Mountainbike 10 jarige

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Pieter O
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 12 juni 2020, 11:44
Mijn mountainbike: Bird Aeris AM9

Goedemiddag,

Ik ga graag met mijn zoon mountainbiken. We doen graag trails, maar we vinden het ook leuk om down hill achtige dingen te doen, zoals op de Kardinge heuvel in Groningen. Deze zomer gaan we naar Winterberg bikepark.

Nu heeft mijn zoon een fiets van Decathlon, van 200 E. Na een tijdje rijden merk je wel de beperkingen van die fiets:
Het frame is van staal en dus zwaar.
De versnellingen zijn van het allersimpelste soort en zijn moeilijk af te stellen. Hier worstelt hij dus veel mee. (ketting er af...)
De remmen zijn van het simpelste type, dus daar ben je ook de hele tijd mee bezig.

De top onder de kinder mountainbikes bij Decathlon van 400 E ondervangt (hopelijk) al deze problemen. De versnellingen zijn van een betere kwaliteit, het frame is van aluminium en de fiets heeft hydraulische schijfremmen. En dat alles voor een mooie prijs.

Echter zouden we het liefst een all mountain achtige fiets voor hem willen kopen, zodat hij goed is uitgerust voor bikeparks ed.
Dit soort fietsen blijken in de Nederlandse markt erg dun bezaait. (je vindt wellicht 1 voor een behoorlijke prijs)

Weet iemand hoe je dit soort fietsen het beste kan bemachtigen, voor een redelijke prijs? Bijvoorbeeld 2de hands.

Mvg,
Pieter
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Plaats reactie