Cube reaction vs rockrider fully.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Leverbaarheid is een probleem bij meer merken en modellen. Bedrijf dat nog redelijk lijkt te leveren is Canyon, als je je budget met een honderd of drie kunt oprekken en je zoekt een XC fully is een Lux CF6 misschien te overwegen; goed afgemonteerd en wellicht ook sneller verkrijgbaar. Het is natuurlijk wel weer wat duurder, maar in deze range kan een paar honderd euro een behoorlijk verschil maken. Het is overigens zoals I_do aangaf ook maar net wat je wensen zijn, dat is op afstand altijd lastig te bepalen.
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Knakker29 schreef: wo 16 februari 2022, 22:38 Leverbaarheid is een probleem bij meer merken en modellen. Bedrijf dat nog redelijk lijkt te leveren is Canyon, als je je budget met een honderd of drie kunt oprekken en je zoekt een XC fully is een Lux CF6 misschien te overwegen; goed afgemonteerd en wellicht ook sneller verkrijgbaar. Het is natuurlijk wel weer wat duurder, maar in deze range kan een paar honderd euro een behoorlijk verschil maken. Het is overigens zoals I_do aangaf ook maar net wat je wensen zijn, dat is op afstand altijd lastig te bepalen.
Mijn budget was eerst 2100 nu opgerekt naar 2700 maar 3000 is echt niet verkoopbaar thuis (op dit moment ;)).

Mijn wensen zijn niet zo bijzonder. Ik ga geen wedstrijden rijden, ik wil gewoon een beetje lekker met plezier kunnen rijden.
Ik wil wel wat sneller kunnen rijden dan ik nu doe maar comfort staat dan wel bovenaan.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Knakker29 schreef: wo 16 februari 2022, 14:56
Crapton schreef: di 15 februari 2022, 22:18 Wel altijd carbon kiezen.
Met een beperkt budget zou ik eerder gaan voor alu met goede afmontage dan voor carbon met matige onderdelen. Natuurlijk kan TS een andere voorkeur hebben, maar stellen dat je 'altijd voor carbon moet kiezen' omdat dat per definitie beter zou zijn is natuurlijk onzin.
+1

De Canyon CF8 brengt bijvoorbeeld meer problemen met zich mee dan de AL7. Ik heb bewust carbon links laten liggen.
Carbon vooral voor de weightweenie’s, die snelheid en acceleratie belangrijk vinden. Ben je geen pure XC-er volstaat alu prima.
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Giant-E schreef: do 17 februari 2022, 17:54
Knakker29 schreef: wo 16 februari 2022, 14:56

Met een beperkt budget zou ik eerder gaan voor alu met goede afmontage dan voor carbon met matige onderdelen. Natuurlijk kan TS een andere voorkeur hebben, maar stellen dat je 'altijd voor carbon moet kiezen' omdat dat per definitie beter zou zijn is natuurlijk onzin.
+1

De Canyon CF8 brengt bijvoorbeeld meer problemen met zich mee dan de AL7. Ik heb bewust carbon links laten liggen.
Carbon vooral voor de weightweenie’s, die snelheid en acceleratie belangrijk vinden. Ben je geen pure XC-er volstaat alu prima.
Dan zou de Superior XF 919 RC 2022 een goede keus zijn?
https://superior.ccvshop.nl/superior-xf-919-rc-20212

Edit.
Superior heeft een verwachtte levertijd van 22 oktober bij mijn LBS.
Ik wil best wachten maar 7 maanden is echt to much.
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Op voorraad en eigenlijk niet binnen budget maar ik wil mijn budget nog wel oprekken want ik kan via werk wat voordeel krijgen.

https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... be=SR%2FBK
Bartfris
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 18 januari 2022, 19:24
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 125 AL6 (2022)

Madmaus schreef: zo 20 februari 2022, 14:30 Op voorraad en eigenlijk niet binnen budget maar ik wil mijn budget nog wel oprekken want ik kan via werk wat voordeel krijgen.

https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... be=SR%2FBK
Ik heb deze besteld, komt maandag binnen.
Deze bike is wel echt qua geometrie meer een trailbike en gericht op snelle afdalingen en minder geschikt voor bijv. lange klimmen. In het Canyon 2022 loopt er wel een leuke discussie of deze bike overkill is voor NL. Ik vind natuurlijk van niet (anders had ik m niet gekocht) maar het hangt ervan af waar je ermee gaat fietsen.
Als je, naast de spannendere routes in NL weleens naar het buitenland gaat of een bikepark bezoekt is het volgens mij een topfiets.
Zal wel even wennen zijn vanaf je Bulls (puur xc)
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Bartfris schreef: zo 20 februari 2022, 15:23
Madmaus schreef: zo 20 februari 2022, 14:30 Op voorraad en eigenlijk niet binnen budget maar ik wil mijn budget nog wel oprekken want ik kan via werk wat voordeel krijgen.

https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... be=SR%2FBK
Ik heb deze besteld, komt maandag binnen.
Deze bike is wel echt qua geometrie meer een trailbike en gericht op snelle afdalingen en minder geschikt voor bijv. lange klimmen. In het Canyon 2022 loopt er wel een leuke discussie of deze bike overkill is voor NL. Ik vind natuurlijk van niet (anders had ik m niet gekocht) maar het hangt ervan af waar je ermee gaat fietsen.
Als je, naast de spannendere routes in NL weleens naar het buitenland gaat of een bikepark bezoekt is het volgens mij een topfiets.
Zal wel even wennen zijn vanaf je Bulls (puur xc)
Elke fully is theoretisch overkill voor mij. Ik rijd nu voornamelijk Uithof, Den haag en daar kom je met een stadsfiets nog mee weg.
Maar ik wil ook weer Zoetermeer en Bergschenhoek gaan fietsen en wellicht keertje frankrijk. Waarschijnlijk past een Neuron beter bij mij maar de beschikbaarheid is gewoon ruk op het moment.
Bartfris
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 18 januari 2022, 19:24
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 125 AL6 (2022)

Madmaus schreef: zo 20 februari 2022, 18:38
Bartfris schreef: zo 20 februari 2022, 15:23

Ik heb deze besteld, komt maandag binnen.
Deze bike is wel echt qua geometrie meer een trailbike en gericht op snelle afdalingen en minder geschikt voor bijv. lange klimmen. In het Canyon 2022 loopt er wel een leuke discussie of deze bike overkill is voor NL. Ik vind natuurlijk van niet (anders had ik m niet gekocht) maar het hangt ervan af waar je ermee gaat fietsen.
Als je, naast de spannendere routes in NL weleens naar het buitenland gaat of een bikepark bezoekt is het volgens mij een topfiets.
Zal wel even wennen zijn vanaf je Bulls (puur xc)
Elke fully is theoretisch overkill voor mij. Ik rijd nu voornamelijk Uithof, Den haag en daar kom je met een stadsfiets nog mee weg.
Maar ik wil ook weer Zoetermeer en Bergschenhoek gaan fietsen en wellicht keertje frankrijk. Waarschijnlijk past een Neuron beter bij mij maar de beschikbaarheid is gewoon ruk op het moment.
Tip: ik heb afgelopen week een reeds bestelde Neuron 7 AL in de maat M (kleur dark grove) geannuleerd.. zou eigenlijk begin april geleverd gaan worden.. Als je Canyon morgen even belt of vandaag nog een mail stuurt kan jij die misschien wel reserveren? (Mits de maat voor jou past natuurlijk)
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Thanks!
Ik denk niet dat het werkt alleen :).
Ik ben wel erg gecharmeerd van de Lux Trail CF 6.
Al lees ik toch wat slechte reviews online maar dat is meer vanuit pro perspectief. Voor mij komende vanuit hardtail zal het een mooie keus zijn.
Helaas geen voorraad op dit moment.
Plaats reactie