Canyon Lux cf 7 2022 (geen) dropper

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Aronv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 17 oktober 2018, 15:27

Ik heb vol enthousiasme een canyon lux cf 7 2022 gekocht. Enige waar ik overheen heb gekeken is de afwezigheid van een dropperpost.

Iemand ervaring of achteraf inbouwen bij de Lux überhaupt mogelijk is. Al lijkt me haast ondenkbaar dat het niet lukt.

Ook tips welke betaalbare droppers aan te raden zijn, zijn welkom. Fiets is voor recreatief gebruik, gewicht is dus niet belangrijkste factor. Eerder betrouwbaarheid.

https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... be=BU%2FWH
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Wat versta je onder betaalbaar?
Qua betrouwbaarheid: Ik heb een 1e generatie Crankbrothers Highline, die doet het na 5 jaar nog steeds (enkel 2x wat vet onder de kraag). Na nogal teleurstellende ervaringen met een RS reverb en een KS Lev heb ik wederom een CB, een Highline 7 gekocht (en die heeft zelfs 4 jaar garantie op de cartridge). Heeft een erg fijne remote en is voor mij praktisch bombproof gebleken. Prijscategorie is iets van €250 (met de remote erbij)

Maar goed, zo zweert iedereen bij z`n eigen spullen :)
Gebruikersavatar
rondjesrijder
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 14 juli 2018, 22:51
Mijn mountainbike: wordt goed gebruikt.

Op marktplaats staat een aantal DT Swiss droppers die uit een nieuwe Canyon komen, van mensen die een vaste pen wilen.
Ik heb zo'n pen met 6 cm. vaste drop en ik vind dat fijn, voor wat ik er mee doe - beetje toeren over de Heuvelrug.
kjoeb
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: za 4 februari 2012, 11:26

Dat moet volgens mij gewoon lukken, idd. Is het zelfde frame als de 2021 versie. Kwestie van wat ruimte maken in de kabelopening in het frame, rechts van het balhoofd. Daar loopt de remote kabel van de 2021 versie. Opening in het frame is groot genoeg, ander rubbertje/plastic manchet geeft ruimte voor tweede kabel. Of nog makkelijker, boor daar langzaam en voorzichtig langs de bestaande kabel, schuin naar achter een tweede gaatje in het plastic manchetje. Waar er in de 2022 versie 1 kabel uitkomt, kun je er dan, dus net als bij de 2021 versie, 2 kabels uit laten komen. De (buiten-) kabel loopt dan vanuit die opening door de bovenbuis en vis je dan van boven uit zitbuis op.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mooi, kun je meteen een fatsoenlijke kopen: met voldoende drop, die 'traploos' instelbaar is.
Zo'n oude slechts 6cm is het net niet. En op de nieuwe Lux Trail zit er een met of 10cm in, of 10cm uit. Al meer drop, maar nog steeds niet traploos instelbaar.
Frame is onveranderd, dus er past een dropperkabel doorheen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Mijn Lux heeft zo'n dt Swiss 6 cm hoog/laag niks er tussen in. Ik ben er nog geen vrienden mee.
Als je dan toch een dropper wilt aanschaffen neem er 1 met veel drop en traploos.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Aronv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 17 oktober 2018, 15:27

Dank voor de reacties. Zeker nuttige tips!

Ik ga het monteren niet zelf doen. Daar ben ik echt te onhandig voor.
raf77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 26 augustus 2012, 13:14

Aronv schreef: do 7 oktober 2021, 09:40 Dank voor de reacties. Zeker nuttige tips!

Ik ga het monteren niet zelf doen. Daar ben ik echt te onhandig voor.
Hoi, ik vroeg me af als je ondertussen een dropper hebt gemonteerd en hoe ze de kabel hebben gelegd?
Heb me ook een Lux World Cup aangeschaft en wil er ook een dropper op monteren.
Plaats reactie