Framemaat Canyon Grizl 6 L of M

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
bobdew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 september 2021, 13:50

Graag zou ik de de Canyon Grizl 6 willen kopen voor een grote bikepacking trip die ik in de toekomst wil gaan maken en tot die tijd wil ik hem gebruiken als mountainbike/wielrenfiets. Alleen twijfel ik nog of ik maat M of L zou kopen.

https://www.canyon.com/en-nl/gravel-bik ... enfarbe=GN

Mijn binnenbeenmaat is: 84cm
Lengte: 182cm

Als ik dat in de tool van Canyon invul krijg ik het advies om M te kopen. Ik zie in de tool dat het kantelpunt tussen M en L een lengte van 184cm
en binnenbeenmaat van 84cm is. Alleen weet ik niet hoe goed deze tool is, misschien past een L wel beter.
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Ik begreep inderdaad ook dat de maatvoering van Canyon soms niet helemaal juist is... Kan niemand hier iets meer over zeggen?
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Ik vind de Grizl aardig lang in de bovenbuis. Had een XL besteld en ben 190 cm. een 95 cm bbl maar deze was voor mijn rijstijl toch een maatje te groot. Nu dus gegaan voor een maat L (59 TT) maar deze moet nog binnen komen. Zal wel ergens april worden.
En ik zit liever ietsjes rechter. Zo ook voor de Rove in maat L.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

Pat. schreef: wo 23 februari 2022, 10:51 Ik vind de Grizl aardig lang in de bovenbuis. Had een XL besteld en ben 190 cm. een 95 cm bbl maar deze was voor mijn rijstijl toch een maatje te groot. Nu dus gegaan voor een maat L (59 TT) maar deze moet nog binnen komen. Zal wel ergens april worden.
En ik zit liever ietsjes rechter. Zo ook voor de Rove in maat L.
Volgens mij heb jij dan relatief wel lange benen en een korter bovenlijf in verhouding?
De beentjes van Enrique Mas, que?'
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Torsten schreef: vr 25 februari 2022, 17:14
Pat. schreef: wo 23 februari 2022, 10:51 Ik vind de Grizl aardig lang in de bovenbuis. Had een XL besteld en ben 190 cm. een 95 cm bbl maar deze was voor mijn rijstijl toch een maatje te groot. Nu dus gegaan voor een maat L (59 TT) maar deze moet nog binnen komen. Zal wel ergens april worden.
En ik zit liever ietsjes rechter. Zo ook voor de Rove in maat L.
Volgens mij heb jij dan relatief wel lange benen en een korter bovenlijf in verhouding?
Jep, zou zo maar kunnen ;)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

bobdew schreef: zo 20 februari 2022, 15:42 Graag zou ik de de Canyon Grizl 6 willen kopen voor een grote bikepacking trip die ik in de toekomst wil gaan maken en tot die tijd wil ik hem gebruiken als mountainbike/wielrenfiets. Alleen twijfel ik nog of ik maat M of L zou kopen.

https://www.canyon.com/en-nl/gravel-bik ... enfarbe=GN

Mijn binnenbeenmaat is: 84cm
Lengte: 182cm

Als ik dat in de tool van Canyon invul krijg ik het advies om M te kopen. Ik zie in de tool dat het kantelpunt tussen M en L een lengte van 184cm
en binnenbeenmaat van 84cm is. Alleen weet ik niet hoe goed deze tool is, misschien past een L wel beter.
Denk dat je met jouw lengte goed op een L kan passen. Niet al te lange binnenbeenlengte, dus je hebt ruimte in je bovenlijf. Let ook op de stack. De M heeft zo'n 2,5 cm lagere stack, dus dan zou het zo kunnen zijn dat je op een M behoorlijk diep komt te zitten . Je kunt hem natuurlijk altijd 30 dagen proberen en als het niks is terugsturen.
De beentjes van Enrique Mas, que?'
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik ben ook 182 met 86 benen ( zadelhoogte 75.5) en val bij Canyon ook aktijd net tussen M en L . M is te laag, L is te lang in bovenbuis. Lang en laag is zeker voor gravel/bikepacking niet ideaal. Reden voor mij om hem links te laten liggen, maar misschien dat het met jouw lagere zadelstand op een M gaat passen?
bobdew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 september 2021, 13:50

MonkeyRider schreef: di 1 maart 2022, 11:15 Ik ben ook 182 met 86 benen ( zadelhoogte 75.5) en val bij Canyon ook aktijd net tussen M en L . M is te laag, L is te lang in bovenbuis. Lang en laag is zeker voor gravel/bikepacking niet ideaal. Reden voor mij om hem links te laten liggen, maar misschien dat het met jouw lagere zadelstand op een M gaat passen?
L is inderdaad toch te lang, ik ha het proberen met een lagere zadelstand inderdaad. Ik heb even wat metingen verricht en denk dat de M het beste past. Inmiddels heb ik de M besteld. Als het goed is heb ik hem in april. Ik zal later een bericht posten of hij goed past.
Plaats reactie