Stoic 4 of Orbea Laufey H10 of ...

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
ChapDDR
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 4 december 2019, 16:06

Michielemans schreef: ma 16 augustus 2021, 14:27 Er zijn weer een paar Stoic 4's beschikbaar op de site van Canyon, o.a. maat S, L, XL!
Bedankt voor je post!

Alleen nu ga ik twijfelen. Ik heb nogmaals wat reviews gecheckt, en de positieve klinken eerder als niet-kritische verkooppraatjes, terwijl de negatieve behoorlijk negatief zijn (zie bv. https://enduro-mtb.com/en/canyon-stoic-4-2021-review/). Is er enige reden voor twijfel, of maak ik mijzelf gek? Volgens enduro-mtb is de bouwkwaliteit matig, en oververhitten de remmen snel...
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

FLOiAM schreef: vr 13 augustus 2021, 15:02 Lekker af en toe even de pagina checken.
Okay FLOiAM, jij wint, er komen er nu toch weer diverse beschikbaar... Ik heb direct een XL gereserveerd, ik heb nu een stoic 2, en wilde daar eigenlijk mijn fully naast houden, maar nu denk ik toch maar de 2 en mijn fully te verkopen en alleen de stoic 4 te houden...
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

ChapDDR schreef: ma 16 augustus 2021, 16:22
Michielemans schreef: ma 16 augustus 2021, 14:27 Er zijn weer een paar Stoic 4's beschikbaar op de site van Canyon, o.a. maat S, L, XL!
Bedankt voor je post!

Alleen nu ga ik twijfelen. Ik heb nogmaals wat reviews gecheckt, en de positieve klinken eerder als niet-kritische verkooppraatjes, terwijl de negatieve behoorlijk negatief zijn (zie bv. https://enduro-mtb.com/en/canyon-stoic-4-2021-review/). Is er enige reden voor twijfel, of maak ik mijzelf gek? Volgens enduro-mtb is de bouwkwaliteit matig, en oververhitten de remmen snel...
Wat verwacht je van een fiets is de vraag. Ik vind het een no brainer en een geweldige fiets maar er is ruimte voor verbetering op sommige componenten inderdaad.

Zoals de crankset met maximaal 30 tanden ... dat is wel een redelijke hick-up voor sommige
Gelukkig staan daar weer een kleine cranklengte tegenover om het een beetje te compenseren.

Componenten zijn prima op de Stoic 4.
Je kan ook net als ik doen en de Stoic 2 aanschaffen en die volledig naar wens ombouwen.

Ik zou zeggen Laat je niet gek maken
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

ChapDDR schreef: ma 16 augustus 2021, 16:22
Michielemans schreef: ma 16 augustus 2021, 14:27 Er zijn weer een paar Stoic 4's beschikbaar op de site van Canyon, o.a. maat S, L, XL!
Bedankt voor je post!

Alleen nu ga ik twijfelen. Ik heb nogmaals wat reviews gecheckt, en de positieve klinken eerder als niet-kritische verkooppraatjes, terwijl de negatieve behoorlijk negatief zijn (zie bv. https://enduro-mtb.com/en/canyon-stoic-4-2021-review/). Is er enige reden voor twijfel, of maak ik mijzelf gek? Volgens enduro-mtb is de bouwkwaliteit matig, en oververhitten de remmen snel...
Maar waar hebben ze het dan over qua bouwkwaliteit? Gaat toch ook niet veel verder dan wat minder mooi laswerk? En die remmen zul je in Nederland ook niet snel oververhit krijgen. Leest voor mij grotendeels als review van mensen die geen hardtail gewend zijn en erg ruig en hard rijden. Met dat licht zou je het denk ik moeten bezien.
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Michielemans schreef: ma 16 augustus 2021, 14:27 Er zijn weer een paar Stoic 4's beschikbaar op de site van Canyon, o.a. maat S, L, XL!
Bedankt voor de tip! Maatje van me zocht een XL MTB, hij heeft 'm zojuist besteld.
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

I_do schreef: ma 16 augustus 2021, 16:57
FLOiAM schreef: vr 13 augustus 2021, 15:02 Lekker af en toe even de pagina checken.
Okay FLOiAM, jij wint, er komen er nu toch weer diverse beschikbaar... Ik heb direct een XL gereserveerd, ik heb nu een stoic 2, en wilde daar eigenlijk mijn fully naast houden, maar nu denk ik toch maar de 2 en mijn fully te verkopen en alleen de stoic 4 te houden...
:-q
ltht met goed afgestelde voorvork geeft ook een hoop comfort (tov xc bike). Afgelopen weekend met mijn vriendin voor het eerst samen gereden (na zwangerschap), na wat tweaken van de voorvork is ze heeeel aangenaam verrast. Is Groesboek ook wel geschikt voor. Ze heeft haar eerste jump gemaakt. Ze reed achter me en zei "IK SPRONG ZAG JE DAT" :lol:
Shit Shed Builds 8)
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

FLOiAM schreef: di 17 augustus 2021, 15:59
I_do schreef: ma 16 augustus 2021, 16:57

Okay FLOiAM, jij wint, er komen er nu toch weer diverse beschikbaar... Ik heb direct een XL gereserveerd, ik heb nu een stoic 2, en wilde daar eigenlijk mijn fully naast houden, maar nu denk ik toch maar de 2 en mijn fully te verkopen en alleen de stoic 4 te houden...
:-q
ltht met goed afgestelde voorvork geeft ook een hoop comfort (tov xc bike). Afgelopen weekend met mijn vriendin voor het eerst samen gereden (na zwangerschap), na wat tweaken van de voorvork is ze heeeel aangenaam verrast. Is Groesboek ook wel geschikt voor. Ze heeft haar eerste jump gemaakt. Ze reed achter me en zei "IK SPRONG ZAG JE DAT" :lol:
Toch maar de stoic 2 gehouden en doorsparen voor een nieuwe fully, lekker wispelturig, ik lijk wel een vrouw. Wil er ook binnenkort mee naar Groesbeek.
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

Denk dat je net zoveel lol heb op de 2 hoor.
Wij hebben de 3 eventjes gehad voordat we konden upgraden, en de basis is gewoon echt lekker.

Ik ben wel een beetje van het gewicht, maar als je eenmaal fiets... #care. Smiles for miles!
Shit Shed Builds 8)
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

FLOiAM schreef: di 17 augustus 2021, 22:04 Denk dat je net zoveel lol heb op de 2 hoor.
Wij hebben de 3 eventjes gehad voordat we konden upgraden, en de basis is gewoon echt lekker.

Ik ben wel een beetje van het gewicht, maar als je eenmaal fiets... #care. Smiles for miles!
Precies dit, de fiets ervaring zal erg op elkaar lijken. En gewicht boeit mij gelukkig niet :bier:
Plaats reactie