Eigenlijk de moeite van het reageren niet waard, maar; Als iets minder veerweg gelijk staat aan verslechteren, dan ja.
Voor 't geval je er niet mee bekend bent, ik leef in Nederland. Hier is alles zonder veerweg te rijden, dus van 130 naar 110 of 120mm te gaan verslechter je niets, je past enkel aan.
Een langere vork monteren maakt het direct iets wat niet meer interessant is voor dit platte landje, én verander je de geometrie. De andere demperslag maakt alleen minder 'kussen'.
Maar, uiteraard geldt vandaag de dag more equals better.
Oh, voor ik het vergeet; YT heeft zelf ook een model uitgebracht met die korte demperslag, dus blijkbaar is mijn gedachte niet eens raar (En voor ik 'm terug krijg; Ja ze hebben er ook één met iets meer veerweg aan de voorkant )
Full suspension
Communicatie probleem zit hem dan denk ik in je verwoording. Omdat je zegt dat de achterkant meer aankan dan de voorkant klinkt het veel logischer de voorkant aan te passen.GijsJUH schreef: ↑ma 28 februari 2022, 20:45 Eigenlijk de moeite van het reageren niet waard, maar; Als iets minder veerweg gelijk staat aan verslechteren, dan ja.
Voor 't geval je er niet mee bekend bent, ik leef in Nederland. Hier is alles zonder veerweg te rijden, dus van 130 naar 110 of 120mm te gaan verslechter je niets, je past enkel aan.
Een langere vork monteren maakt het direct iets wat niet meer interessant is voor dit platte landje, én verander je de geometrie. De andere demperslag maakt alleen minder 'kussen'.
Maar, uiteraard geldt vandaag de dag more equals better.
Oh, voor ik het vergeet; YT heeft zelf ook een model uitgebracht met die korte demperslag, dus blijkbaar is mijn gedachte niet eens raar (En voor ik 'm terug krijg; Ja ze hebben er ook één met iets meer veerweg aan de voorkant )
Als je zegt dat je achter een minder zacht gevoel zoekt klinkt dat alweer heel anders.
Je aanname is dat TS "enkel" Nederland rijdt. (Althans je tip is specifiek voor platte Nederland) En geeft een tip de veerweg te verkleinen.
Waarom niet de dempertune aanpassen? Die geeft wel of niet het gewenste gevoel.
Een slechte tune in de 50mm slag demper maakt het doorslaan of wat het probleem ook is niet gelijk minder, enkel ben je nog eerder door je "kussen" heen.
Waarom niet de dempertune aanpassen? Die geeft wel of niet het gewenste gevoel.
Een slechte tune in de 50mm slag demper maakt het doorslaan of wat het probleem ook is niet gelijk minder, enkel ben je nog eerder door je "kussen" heen.
GijsJUH schreef: ↑ma 28 februari 2022, 20:45 Eigenlijk de moeite van het reageren niet waard, maar; Als iets minder veerweg gelijk staat aan verslechteren, dan ja.
Voor 't geval je er niet mee bekend bent, ik leef in Nederland. Hier is alles zonder veerweg te rijden, dus van 130 naar 110 of 120mm te gaan verslechter je niets, je past enkel aan.
Een langere vork monteren maakt het direct iets wat niet meer interessant is voor dit platte landje, én verander je de geometrie. De andere demperslag maakt alleen minder 'kussen'.
Maar, uiteraard geldt vandaag de dag more equals better.
Oh, voor ik het vergeet; YT heeft zelf ook een model uitgebracht met die korte demperslag, dus blijkbaar is mijn gedachte niet eens raar (En voor ik 'm terug krijg; Ja ze hebben er ook één met iets meer veerweg aan de voorkant )
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 24 februari 2022, 21:55
Is er toevallig iemand die pas deze schitterende bike de "yt izzo corn 2 " heeft aan gekocht ? Wat is je ervaring hier mee . en is er ergens in Nederland iemand bin wie ik deze monster zou kunnen bewonderen
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 480
- Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
- Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO
Sinds Sept 2020 in gebruik XL maar in 2020 heette die Izzo Comp.
Vering was aardig ( fox 34 met grip demper en rock shoxx demper met twist remote)maar geüpgraded naar
Manitou mattoc pro en een manitou mara omdat ik het niet kon vinden met de oude setup.
Vork verlengt naar 140 ivm pedalstrikes en fiets hierdoor altijd in de high mode.
De fiets daalt en klimt heerlijk en is ook voor Nederland goed bruikbaar.
De Izzo verving mijn Jeffsy en Giant Anthem en ik heb beide nog niet gemist.
PS Ik woon omgeving uhr dus geef maar een seintje als je m eens live wilt zien
#OpaRijdtEenIZZO