Trek Fuel EX 8 : XL of XXL

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Ik ben 1.94 en twijfel of ik bij deze fiets een XL of XXL nodig heb.
Volgens de trek site een XL ( 1.86 - 1.96 ) maar ik lees links en rechts dat de fuels nogal klein uitvallen.
Zijn er ervaringsdeskundigen die hier wat op kunnen zeggen?
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Als je langs de winkel gaat kunnen ze je opmeten en dan weet je het zeker. Maar klein valt hij niet althans bij mij. Ben 1.75 en heb een ml.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Dit staat op de Trek site:
De ene persoon van 1,72 meter kan dan ook een andere framemaat nodig hebben dan iemand anders van dezelfde lengte. Om de perfecte zitpositie te verkrijgen, kun je het beste langsgaan bij je plaatselijke Trek-dealer.

Eigenlijk nooit het probleem gehad dat ik ergens op de rand zat.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ik ben 1.83 en heb een L, maar krijg hier regelmatig opmerkingen over de zadelhoogte tov het frame. Blijkbaar heb ik wat langere benen dan gemiddeld.
Binnenbeenmaat is misschien ook nog ff belangrijk om naar te kijken. Heb je korte stompies of lange stelten.
Aan de andere kant, als de XL voor jou zou moeten passen, dan gaat het erom of je hem zelf kleiner (speelser) of groter (comfortabeler) wilt hebben
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

theemutz schreef: vr 3 september 2021, 10:36 Ik ben 1.94 en twijfel of ik bij deze fiets een XL of XXL nodig heb.
Volgens de trek site een XL ( 1.86 - 1.96 ) maar ik lees links en rechts dat de fuels nogal klein uitvallen.
Zijn er ervaringsdeskundigen die hier wat op kunnen zeggen?
Niet gokken , ga bv naar 12go last je opmeten en advies geven ..., daarna kan je altijd " er een nachtje overslapen " :)

De 1 is niet de ander qwa framemaat ...,,
( fuel ex8 en ex 9.8 beide ML met 177 cm)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Ik ben het principieel oneens met de twee mensen hierboven die zeggen dat als je je op laat meten "dat je het dan zeker weet".
Dan zouden metingen van verschillende mensen hetzelfde op moeten leveren, en dat is niet zo.
En daarnaast hangt één en ander ook af van voorkeur en ervaring en doel met de fiets.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

I_do schreef: za 4 september 2021, 19:21 Ik ben het principieel oneens met de twee mensen hierboven die zeggen dat als je je op laat meten "dat je het dan zeker weet".
Dan zouden metingen van verschillende mensen hetzelfde op moeten leveren, en dat is niet zo.
En daarnaast hangt één en ander ook af van voorkeur en ervaring en doel met de fiets.
Wie zegt dat als je laat opmeten het zeker weet ?, door opmeten en advies krijgen voor een passend frame is een indicatie , garantie krijg je niet op opmeten .....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Bedankt voor de reacties. Tis ook allemaal wat verwarrend : op de site van 12biking bijvoorbeeld staat bij de XXL : 190 - 200 cm. :tong
Ook is de wielbasis van b.v de Propain Hugene XL hetzelfde als de XXL van Trek, de reach verschilt 1,5 cm ofzo.
Gewoon ff gaan proefzitten in een winkel is lastig tegenwoordig, alhoewel…. de grote maten stonden vroeger meestal ook niet in de winkels klaar.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Snelle Buffer schreef: za 4 september 2021, 21:05
I_do schreef: za 4 september 2021, 19:21 Ik ben het principieel oneens met de twee mensen hierboven die zeggen dat als je je op laat meten "dat je het dan zeker weet".
Dan zouden metingen van verschillende mensen hetzelfde op moeten leveren, en dat is niet zo.
En daarnaast hangt één en ander ook af van voorkeur en ervaring en doel met de fiets.
Wie zegt dat als je laat opmeten het zeker weet ?, door opmeten en advies krijgen voor een passend frame is een indicatie , garantie krijg je niet op opmeten .....
Sabai hierboven noemt het zeker weten, volgens jou is het "niet gokken". Terwijl je er volgens mij dan op ging dat de meting toevallig goed advies oplevert.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

I_do schreef: zo 5 september 2021, 07:35
Snelle Buffer schreef: za 4 september 2021, 21:05

Wie zegt dat als je laat opmeten het zeker weet ?, door opmeten en advies krijgen voor een passend frame is een indicatie , garantie krijg je niet op opmeten .....
Sabai hierboven noemt het zeker weten, volgens jou is het "niet gokken". Terwijl je er volgens mij dan op ging dat de meting toevallig goed advies oplevert.
Ja en Nee , bedoel meer met opmeten , dat je dan een stuk de goede richting / indicatie gaat , " nachtje er overslapen", meer zo van ga naar een ander , en laat je daar opmeten en kijk wat de uitkomst is , > vergelijk . Maar garantie heb ke niet , voor de beste zit kan je dan ook nog gaan voor een langere of korte stuurpen ect . Helpt alleen bij de juiste franemaat :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Snelle Buffer schreef: zo 5 september 2021, 09:28
I_do schreef: zo 5 september 2021, 07:35

Sabai hierboven noemt het zeker weten, volgens jou is het "niet gokken". Terwijl je er volgens mij dan op ging dat de meting toevallig goed advies oplevert.
Ja en Nee , bedoel meer met opmeten , dat je dan een stuk de goede richting / indicatie gaat , " nachtje er overslapen", meer zo van ga naar een ander , en laat je daar opmeten en kijk wat de uitkomst is , > vergelijk . Maar garantie heb ke niet , voor de beste zit kan je dan ook nog gaan voor een langere of korte stuurpen ect . Helpt alleen bij de juiste franemaat :bier:
Dat is wat ik ook bedoelde. Het fine tunen moet je uiteindelijk zelf ontdekken om de fijnste houding te krijgen die voor jezelf het beste aanvoelt.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Snelle Buffer schreef: zo 5 september 2021, 09:28
I_do schreef: zo 5 september 2021, 07:35

Sabai hierboven noemt het zeker weten, volgens jou is het "niet gokken". Terwijl je er volgens mij dan op ging dat de meting toevallig goed advies oplevert.
Ja en Nee , bedoel meer met opmeten , dat je dan een stuk de goede richting / indicatie gaat , " nachtje er overslapen", meer zo van ga naar een ander , en laat je daar opmeten en kijk wat de uitkomst is , > vergelijk . Maar garantie heb ke niet , voor de beste zit kan je dan ook nog gaan voor een langere of korte stuurpen ect . Helpt alleen bij de juiste franemaat :bier:
Ah, bedankt voor de verduidelijking, dan zitten we helemaal op één lijn :-q
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

I_do schreef: zo 5 september 2021, 13:30

Ah, bedankt voor de verduidelijking, dan zitten we helemaal op één lijn :-q
:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Plaats reactie