Willen jullie mij een Ibis Ripley AF aanraden

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

I_do schreef: do 24 maart 2022, 12:06
ThijsE schreef: do 24 maart 2022, 11:55

Ze maken dan ook echt mooi&goed spul, als je geduld hebt zeker de moeite waard. En ze zitten in Dortmund dus voor 75,- kun je een testrit plannen (4/5 uur en 50,- korting als je koopt) :-q
Ook wel weer 25mm extra veerweg die ik niet echt ga gebruiken waarschijnlijk, maar ik volg je enthousiasme helemaal. De eigenaar van MTB flow heeft ook zo'n ding, dus heb hem al eens in het echt mogen bewonderen.
Helemaal goed, maar dan zou ik je toch een Ibis Ripley AF aanraden.
Schijnt wel goed te rijden en in mooie kleuren te bestellen.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

:lol:
ThijsE schreef: do 24 maart 2022, 12:10
I_do schreef: do 24 maart 2022, 12:06

Ook wel weer 25mm extra veerweg die ik niet echt ga gebruiken waarschijnlijk, maar ik volg je enthousiasme helemaal. De eigenaar van MTB flow heeft ook zo'n ding, dus heb hem al eens in het echt mogen bewonderen.
Helemaal goed, maar dan zou ik je toch een Ibis Ripley AF aanraden.
Schijnt wel goed te rijden en in mooie kleuren te bestellen.
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

De Ripley AF is idd een mooie fiets, besteld in mei 2021 😁.
Maar na 5 maanden wachten en 2 keer een frame dat niet door de QC kwam toch maar voor iets anders gegaan. 😢.
Mocht je hem kunnen krijgen zou ik hem echt zelf gaan bekijken. Goed naar de lasnaden kijken, daar zat bij mij tot 2x toe het probleem
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

JOMTB schreef: do 24 maart 2022, 17:54 De Ripley AF is idd een mooie fiets, besteld in mei 2021 😁.
Maar na 5 maanden wachten en 2 keer een frame dat niet door de QC kwam toch maar voor iets anders gegaan. 😢.
Mocht je hem kunnen krijgen zou ik hem echt zelf gaan bekijken. Goed naar de lasnaden kijken, daar zat bij mij tot 2x toe het probleem
Dat is jammer zeg. Hoe ging dat in zijn werk dan? Kreeg je fiets geleverd die niet deugde, en dan weer wachten? En waar besteld?
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

In Duitsland besteld. Prima service van gocycle.de. Aan hun lag het niet. Communicatie was prima. Maar ze kregen de kits niet geleverd vanuit Ibis.
Wachttijd was initieel 2-3mnd. Maar uiteindelijk na 5 maanden bericht dat de kit er was. Ik helemaal blij, maar helaas zat er een foutje bij de lasnaad tussen de bovenbuis en de head tube. Kan gebeuren. Na 2 weken ander frame weer met gebreken. Hebben ze terug gestuurd naar Ibis. Beide keren door verkoper zelf opgemerkt. Kon weer wachten op vervangend frame, maar had daar geen zin in.
Dus aan de verkoper lag het zeker niet. Heb daar vaker onderdelen besteld. Prima club. Maar Ibis kon de vraag naar de Ripley AF niet aan.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

JOMTB schreef: do 24 maart 2022, 20:06 In Duitsland besteld. Prima service van gocycle.de. Aan hun lag het niet. Communicatie was prima. Maar ze kregen de kits niet geleverd vanuit Ibis.
Wachttijd was initieel 2-3mnd. Maar uiteindelijk na 5 maanden bericht dat de kit er was. Ik helemaal blij, maar helaas zat er een foutje bij de lasnaad tussen de bovenbuis en de head tube. Kan gebeuren. Na 2 weken ander frame weer met gebreken. Hebben ze terug gestuurd naar Ibis. Beide keren door verkoper zelf opgemerkt. Kon weer wachten op vervangend frame, maar had daar geen zin in.
Dus aan de verkoper lag het zeker niet. Heb daar vaker onderdelen besteld. Prima club. Maar Ibis kon de vraag naar de Ripley AF niet aan.
Jammer verhaal. Ik ga alsnog "de gok" wel wagen waarschijnlijk. Hopelijk zijn de problemen die jij beschrijft inmiddels verholpen. Heb ook al (prettig) contact met gocycle gehad.
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Succes👍
Aan Jörg en zijn mensen zal het zeker niet liggen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ripley As Fuck

:bier:

Kunstwerkje wat mij betreft.

https://youtu.be/gushnHnSWBY
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

kermit schreef: do 24 maart 2022, 10:46
I_do schreef: do 24 maart 2022, 08:10Ik snap ook dat mensen zeggen dat ze hem niet mooi vinden, het is een beetje een raar gebakkie, maar hij heeft dan ook wel een eigen gezicht en vind hem in het groen ook gewoon heel gaaf. En het moet fietsen als de brandweer, en je rijd wel op iets bijzonders!
Als ik bovenstaande gedachten bij een fiets zou hebben die ik overwoog zou ik denk ik niet lang wachten met bestellen :D

Dat zijn toch precies de argumenten die er toe doen?
- Het rijdt (heel) goed.
- Je vindt hem mooi.
- De kleur klopt ook nog eens.
- En het is iets aparts.
Daarnaast ontbreken er redenen om het niet te doen.

Dus ik ga er eigenlijk van uit dat je tegen vanavond een bestelling gedaan hebt ;-)
Het is iets later geworden maar ik heb hem inderdaad besteld. Gaat nog wel even duren, maar eigenlijk wil ik ook pas volgend jaar een nieuwe fiets dus dan moet je nu bestellen :bier: . Ook met nog wat extra internet af struinen en met de andere ideeën hier kom ik niets tegen wat me voldoende prikkelt om aan mijn keuze te twijfelen. Alleen als propain met een direct beschikbare downcountry fiets komt zou er nog iets kunnen veranderen denk ik.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Dice Oldskool schreef: do 24 maart 2022, 22:01 Ripley As Fuck

:bier:

Kunstwerkje wat mij betreft.

https://youtu.be/gushnHnSWBY
Als jij het met mij eens bent luister ik graag :P
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik ben het zekers met je eens. Het lange wachten is dus begonnen voor je waar ik veel te ongeduldig voor zou zijn. Maar goed je hebt nog wit paard op stal staan waar je alles mee kan rijden wat mountainbiken leuk maakt dus dat maakt het wachten wat dragelijker. :-q
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Snode plannen Ido! Toch geen Banshee geworden? :wink:

Zou het dan om dit frame gaan? Vind dat een erg mooi kleurtje!

Afbeelding

Ben benieuwd of je tegen de tijd dat hij geleverd al weer een ander topic hebt geopend met de vraag welke fiets je beter past dan deze :winkie:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

balboa schreef: ma 11 april 2022, 17:48 Snode plannen Ido! Toch geen Banshee geworden? :wink:

Zou het dan om dit frame gaan? Vind dat een erg mooi kleurtje!

Afbeelding

Ben benieuwd of je tegen de tijd dat hij geleverd al weer een ander topic hebt geopend met de vraag welke fiets je beter past dan deze :winkie:
De banshee is heel lang eerste keuze geweest, maar toen was de Ripley AF nog niet uit. Gaat inderdaad om de groene! Ik hoop nu voorlopig geen fiets advies meer nodig te hebben :lol:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Het spektakel gaat toch nog even door. Na toch wel erg enthousiast geworden te zijn na een paar ritjes over de grens, en met mijn huidige fully die ik niet meer fijn vind en een transalp in het verschiet dacht ik toch dat ik wel NU een nieuwe fiets wil, ipv allicht ergens volgend jaar.
Door mijn ritjes buitenland, en adviezen van mensen met wat weer veerweg toch ook overwegen om nog iets te stijgen in veerweg. En toen kwam de propain hugene weer terug in beeld Altijd heel gaaf gevonden, maar vond dat de nieuwe te veel veerweg had gekregen. Maar die extra reserve denk ik nu wat vaker te kunnen gebruiken (is ook maar 20mm achter erbij en 10mm voor tov de ibis).
En toevallig waren ze weer te bestellen, levertijd volgende maand, ipv volgend jaar. Dus ik heb nu beide fietsen in bestelling, en zal er aankomende week eentje afbestellen (ik vermoed dat dat de Ibis wordt).
Op de propain heb je ook voor hetzelfde geld eigen keuze in kleuren van diverse zaken, full carbon ipv alu, een bikeyoke dropper, MT5 remmen, newmen wielen en GX. Nu hopen dat hij idd op tijd is voor de reis waar hij op mee mag. :lol:
Dus dan komt er binnenkort een einde aan mijn bikeadvies saga en ipv daarvan een SYS en gaat mijn huidige Cube stereo 120 die ik inmiddels echt te kort vind er uit.
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Mijn Hugene frameset is onderweg, besteld in Februari dus ik had nog wel enige wachttijd. Op Duitse fora wel gelezen dat ze bij Propain met enige regelmaat last minute de levertijd moesten oprekken door externe leveranciers van onderdelen maar misschien zijn die problemen nu verholpen.

Ik heb inmiddels alle onderdelen thuis liggen dus wachten op het frame komende week en dan bouwen 👌
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Plaats reactie