Canyon Exceed CF6 of CF SLX8

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Misschien een vreemde keuze tussen deze 2 fietsen, omdat er ook nog zoiets als een CF7 bestaat, maar ik kan het uitleggen. :-D
Heb nu al 9 jaar een Niner Air9, alu frame, en is aan vervanging toe.

In principe vind ik een afmontage met Shimano XT/SLX prima, en daarmee zou de CF6 prima zijn.
Ik zou er dan een lichtere wielset bij doen, met carbon velgen, daarmee komt de prijs op ca. 3200 euro. Dit gaat al erg dicht naar de prijs van de SLX8.

De SLX8 is afgemonteerd met SRAM X01.
De vork is anders. De CF6 heeft een Fox 32 Rhythm en de SLX een Fox 32 Performance Elite.
Is de Rhythm een verkeerde keuze of gewoon een goede vork?

De SLX heeft een DT Swiss wielset, XRC1700 waar weinig over te vinden is. De wielset die ik in de CF6 zou gaan monteren zal nog wel iets lichter zijn dan deze XRC1700.
Verder heeft de SLX een dropper post, maar die heb ik niet nodig in het vlakke West-Brabant.

Heeft de SLX een dusdanige afmontage, en betere voorvork dat dit de meerprijs waard is?
Mijn hoofd zegt dat voor mij de CF6 met een lichte wielset prima is. Enige twijfel is de vork, is de Performance Elite zo veel beter dan de Fox Rhythm?


PS: ik had een ander topic over een chinees frame, maar dat is van de baan. Maatje van mij heeft een Lexon gekocht, maar die is veel te hard/stijf.
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Er zit ook verschil in frame, de SLX is een 300 gram lichter.
De XRC1700 is een OEM setje van DT voor canyon, kijk naar het sys topic van aurelius:
viewtopic.php?f=14&t=151952
Tja de 32 rhythm is de instap vork (ook OEM) van Fox, maar is nog wel een okay vork. Hangt meer van jou af of je het verschil merkt.
Plaats reactie