niner jet rdo

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Johnneke64
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 8 juli 2021, 17:04

Hallo allemaal,
Heeft er iemand ervaring met de Niner jet rdo 29 op meerdaagse Alpen marathon"s ? :~
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Wil je weten of je ze veel tegen komt? :bier:
Johnneke64
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 8 juli 2021, 17:04

Hoi Dutch, daarom :-D ik ben ze zelf nog niet veel tegengekomen. Ik rij zelf met een trek fuel ex waar ik zeer tevreden over ben, maar soms vind ik zijn veerweg iets teveel 140/130 en zocht ik iets tussenin, vandaar mijn vraag of er mensen zijn met ervaring met deze fiets. :)
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Heb geen ervaring met die fiets maar als ik de review's
erover bekijk, en jij een fiets met iets minder veerweg zoekt, zou ik bijna denken dat hij ideaal is voor wat jij ermee wilt, Mooie fiets om te zien,trouwens. Ben eigenlijk altijd wel fan van Niner geweest. Heb er zelf nooit een gehad overigens.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Johnneke64 schreef: vr 9 juli 2021, 09:40 Hoi Dutch, daarom :-D ik ben ze zelf nog niet veel tegengekomen. Ik rij zelf met een trek fuel ex waar ik zeer tevreden over ben, maar soms vind ik zijn veerweg iets teveel 140/130 en zocht ik iets tussenin, vandaar mijn vraag of er mensen zijn met ervaring met deze fiets. :)
Je kan ook met Tokens werken , ja dat verandert niks aan je geo wel aan de vering ...,( ligt hoe je " te veel" interpreteert) :)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Snelle Buffer schreef: vr 9 juli 2021, 16:49
Johnneke64 schreef: vr 9 juli 2021, 09:40 Hoi Dutch, daarom :-D ik ben ze zelf nog niet veel tegengekomen. Ik rij zelf met een trek fuel ex waar ik zeer tevreden over ben, maar soms vind ik zijn veerweg iets teveel 140/130 en zocht ik iets tussenin, vandaar mijn vraag of er mensen zijn met ervaring met deze fiets. :)
Je kan ook met Tokens werken , ja dat verandert niks aan je geo wel aan de vering ...,( ligt hoe je " te veel" interpreteert) :)
Tokens maken de vering toch alleen progressiever en veranderen niks aan de veerweg?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Azurri schreef: vr 9 juli 2021, 17:17
Tokens maken de vering toch alleen progressiever en veranderen niks aan de veerweg?
:winkie: ...Weg? :lol:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Een Niner is altijd goed natuurlijk. En die RDO lijkt me uitermate geschikt voor wat hij wilt. Is trouwens ook als frame te koop zag ik.... :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Heb een niner jet rdo gehad. De 100mm variant. Heerlijke fiets, kennis van me had de opvolger met 120mm. Top trail fiets. Inmiddels is sindskort weer een opvolger. Nog meer trail georiënteerd.
Plaats reactie