De volgende stap: meer grip en zekerheid

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

19" met 1,80 zou inderdaad niet zo gek zijn.
Dan is spelen met zadel en stuur wel een optie.

Let er wel op dat met veel backsweep je stuur dus weer meer naar je toe komt.
Dat kun je opvangen met een breder stuur maar als je nu al een 72cm of breder hebt dan is die ruimte beperkt want te wijd zitten is ook niks.

Is de stuurpen niet verkort door de vorige eigenaar?
Cube monteerde op deze fietsen dacht ik altijd een 90mm pen.
Dat is al vrij lang en langer zou ik zeker niet gaan proberen.
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Vorige eigenaar? Heb m nieuw gekocht. En idd, 720mm stuur, wat ik toen al breed vond. Ik zie nu sturen van 780 en 800mm.

Zadel staat nu maximaal naar achteren. En ja, dat bij zo’’n backsweep stuur je weer een halve cm oid verliest had ik ook bedacht.

Ik neig meer en meer nu naar een nieuwe fiets. Dat rijtje wat ik eerder postte lijkt me een prima uitgangspunt. Had de Enduro tests gelezen, en deze drie lijken goede kandidaten te zijn:

1. YT Izzo Core 3, evt Blaze voor resp. 4300 en 4000. Levertijden zijn te overzien, al geldt dit alleen voor de saaie zwarte uitvoering.
2. Trek Fuel EX 9.7. Kennelijk een goede basis, afmontage een tikje ondermaats met SLX. En met 4500 wat duur. Neem aan dat niemand m voor 4 aanbiedt?
3. Propain Hugene, lijkt in gelijke config zo’n 300 goedkoper dan de Izzo, maar levertijden zijn bizar. Maart nu zelfs? En upgraderitus ligt op de loer natuurlijk.

Iemand een mening?
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Neem een Fuel ex 8 wachttijd valt geloof ik wel mee. Het geld wat je overhoudt gebruiken voor clinics en tripjes Ardennen.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Dat kan natuurlijk. Maar wil toch eens Carbon proberen denk ik. Ziet er ook nog eens leuk uit fwiw.

Pomp is eindelijk binnen, dus dit weekend maar eens de bandjes checken.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De IZZO core 2 is ook in carbon en hou je geld over. Volgens hun site versturen ze een L in ijsgrijs uiterlijk februari 2022. Dat is in ieder geval beter dan 2023....
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

De zwarte zelfs nog in november ! Propain maart. En Trek varieerde van december tot april 2023…

Begreep dat productie met 40% is opgeschroefd, maar dat dit nog steeds zwaar onvoldoende is.
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Net de aanbetaling voor een Trek Fuel EX 9.7 in Carbon Smoke Blue gedaan. Januari is de planning. Damn.

Overkill, zeker voor mij, maar waarom ook niet. Kan ik jaren mee vooruit, makkelijk te upgraden ook. Basis frame, vork lijkt me prima,
Afstelling veel aandacht aan besteden, voorlopig experimenteren met de Cube om te leren wat de gevolgen zijn van kleine veranderingen.
Tzt zal de Cube wel in de verkoop gaan.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Streamz schreef: vr 1 oktober 2021, 15:21 Net de aanbetaling voor een Trek Fuel EX 9.7 in Carbon Smoke Blue gedaan. Januari is de planning. Damn.

Overkill, zeker voor mij, maar waarom ook niet. Kan ik jaren mee vooruit, makkelijk te upgraden ook. Basis frame, vork lijkt me prima,
Afstelling veel aandacht aan besteden, voorlopig experimenteren met de Cube om te leren wat de gevolgen zijn van kleine veranderingen.
Tzt zal de Cube wel in de verkoop gaan.
Dat is een mooi fietsje 👍
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Dank, ik heb m nog lang niet, dus ik hou nog even een slag om de arm.

Vanochtend Hooge Vuursche gedaan, eerst de bandjes leeg laten lopen en opnieuw opgepompt. En idd, die meter is niet de meest accurate helaas. Staat nu op 1.6 voor, en 1.8 achter. Weinig last van wegglijdend voorwiel, maar de baan was ook behoorlijk vochtig. Dus zou ik met een iets hogere druk ook niet snel gehad hebben.
Moet zeggen, het reed niet heel soepel, extra op techniek gelet, wat minder vermoeid als de vorige keer en 1 min sneller.

Toch even benieuwd, ik kan in Strava geen hele ronde HV vinden, wel 2*HV. Wat is een beetje gemiddelde tijd voor 1 ronde, wanneer je dit zonder te stoppen doet?
Plaats reactie