Scott scale 930 of 940?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Jb991
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 9 februari 2022, 23:34

Dag mede fietsfanaten!

Ik rij al een paar jaar een scott scale 60 (26”) en het is tijd voor een nieuwe fiets!

Morgen ga ik er 2 bekijken: een scott scale 940/2022 en een 930/2022.

Ik twijfel erg tussen deze 2 fietsen al zijn ze beide niet “top notch” afgemonteerd.

Estetisch gaat mijn voorkeur uit naar de 940 ivm het mooie black granite frame.

Afmonteer punten 940 (€1899)
- SX crank
- SX shifter
- NX Derailleur
- Rockshox Judy vork

Afmonteer punten 930 (€2099
- deore crank
- shimano rapidfire shifter
- XT derailleur
- Fox32 Rythm vork

Upgraden in de toekomst is uiteraard mogelijk.

Ik hik niet tegen de aanschafprijs aan maar tegen de looks. Het is dus vooral een smaakkwestie.

Ik kan niet echt goed inschatten of de 930 nu ontzettend meer “value for money” is, of dat ik de meerprijs beter kan steken in upgrades in de voor mij mooist ogende fiets.

Wat zouden jullie doen?
- kiezen voor de fiets die je het mooist vind en later upgraden (940)

- kiezen voor de fiets die from scratch beter is afgemonteerd (930)

Thanks voor jullie input
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Vind de afmontage voor beide fietsen voor dat geld nogal mwah, maar als ik even bij Canyon kijk zie ik dat je daar voor 1900 euro niet iets extra's krijg (Exceed CF5).

Ik zou persoonlijk voor het mooiste frame kiezen, dat is de grootste kostenpost en upgrade je het lastigst. Een derailleur, shifter of crank zijn de kosten niet echt. De vork is een duurder geintje, maar kan ook altijd nog. Wielen zou wel een goede upgrade zijn, maar dat zou voor beide types wel zijn.