Cannondale Trail 1, Geometrie past niet bij mij.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik heb zomaar het vermoeden dat je met wat kilometers in de benen er wel komt.
Als jij op deze manier je handen los om de handvatten kan houden vind ik het raar dat je druk voelt.

Je zou dan juist in balans moeten zitten zonder druk op je armen/handen

Misschien een gevalletje gebrek aan core stability?

Nog Rechter op zitten is inderdaad wel overdreven zoals al.eerder gezegd
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Kenny M. schreef: za 31 juli 2021, 18:49 Ja ik dacht dan meer aan een korter frame met dezelfde (korte) stuurpen, anders kom je ongeveer gelijk uit lijkt mij.
Kort maar krachtig advies : Niet doen !
Kom je straks met je knie-en voorbij je ellebogen...ziet er niet uit en fietst niet fijn.
Kenny M.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 31 juli 2021, 08:51

Ja zou kunnen, misschien nog iets rustiger opbouwen qua kilometers, dat het dan wel goed gaat met de arm.
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Mijn bescheiden mening is, is dat je het helemaal verkeerd bekijkt.
En tennisarm is een overbelastingskwetsuur welke komt door een dysbalans tussen vinger/pols buigers en strekkers. Ik snap dus werkelijk waar niets van de beredenatie van diep of juist minder diepe zit. Ik denk dat een stuur met juiste sweep meer op gaat leveren of dat je misschien juist andere handvaten nodig hebt(gezien je lengte dikker?). Misschien is een marybar wat? Kermit had geloof ik ervaring met zo'n ding.
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Kenny M.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 31 juli 2021, 08:51

Dat stuur gebruik ik ook pas sinds n rit of 5, net zoals de dikkere handvatten trouwens.

Over die diepe zit, dat leek mij te belastend voor mijn tennis arm omdat mijn gewicht heel erg naar voren zat.
De tennisarm heb ik overigens op mijn werk opgelopen en is misschien door de diepe zit nog erger geworden.

Sinds mijn zadel verder naar achter staat merk ik dan ook dat de druk recht naar beneden veel minder is en dat lijkt mij beter voor de arm.
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Kenny M. schreef: za 31 juli 2021, 19:37 Dat stuur gebruik ik ook pas sinds n rit of 5, net zoals de dikkere handvatten trouwens.

Over die diepe zit, dat leek mij te belastend voor mijn tennis arm omdat mijn gewicht heel erg naar voren zat.
De tennisarm heb ik overigens op mijn werk opgelopen en is misschien door de diepe zit nog erger geworden.

Sinds mijn zadel verder naar achter staat merk ik dan ook dat de druk recht naar beneden veel minder is en dat lijkt mij beter voor de arm.
Maar de diepte van je houding heeft, als je het mechanisch bekijkt, weinig te doen met de belasting op je tennisarm. De mate van buiging in je polsen en in de vingers wel.
Staan je remmen overigens wel in lijn met je armen, dit kan ook erg veel uitmaken!
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Kenny M.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 31 juli 2021, 08:51

Ok! De remmen staan mooi in lijn als het goed is.

Ga het gewoon even aankijken, rustig opbouwend met weinig kilometers en wat meer rust tussendoor.

Dat wordt lastig want het liefst fiets ik elke dag, maar goed..

Ik wil iedereen bedanken voor de input! :-D
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Dizer schreef: za 31 juli 2021, 17:04 Op je foto zit je met gestrekte armen, dat moet je eigenlijk proberen te voorkomen.
Mijn ervaring met back sweep is dat mijn armen /ellebogen juist geforceerd naar binnen gedrukt worden. Dit komt door de stand van mijn pols in combinatie met een te smal stuur. Ik heb het liefste mijn pols recht op mijn onderarm staan.

Maar misschien zijn die ouderwetse bar-ends een uitkomst voor jou.
Kenny M.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 31 juli 2021, 08:51

Die bar ends zijn misschien wel een goed idee om wat af te kunnen wisselen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Spiri grips... :-q
Kenny M.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 31 juli 2021, 08:51

Die zien er wel kinky uit zeg! :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10836
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

M.i. mag je zadel nog wat omhoog (en je benen ietsjes meer strekken ) en je mag een actievere (voorover gebogen romp) houding aannemen. Een clinic met een goeie coach kan je wel verder helpen.

Als ik mijn fiets voor een langere periode laat staan, krijg ik ook overal pijn en pijntjes. Gewoon rustig opbouwen. Pijn aan je handen en armen komt vaak door het te krampachtig vasthouden van het stuur. Gewoon losjes de handjes op het stuur. Je hoeft er niet in te knijpen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie