De zoveelste beginner met keuzestress

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Jawsie Jaws
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 22:09

TenZNL schreef: di 24 augustus 2021, 21:06 Voor de goede orde: Ik bedoel niet dat de Honzo een volbloed XC is, meer XC+ of trail light. :wink:

Je zou een oproepje op het forum kunnen plaatsen om een Stoic of een Honzo te testen, dat helpt wellicht bij je keuze.
Klopt, dat idee had ik ook niet echt (ik kom genoeg fietsen tegen met bijv een balhoofdhoek van 69 graden en smallere wielen etc).

Met dat idee zat ik ook al een klein beetje te spelen (ondanks dat ik spullen van anderen lenen oid ongemakkelijk vind), onder welk subforum zou ik hem dan mogen (en het beste kunnen) plaatsen?
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Misschien in gezocht: viewforum.php?f=21
Shendrea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 19 juli 2021, 18:16

Zit toevallig net zelf ook te kijken of de Stoic iets voor mij is. En van verschillende youtube reviews (yeah. I know) begrijp ik dat het toch wel een fietsje is waar je ook nog wel een stukje vlak mee kan rijden, dus minder enduro bak dan je denkt. Wel lekker moderne geometrie.

Enn. Canyon heeft op de site staan dat ze binnenkort weer leverbaar zijn :p ook niet onbelangrijk.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Wat ik in een ander draadje al had genoemd:

Ik zou toch serieus kijken of je wat kan testen.

Ik heb een Honzo én een On One Scandel (waar Canyon met de Stoic denk ik met een schuin oog naar gekeken heeft :wink: ), en dat zijn toch echt 2 verschillende fietsen.

De Honzo is veel speelser en geeft toch veel zekerheid. Is wendbaarder en je denkt hem de bochten om
De Scandal is een soort tank. Geeft erg veel vertrouwen bergaf, gaat ook leuk de bocht door maar heeft wel wat meer input van de chauffeur nodig.

Ik ben MTB instructeur en neem dan eigenlijk altijd de Honzo mee. Die is gewoon wendbaarder.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jawsie Jaws
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 22:09

massen schreef: wo 25 augustus 2021, 11:30 Misschien in gezocht: viewforum.php?f=21
Thanks, ga ik in die hoek eens een hengeltje uithangen.
Jan the Man schreef: do 26 augustus 2021, 14:00 Wat ik in een ander draadje al had genoemd:

Ik zou toch serieus kijken of je wat kan testen.

Ik heb een Honzo én een On One Scandel (waar Canyon met de Stoic denk ik met een schuin oog naar gekeken heeft :wink: ), en dat zijn toch echt 2 verschillende fietsen.

De Honzo is veel speelser en geeft toch veel zekerheid. Is wendbaarder en je denkt hem de bochten om
De Scandal is een soort tank. Geeft erg veel vertrouwen bergaf, gaat ook leuk de bocht door maar heeft wel wat meer input van de chauffeur nodig.

Ik ben MTB instructeur en neem dan eigenlijk altijd de Honzo mee. Die is gewoon wendbaarder.

Ciao,
Jan
Hoi Jan, dat andere draadje heb ik laatst ook voorbij zien komen en het bericht wat je daar geplaatst had ook, vandaar ook mijn verwoording over het “door de bocht denken”. :wink:
Ik moet inderdaad gewoon kijken of ik ergens wat dingen kan testen, misschien is de beslissing dan heel snel gemaakt.

(Moet bekennen dat ik gisteren een middag op een andere MTB heb gezeten ivm een andere hobby en merkte dat iets simpels als een breder stuur al een behoorlijke invloed heeft op de rij-eigenschappen, om straks een vergelijking makkelijker te maken :-{).
Plaats reactie