Comfy / Fun MTB voor beginner

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Btyhuntr
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 20 augustus 2021, 08:57

Na een aantal keren MTB's huren ben ik toch wel toe aan een eigen nieuwe MTB. Ik woon letterlijk nog geen km van een klein parkourtje vandaan. Ik ben op zoek naar een bike waar je de normale trails in nederland kan beet pakken als wel een keertje in het buitenland. Ik hoeft niet perse als eerste en snelste te zijn en ben meer op zoek naar een "fun factor" bike met wat meer comfort ( een bike die je wat meer zelfvertrouwen geeft bij de afdalingen en sprongetjes). Gewicht van de fiets is voor mij wat minder belangrijk, echter zou het wel fijn zijn als je nog wel normaal omhoog kan fietsen.

Gezien ik wat meer een "heavy rider" ben, ben ik op zoek naar een fiets die iets meer kan hebben en ben ik bereid hier wat meer aan uit te geven om gelijk een goede fiets te kopen waar ik de komende jaren mee vooruit kan ( budget max €2500). Mijn lengte is 186, bb 86 en weeg 108kg ( mooi moment dus om lekker op de mtb te stappen en in beweging te komen). Ik heb een Orbea Laufey H LTD in gedachte om aan te schaffen , helaas is er bijna nergens de mogelijkheid om test te gaan rijden. Standaard zit er een Fox 34 Float Performance 140 3-Position QR15x110 voorvork op die geüpgraded kan worden naar een Fox 36 Float Factory 150 Grip2 RC2 QR15x110 Kashima. Zit zelf te denken om dit wel gelijk mee te nemen in de aanschaf omdat die dan goedkoper is dan los aan te schaffen en gezien mijn gewicht wellicht beter.

Wellicht hebben jullie nog suggesties voor alternatieven en of de upgrade van de voorvork wel handig / waard zou zijn ?
Heb een winkel gevonden waarvan de Laufey wellicht in December geleverd zou kunnen worden , ben ook bereid erop te wachten maar met veel modellen die ik heb gezien is het nu al wachten tot Mei 2022 . Wellicht dat jullie nog tips hebben ? :)

Bij voorbaat dank !
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Een vergelijkbaar iets is bijvoorbeeld deze trek:
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... orCode=red
Een 36mm fox factory, retail gaat deze al richting €1500.
Btyhuntr
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 20 augustus 2021, 08:57

Dat is ook een goede optie , ga die ook overwegen. Heb inmiddels een oude MTB gekregen om daarmee lekker te freewheelen. Een oude nevada MTB. Zit een oude suntour sc60 op waarvan de veer kraakt en piept , maar ik krijg hem voor geen mogelijkheid uit elkaar . Zag al een oud topic hierover op het forum waarbij je een speciale tool nodig hebt dus dat word hem denk niet . Door wat voor voorvork zal ik hem vervangen ? Het is een 26 inch met remblokken
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Plaats reactie