Upgrade!

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
JR777
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 23 augustus 2020, 20:45

Na ruim een jaar op een Cube aim te hebben gefietst ben ik aan het rondkijken naar een upgrade. Ik vind schakelen niet geweldig gaan en ook vering kan beter.

Nu kan ik een Cube reaction pro 22 bestellen maar ik kwam ook een Carbon mondraker tegen. Met sram sx. Op voorraad.
Wat vinden jullie is het Carbon de meerprijs waard en belangrijker is zo,n sram sx set voldoende beter dan acero / altus van de huidige fiets.

Ik fiets vooral Mtb routes Havelte Staphorst Appelscha e.d. Niet zo spannend dus

Thx!
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

De mondraker kopen en de SX rommel vervangen met NX als het versleten is. We hebben al genoeg Cube fietsen op de trails in NL :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Net wat je budget is :bier:

XT shifter met SLX derailleur en XT cassette bevalt mij prima. Qua voorvork, ik rij al jaren met Rock Shox. Bevalt goed.

Carbon frame heb ik geen ervaring mee, ik rijd al 30 jaar aluminium.
JR777
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 23 augustus 2020, 20:45

Thnx beide. Ik ben wat wantrouwend voor die sram spullen 😉
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 508
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

JR777 schreef: zo 3 oktober 2021, 20:28 Thnx beide. Ik ben wat wantrouwend voor die sram spullen 😉
Niks mis met s´ram, maar als je upgrade naar nx is dat wel beter inderdaad.
ik rijd al ruim 1 jaar en 8 maanden met nx en het werkt nog steeds feilloos. :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
JR777
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 23 augustus 2020, 20:45

Cube AIM schreef: zo 3 oktober 2021, 21:58
JR777 schreef: zo 3 oktober 2021, 20:28 Thnx beide. Ik ben wat wantrouwend voor die sram spullen 😉
Niks mis met s´ram, maar als je upgrade naar nx is dat wel beter inderdaad.
ik rijd al ruim 1 jaar en 8 maanden met nx en het werkt nog steeds feilloos. :-q
Thnx dat maakt de keus weer makkelijker 😁
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

mfacey schreef: zo 3 oktober 2021, 19:34 De mondraker kopen en de SX rommel vervangen met NX als het versleten is. We hebben al genoeg Cube fietsen op de trails in NL :-q
:cry: :cry:

Gelukkig heb ik een Olympia besteld
Gebruikersavatar
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 9 september 2021, 07:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Canyon Torque AL

mfacey schreef: zo 3 oktober 2021, 19:34 De mondraker kopen en de SX rommel vervangen met NX als het versleten is. We hebben al genoeg Cube fietsen op de trails in NL :-q
Daar zal dan wel een reden voor zijn denk ik? 🤷🏼‍♂️
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Mark_EL schreef: zo 3 oktober 2021, 22:50
mfacey schreef: zo 3 oktober 2021, 19:34 De mondraker kopen en de SX rommel vervangen met NX als het versleten is. We hebben al genoeg Cube fietsen op de trails in NL :-q
Daar zal dan wel een reden voor zijn denk ik? 🤷🏼‍♂️
Ja, nederlandse consumenten vinden een XT achterderailleur belangrijker dan frame en wielen 8)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

ach, zijn we niet allemaal zo begonnen ?, frame komt pas later , als de hobby / sport bevalt , netzoals de rek naar boven in het budget 8)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

JR777 schreef: za 2 oktober 2021, 17:50 Na ruim een jaar op een Cube aim te hebben gefietst ben ik aan het rondkijken naar een upgrade. Ik vind schakelen niet geweldig gaan en ook vering kan beter.

Nu kan ik een Cube reaction pro 22 bestellen maar ik kwam ook een Carbon mondraker tegen. Met sram sx. Op voorraad.
Wat vinden jullie is het Carbon de meerprijs waard en belangrijker is zo,n sram sx set voldoende beter dan acero / altus van de huidige fiets.

Ik fiets vooral Mtb routes Havelte Staphorst Appelscha e.d. Niet zo spannend dus

Thx!
Het belangrijkste bij een fiets is uiteraard het frame. Daarna komt imo de vering. Later komen de wielen en de afmontage.
Begin dus met het frame en de vork.
Om welke mondraker gaat het en welke vork zit hier in? De chrono carbon?
Het onderdeel van de SRAM SX groep welke te wensen over laat is met name de achter derailleur.
Misschien dat je deze bij de koop kunt laten upgraden, het verschil in kosten tussen een SX en NX derailleur is niet zo veel.
Ik weet ook niet wat het verschil in prijs is.
Maar Mondraker heeft wel een plus bij mij.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mark_EL schreef: zo 3 oktober 2021, 22:50
mfacey schreef: zo 3 oktober 2021, 19:34 De mondraker kopen en de SX rommel vervangen met NX als het versleten is. We hebben al genoeg Cube fietsen op de trails in NL :-q
Daar zal dan wel een reden voor zijn denk ik? 🤷🏼‍♂️
In het goedkopere segment ruim vertegenwoordigt. Soort van volksmtb.

En er zijn er die een Cube mooi vinden :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mark_EL schreef: zo 3 oktober 2021, 22:50
mfacey schreef: zo 3 oktober 2021, 19:34 De mondraker kopen en de SX rommel vervangen met NX als het versleten is. We hebben al genoeg Cube fietsen op de trails in NL :-q
Daar zal dan wel een reden voor zijn denk ik? 🤷🏼‍♂️
Iets met een behoorlijk goede prijs-kwaliteitverhouding ;-)

Een SX achterderailleur is zoals gezegd wat ondermaats (hoewel hij nieuw best goed werkt), maar NX of hoger is prima. Sram voelt wat anders aan dan Shimano maar het is beiden gewoon goed.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Snelle Buffer schreef: ma 4 oktober 2021, 10:05 ach, zijn we niet allemaal zo begonnen ?, frame komt pas later , als de hobby / sport bevalt , netzoals de rek naar boven in het budget 8)
Ik in ieder geval wel! Niks mis met een Cube hoor!
JR777
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 23 augustus 2020, 20:45

Dank voor jullie reacties.

Het betreft de Mondraker Chrono Carbon. Ik zie nu dat ze de achterderailleur al van NX hebben gepakt :)

Oh ja en m'n vriendin heeft al 'toestemming' gegeven om voor de duurste te gaan. :-q
Nu alleen mezelf nog ff overtuigen... :bier:
Plaats reactie