Stoic 4 of Orbea Laufey H10 of ...

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

in mijn omgeving incl onze zijn er deze maand 3 geleverd, en 2 staan gepland voor sept.
Deze eerste 3 zijn ruim voor de verwachte leverdatum geleverd.

kwestie vd site in de gaten houden en de pagina refreshen
Shit Shed Builds 8)
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

FLOiAM schreef: vr 6 augustus 2021, 12:08 in mijn omgeving incl onze zijn er deze maand 3 geleverd, en 2 staan gepland voor sept.
Deze eerste 3 zijn ruim voor de verwachte leverdatum geleverd.

kwestie vd site in de gaten houden en de pagina refreshen
Michielemans moet zijn eigen conclusies maar trekken. Beschikbaarheid heeft tot voor kort nog niet op "uitverkocht gestaan volgens mij". Hopen dat er nog op magische wijze een fiets beschikbaar komt die niet meer geleverd wordt zou niet mijn enige plan zijn. Ik val in herhaling, maar als er geen batches meer worden geleverd kunnen er ook geen annuleringen of retourzendingen zijn. Dat jij (gelukkig!) nog een paar hebt weten te scoren doet hier niets aan af.
Maar goed je zou nog net 1 van de laatste kunnen scoren, ik zit ook eventueel nog te loeren op een XL mocht die er nog komen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Michielemans schreef: do 5 augustus 2021, 18:04
Mijn voorkeur gaat uit naar een LTHT vanwege het spelese karakter, met mijn budget van € 1700 kom ik dan uit bij een Canyon Stoic 4 of een Orbea Laufey H10. Ook de Kona Honzo lees ik goede verhalen over,
Ik zou toch serieus kijken of je wat kan testen.

Ik heb een Honzo én een On One Scandel (waar Canyon denk ik met een schuin oog naar gekeken heeft :wink: ), en dat zijn toch echt 2 verschillende fietsen.

De Honzo is veel speelser en geeft toch veel zekerheid. Is wendbaarder en je denkt hem de bochten om
De Scandal is een soort tank. Geeft erg veel vertrouwen bergaf, gaat ook leuk de bocht door maar heeft wel wat meer input van de chauffeur nodig.

Ik ben MTB instructeur en neem dan eigenlijk altijd de Honzo mee. Die is gewoon wendbaarder.

De Laufy ken ik niet, dus weet niet of die meer richting Honzo of Stoic gaat (of er net tussin zit). Is dus maar net wat je van de fiets verwacht.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Thegreatgaitie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 18 december 2019, 12:52

Ik heb een Laufey H10 maar ik kan helaas ook niets zeggen over hoe die zich verhoudt met een Honzo. Ik heb ze beide alleen getest in de woonwijk. Het voelde anders, al kan ik dat niet duiden.

Ik zou meer dan prima met een Honzo kunnen leven, maar de Honzo naast de Laufey was voor mij qua afmontage en bouwkwaliteit de doorslag in het voordeel van de Laufey. Mooiere lak(en kleur), mooiere lasnaden, gewoon een mooiere fiets. Vind ik ook belangrijk.

Edit: zou ik nu in de markt zijn voor een nieuwe fiets, dan zou ik zeker de nieuwe Roscoe overwegen... Prachtige fiets, geheel vernieuwd;

Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Thegreatgaitie schreef: vr 6 augustus 2021, 14:25

Edit: zou ik nu in de markt zijn voor een nieuwe fiets, dan zou ik zeker de nieuwe Roscoe overwegen... Prachtige fiets, geheel vernieuwd;
Ook bij deze klopt ergens iets niet in de maatvoering. Maat S wordt aangeraden voor rijders vanaf een binnenbeenlengte vanaf 72,5 mm. De standover in S is 74,8 cm. Bij een trailfiets moet je toch ruimte voor een standover hebben. Deze verschillen geven inderdaad aan dat die fietsen niet allemaal hetzelfde zijn. Een te hoge standover gaat ten koste van de ruimte boven de dropper: minder speels.
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Thegreatgaitie schreef: vr 6 augustus 2021, 14:25 Ik heb een Laufey H10 maar ik kan helaas ook niets zeggen over hoe die zich verhoudt met een Honzo. Ik heb ze beide alleen getest in de woonwijk. Het voelde anders, al kan ik dat niet duiden.

Ik zou meer dan prima met een Honzo kunnen leven, maar de Honzo naast de Laufey was voor mij qua afmontage en bouwkwaliteit de doorslag in het voordeel van de Laufey. Mooiere lak(en kleur), mooiere lasnaden, gewoon een mooiere fiets. Vind ik ook belangrijk.

Edit: zou ik nu in de markt zijn voor een nieuwe fiets, dan zou ik zeker de nieuwe Roscoe overwegen... Prachtige fiets, geheel vernieuwd;

Afbeelding
Zou jij de Trek nu boven je Laufey verkiezen? De afmontage van de Roscoe is wel minder toch, op welke basis zou je deze boven de Laufey verkiezen?
Thegreatgaitie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 18 december 2019, 12:52

Michielemans schreef: di 10 augustus 2021, 15:27
Zou jij de Trek nu boven je Laufey verkiezen? De afmontage van de Roscoe is wel minder toch, op welke basis zou je deze boven de Laufey verkiezen?
Niet per see, maar dat komt ook door de huidige situatie. Als alles normaal was en de fietsenzaken dit soort fietsen op voorraad hadden, dan kon je beter vergelijken, proefrijden etc.

Maar mijn Laufey stond toevallig op voorraad in die winkel en ik was verkocht :winkie:

Dus op welke basis zou ik hem verkiezen? Beschikbaarheid, goede deal, prettige fietsenmaker. Afmontage is idd wat minder. Maar afmontage is ook niet alles.
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

Op dit moment een stoic4 maat L beschikbaar. 3-10 dagen levertijd.

Afbeelding
Shit Shed Builds 8)
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

FLOiAM schreef: do 12 augustus 2021, 14:22 Op dit moment een stoic4 maat L beschikbaar. 3-10 dagen levertijd.

Afbeelding
Gekocht en ik ruil hem nu voor 3 Playstation 5's :D

Ondertussen al terug "Out of Stock"
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

Wat tof dat het gelukt is!

Ik word altijd erg blij als zulke acties werken. #geluksmomentje
Shit Shed Builds 8)
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

FLOiAM schreef: do 12 augustus 2021, 22:12 Wat tof dat het gelukt is!

Ik word altijd erg blij als zulke acties werken. #geluksmomentje
Helaas was het niet de topicstarter die nu besteld heeft, dus er is wel iemand blij, maar niet degene die hier de vraag begon.

De TS was op zoek naar een M, die staan nu op coming in october, dus de out of stock status daar is teruggedraaid. Dus ook hier kansen.
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

Lekker af en toe even de pagina checken.
Shit Shed Builds 8)
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Mislukt grapje. De Stoic is beetje zoals de schaarste van de PlayStation 5, waarbij je bijna kunt opkopen om erna met winst de verkopen.

Ik heb hem dus niet gekocht hoor. Heb al sinds januari een Honzo DL in bestelling staan. Beetje gelijkaardig.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Gaat nergens meer over he... sinds januari moeten typen midden in Augustus :~

Geduld wordt wel op de proef gesteld zo
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Er zijn weer een paar Stoic 4's beschikbaar op de site van Canyon, o.a. maat S, L, XL!
Plaats reactie