E-MTB winkel / 2e hands markt advies

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gesloten
PetervdP
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 22 juli 2021, 19:07

Hi Allen,

Nieuw hier op het forum, 'nieuw' in het mountainbike wereldje. Ik was op zoek naar jullie advies aangezien we in de markt zijn voor 2 e-mtb's.

We zoeken eigenlijk een winkel welke een voldoende groot assortiment heeft van e-mtb's fietsen (fully's) om te kijken wat bij ons past kijkende bijvoorbeeld naar frame maten etc. Tevens natuurlijk ook zoekende naar advies en dat doe ik eigenlijk het liefste voor de eerste keer in de winkel (los van het eindeloze Google natuurlijk).

We wonen in de buurt van Eindhoven, stukje rijden is geen probleem, maken we er gewoon een leuk dagje van.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten,
Peter en Kate
Laatst gewijzigd door PetervdP op vr 23 juli 2021, 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hallo, en welkom hier :-q

Onder "bikeadvies" - e-mtb's loopt net een topic van iemand die ook op zoek is naar een e-mtb.
Dat is een zoektocht zonder gegarandeerde kans op succes, er is namelijk heel veel niet leverbaar (binnen een redelijke termijn). Dat geldt niet alleen voor e-mtb's overigens, ook bij gewone mtb's en onderdelen spelen leveringsproblemen (de uitlevering van fietsen wordt ook door de schaarste bij de onderdelenfabrikanten opgehouden).

Ik denk dat je er het beste aan doet zoveel mogelijk winkels in de gaten te houden, webshops of fysieke winkels, en toe te slaan zodra je een fiets ziet die aan je wensen voldoet en leverbaar is. Met twee bikes zal dat nog een grotere uitdaging worden vrees ik, het is ook niet leuk als er eentje al kan fietsen en de ander nog maanden moet wachten ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
PetervdP
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 22 juli 2021, 19:07

Super dankjewel! Ik zie dat je ook het topic hebt verplaatst.

Om het budget iets wat te kunnen verkleinen zijn we op dit moment ook zoekende op de 2e hands markt.

Zijn daar nog tips?

Is er een reden bijvoorbeeld om niet te gaan voor 27,5"? Mijn vriendin en ik zijn beide beginnende fietsers (ik heb vroeger zelf wel veel gefietst waaronder bmx) en mij lijkt de wendbaarheid toch wel prettig vs 29“. Komende tijd zullen het geen gekke trails met hele grote keien en verschillen denk ik...

Kun je de accu status makkelijk zien ergens op een Bosch CX lijn computer?
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Ik heb een 27,5 gekocht 2 jaar geleden ipv een 29. Ik heb er veel plezier mee. Ben ook meer van het gooi en smijt werk ipv zo snel mogelijk rondje. Prijs was super goed destijds omdat een 27,5 niet zo populair is. Ik kwam van een 26 hardtail af. Nu een 27,5 fully met betere geo. Wereld van verschil.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Peter, ik zie dat je onder e-mtb en hier een soortgelijke vraag hebt gesteld. Op fora is het een (ongeschreven) regeltje om niet op meerdere plekken dezelfde topics te openen, crossposten heet dat.

Daarom sluit ik deze nu af, gaan we verder onder e-mtb's ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gesloten