Is dit een goede deal?

Ik gebruik fiets voor alles, commute naar werk, cardio veldrijden in de polder, beetje street-tricks proberen op straat en af en toe een parcours/single track

thanks voor de input :D

EDIT: https://www.12gobiking.nl/trek-x-caliber-8-2019 dit is het model
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

900 euro zal ongeveer de nieuwprijs zijn geweest van deze fiets denk ik (zeker met een beetje korting). Ik hem hem ook even opgezocht op Marktplaats (gaat om deze denk ik?)

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Die vork lijkt niet standaard (zou standaard een Rockshox 30 silver air in moeten zitten). De vork die er nu in zit is een RST Blaze coil en dus een stuk minder (zie bijv https://www.bike-advisor.com/budget-cro ... your-bike/). Het is natuurlijk voldoende als commute vork, maar ga je er een singletrack mee op dan ga je merken dat dat ding gewoon niet goed is. Verder ziet de fiets er op de foto's wel netjes uit. Persoonlijk zou ik hier geen 900 euro aan uitgeven, zeker niet gezien ze de luchtvork hebben gewisseld voor een coil. Dan kocht ik liever een nieuwe. Al moet je dan tegenwoordig wel veel geduld hebben.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
TJ-No6
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 18 december 2020, 21:45

hmm ja fair points,

nu was de vork van mn Trial 8 ook lucht dus ik zal het verschil niet merken, maar wel blij dat ik het even hier heb voorgelegd...

had advertentie trouwens via facebook gevonden en had deze op MP nog niet zien staan.
Via FB contact gehad met verkoper en die gaf aan voor tussen 8 en 9 mag die gelijk weg...

Zit natuurlijk wel beetje in een "hate-buy" modus omdat fiets dus gepikt is en snel een nieuwe wil,, maar verstandig dus om nog even door te zoeken, helaas geen hardtails aangeboden hier opt moment...
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Hier in de wijk (Tilburg Reeshof) staat een mooie fiets zag ik toevallig: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9&sfnsn=mo

Wel kleinere maat.

En ben het verder helemaal eens met wat Klitse schrijft
Laatst gewijzigd door Canard op vr 18 juni 2021, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
TJ-No6
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 18 december 2020, 21:45

Canard schreef: vr 18 juni 2021, 15:01 Wel kleinere maat
ben helaas groot ventje
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Framemaat 19,5 (ofwel maat L) is voor de gemiddelde mens toch? Tot ongeveer 1.85m?
TJ-No6
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 18 december 2020, 21:45

Canard schreef: vr 18 juni 2021, 15:08 voor de gemiddelde mens toch?
haha ok...
puur gevoel vond ik die 29" wielen heerlijk en voelde het sufjes toen ik op fiets met 27" ging zitten

en...
zou idealiter (helemaal geen geld uitgeven want had een fiets) maar budget 900
en dan opt ik liever voor een goed basis als frame met idee heb dus nieuwe versnellingsset en wil weer dropper post er op en misschien keer goede vork.. dus iets om uit te bouwen...

heel erg bedankt voor het meedenken sowieso
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Gelukkig had je je „nieuwe“ NX-groep er nog niet opzitten.
Vorsprung durch Pedantik.
Plaats reactie