Nieuwe Fully

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Hofrijder91
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 23 augustus 2021, 15:28

Hallotjes, ben op zoek naar een nieuwe fully. Ik zit liever rechtop de fiets gezien ik snel last heb van men onderrug en dat is voor mij ook de reden voor de zoektocht naar een Fully. Heb 5 fietsen al op het oog en voornaamste vraag is of dat de fiets het gewicht wel toelaat :P ik weeg 100+ kg. Wellicht iemand die ervaring heeft met 1 van onderstaande fietsen

- Radon Skeen Trail 10.0 SL <-- twijfel geval staat 115kg aangegeven met fiets bijopgetelt? ( wel redelijk snel leverbaar zag ik ).
- Canyon neuron 7
- Santa cruz tallboy alu
- Orbea OIZ H20
- Focus Thron 6.8 / 6.9

Weet dat de wielen erg belangrijk zijn ik durf alleen totaal niet te zeggen welke dan stevig genoeg zouden zijn.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Afmontage wordt bij de meeste op bezuinigd , wil je voor zeker gaan , laat je een wielset spaken voor jouw eisen ..., kost wel weer meer , en meer rechtop ?, lees eens de diverse draadjes van de " aangehaalde" fietsen ....
En ga eens " ruiken en proeven " bij de merken of ga naar een gerenommeerde winkel en maak eens een praatje ...

En totaal gewicht voor jouw is ; incl jezelf / kleding , bidon / rugzak , schoenen ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Trek geeft aan voor deze totaal gewicht 136 kg:
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... rangelight
Hofrijder91
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 23 augustus 2021, 15:28

Snelle Buffer schreef: ma 23 augustus 2021, 18:36 Afmontage wordt bij de meeste op bezuinigd , wil je voor zeker gaan , laat je een wielset spaken voor jouw eisen ..., kost wel weer meer , en meer rechtop ?, lees eens de diverse draadjes van de " aangehaalde" fietsen ....
En ga eens " ruiken en proeven " bij de merken of ga naar een gerenommeerde winkel en maak eens een praatje ...

En totaal gewicht voor jouw is ; incl jezelf / kleding , bidon / rugzak , schoenen ...
Een wielset laten maken bedoel je of niet ? Ik ben inderdaad naar een aantal winkels geweest al, echter hebben ze helaas niks staan om te testen / überhaupt zien. De Radon en de Canyon zijn volgens mij ook alleen online bestelbaar. Bedankt voor de tip , ik ga kijken wat het kost om een wielset laten maken zou kosten.

massen schreef: ma 23 augustus 2021, 20:08 Trek geeft aan voor deze totaal gewicht 136 kg:
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... rangelight
Dat is ook nog een goede optie , heb wel het idee dat de onderdelen afwerking minder zijn dan de canyon maar in eerste instantie is het frame / geometrie het belangrijkste. Afwerking kan altijd nog wel veranderd worden met de tijd :)

Heb tevens de Radon al van me lijstje laten droppen, zag in aantal reviews van de Radon Skeen dat de achterkant toch niet zo stijf is en dat met iemand van +/- 75 KG. Ik ga nog even verder kijken naar de opties en wat nog binnen de normale marge van levertijden zit.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Bij canyon kan je ook zeker test rijden ....

Wielset spaken = wielset handmatig bouwen .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Ervaring met een Tallboy 2021 model. Wel Carbon (S kit) en Enve AM30 wielset.
Ik weeg ongeveer hetzelfde (of iets meer;)). En heb er nu zo’n 5000 km op gefietst; gewicht is weinig issue tot nu toe. Ik fiets er wel voornamelijk ‘rustige’ NLse tracks op, dus de fiets heeft niet heel erg te leiden met drops etc.
Hofrijder91
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 23 augustus 2021, 15:28

Heb inmiddels via via een stukje kunnen rijden op een Canyon Neuron 2020 modelletje en dit beviel erg goed. Heb dus de Canyon Neuron AL 7 aangeschaft. Levertijd stond 13-24 Sep , nog even wachten dus :)
Lunatt schreef: di 24 augustus 2021, 22:31 Ervaring met een Tallboy 2021 model. Wel Carbon (S kit) en Enve AM30 wielset.
Ik weeg ongeveer hetzelfde (of iets meer;)). En heb er nu zo’n 5000 km op gefietst; gewicht is weinig issue tot nu toe. Ik fiets er wel voornamelijk ‘rustige’ NLse tracks op, dus de fiets heeft niet heel erg te leiden met drops etc.
Heb ook nog naar dealers van Santa cruz gebeld maar de levertijden zijn allemaal onzeker, ook nergens voor raad uiteraard om even te kijken.
Bedankt voor de info alsnog .
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Levertermijnen is een dingetje ja :). Half september is al snel. Have fun ermee!
Plaats reactie