Trail hardtail

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Als je toch nog een leverbare carbon trail hardtail zoekt:
https://www.bikezone.nl/Rock-Machine-Blizz-CRB-90-29- (een Rock Machine)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Som der delen is mooi, maar;

UPDATED 1st GEN carbon frame with unique Trail Advanced Geometry to set up new standards for lightweight trail bikes

Waar is die unique geo dan te zien :-?

Edit; :lol: :lol: XL met 443mm reach, 533 zadelbuishoogte en vrij hoog bb.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Leuk detail. Rock Machine is van Bike Fun Int’l en Bike Fun Int’l is van 2 Nederlanders.
Het komt echter uit Tsjechië.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Wat mij betreft snap geen van allen er wat van iig :lol: XL met 443....
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Dutch schreef: wo 25 augustus 2021, 00:24 Wat mij betreft snap geen van allen er wat van iig :lol: XL met 443....
Ik dacht ' unique geo' maar bij Cube zijn er XL bikes met 440,7.
Cube heeft dan wel ook XXL in het programma.
MoYo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 3 mei 2021, 12:02

Ik had voor mezelf bepaald dat ik de Santa Cruz Chameleon aan zou schaffen, maar heb alle fietszaken afgebeld en geen één durft te zeggen of deze nog dit jaar geleverd kunnen worden (2021 of 2022 model). Dus die zou ik al niet in overweging nemen als je snel een nieuwe wilt.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

MoYo schreef: wo 25 augustus 2021, 14:22 Ik had voor mezelf bepaald dat ik de Santa Cruz Chameleon aan zou schaffen, maar heb alle fietszaken afgebeld en geen één durft te zeggen of deze nog dit jaar geleverd kunnen worden (2021 of 2022 model). Dus die zou ik al niet in overweging nemen als je snel een nieuwe wilt.
Maatje van mij wou ook precies die fiets. En ik vond er in DLD nog een paar. Hier hebben ze momenteel nog een paar frames op voorraad. Complete fietsn helaas niet meer: https://www.gocycle.de/a.php/shop/gocyc ... -Aluminium
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

MoYo schreef: wo 25 augustus 2021, 14:22 Ik had voor mezelf bepaald dat ik de Santa Cruz Chameleon aan zou schaffen, maar heb alle fietszaken afgebeld en geen één durft te zeggen of deze nog dit jaar geleverd kunnen worden (2021 of 2022 model). Dus die zou ik al niet in overweging nemen als je snel een nieuwe wilt.
Bij bike24 is er een: https://www.bike24.de/p1398703.html?menu=1000,173,87
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Santa Cruz is wel 1 van de weinigen die het voor elkaar krijgt om €2800 voor een alu hardtail te krijgen.
Canyon verkoopt ook een alu hardtail met vergelijkbare opbouw voor €1700
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Je zou kunnen stellen dat de Canyon dus veel te goedkoop is?
MoYo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 3 mei 2021, 12:02

massen schreef: do 26 augustus 2021, 13:24 Santa Cruz is wel 1 van de weinigen die het voor elkaar krijgt om €2800 voor een alu hardtail te krijgen.
Canyon verkoopt ook een alu hardtail met vergelijkbare opbouw voor €1700
Zou je de vergelijkbare Canyon kunnen benoemen? Dan kan ik vergelijken!
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

MoYo schreef: ma 30 augustus 2021, 14:31
massen schreef: do 26 augustus 2021, 13:24 Santa Cruz is wel 1 van de weinigen die het voor elkaar krijgt om €2800 voor een alu hardtail te krijgen.
Canyon verkoopt ook een alu hardtail met vergelijkbare opbouw voor €1700
Zou je de vergelijkbare Canyon kunnen benoemen? Dan kan ik vergelijken!
De stoic 4
https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... enfarbe=GN
MoYo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 3 mei 2021, 12:02

massen schreef: ma 30 augustus 2021, 15:51
MoYo schreef: ma 30 augustus 2021, 14:31

Zou je de vergelijkbare Canyon kunnen benoemen? Dan kan ik vergelijken!
De stoic 4
https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... enfarbe=GN
Bedankt voor je reactie! Ik vraag me nu inderdaad af hoe ik nou op die Santa Cruz ben uitgekomen en niet deze Stoic 4. Als ik naar de specs kijk op 99spokes dan is de Stoic zelfs iets beter. Maar ik meen me te herinneren dat er wat reacties waren over die Stoic 4 waardoor ik daar niet verder naar heb gekeken. Zijn de fietsen echt gelijkwaardig, waarbij de ene alleen veel duurder is, of is er een significant verschil waardoor die Santa Cruz zijn hogere prijs meer dan waard is?

Ik heb overigens niet de illusie dit jaar nog een nieuwe fiets te bemachtigen, maar beter goed voorbereid toch?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2463
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Het verschil is de historie en image van de 2 merken. En hoe marketing er mee omgaat. Je betaalt voor de naam, het image.

Canyon is een relatief jong "direct to consumer" internet merk dat de eerste 10 jaar van zijn bestaan als prijsvechter opereerde. Ze verkochten vooral heel veel simpele bikes voor heel lage prijzen. Santa Cruz waren ooit 2 hippie's in een garage in California de kleine aantallen cult frames lasten die erg goed reden. SC zijn nooit goedkoop geweest, ook niet sinds ze massa geproduceerd worden in het verre Oosten. En die Chameleon rijdt trouwens nog steeds ook erg goed

Een beetje als een VW Touareg en een Porsche Cayenne. Die staan ook op hetzelfde platfrom maar de Porsche is behoorlijk duurder. Er zijn meer verschillen, Porsche race teams bijvoorbeeld (parallel met SC), maar feit is dat Porsche per verkochte auto veel meer marge maakt dan Volkswagen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Alleen naar de specs kijken doet de Santa Cruz wel wat te kort (de meeste fietsen trouwens...) Zet een Stoic en Santa naast elkaar en je ziet meteen welke de duurdere is. Daarnaast heeft de Santa verstelbare dropouts waardoor de fiets ook als singlespeed te rijden, en kan je de dropouts veranderen van 29" naar 27.5"
Ik heb qua fullies ook best wat ervaring met het onderhoud aan beide merken, en dan merk je helemaal dat Santa Cruz gewoon beter doordacht en ontwikkeld is terwijl bij Canyon er toch net wat langer naar de kostprijs wordt gekeken. Daarnaast heeft Santa Cruz een dealernetwerk met verstand van zaken én een demovloot die je ook daadwerkelijk mag uitproberen op trails ipv alleen de parkeerplaats. Kost ook allemaal geld.

Simpel gezegd: Houdt je van mooie dingen dan een Santa, ben je een echte Hollander dan de Canyon. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie