Willen jullie mij een Ibis Ripley AF aanraden

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Dennis17e schreef: zo 8 mei 2022, 15:22 Mijn Hugene frameset is onderweg, besteld in Februari dus ik had nog wel enige wachttijd. Op Duitse fora wel gelezen dat ze bij Propain met enige regelmaat last minute de levertijd moesten oprekken door externe leveranciers van onderdelen maar misschien zijn die problemen nu verholpen.

Ik heb inmiddels alle onderdelen thuis liggen dus wachten op het frame komende week en dan bouwen 👌
Nice! Welke kleur frame en decals is het bij jou geworden?
En idd hopen dat ze alles hebben om fietsen op te bouwen :kiss:
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

De 'grijze' met mat zwarte decals, lekker simpel. Raw of petrol zijn niet aan mij besteed, niet mijn smaak :tong
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

I_do schreef: zo 8 mei 2022, 14:10 Het spektakel gaat toch nog even door. Na toch wel erg enthousiast geworden te zijn na een paar ritjes over de grens, en met mijn huidige fully die ik niet meer fijn vind en een transalp in het verschiet dacht ik toch dat ik wel NU een nieuwe fiets wil, ipv allicht ergens volgend jaar.
Door mijn ritjes buitenland, en adviezen van mensen met wat weer veerweg toch ook overwegen om nog iets te stijgen in veerweg. En toen kwam de propain hugene weer terug in beeld Altijd heel gaaf gevonden, maar vond dat de nieuwe te veel veerweg had gekregen. Maar die extra reserve denk ik nu wat vaker te kunnen gebruiken (is ook maar 20mm achter erbij en 10mm voor tov de ibis).
En toevallig waren ze weer te bestellen, levertijd volgende maand, ipv volgend jaar. Dus ik heb nu beide fietsen in bestelling, en zal er aankomende week eentje afbestellen (ik vermoed dat dat de Ibis wordt).
Op de propain heb je ook voor hetzelfde geld eigen keuze in kleuren van diverse zaken, full carbon ipv alu, een bikeyoke dropper, MT5 remmen, newmen wielen en GX. Nu hopen dat hij idd op tijd is voor de reis waar hij op mee mag. :lol:
Dus dan komt er binnenkort een einde aan mijn bikeadvies saga en ipv daarvan een SYS en gaat mijn huidige Cube stereo 120 die ik inmiddels echt te kort vind er uit.
Waarom geen Ripmo AF?

(niet in het groen)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Die gaat dan qua balans binnen/buitenland te ver door naar buitenland voor mijn idee. En ik denk niet dat ik vaak veel gebruik zou maken van de extra mogelijkheden bergaf.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Je had even een testrondje op de Ripmo van Dennis kunnen doen, tijdens de Basta trailride… ;)
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Kapitein Iglo schreef: ma 9 mei 2022, 07:59 Je had even een testrondje op de Ripmo van Dennis kunnen doen, tijdens de Basta trailride… ;)
Ja gemiste kans, heb hem sowieso niet gezien. Als ze in Duitsland nou opschieten met dat ding (de propain) in een doos stoppen kan ik iig eindelijk helemaal ophouden met over fietsen kopen na te denken en gewoon fietsen :lol:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Kapitein Iglo schreef: ma 9 mei 2022, 07:59 Je had even een testrondje op de Ripmo van Dennis kunnen doen, tijdens de Basta trailride… ;)
Of binnenkort op de UHR bij iemand anders? Of mag er alleen gekeken worden?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

bouwpakket schreef: ma 9 mei 2022, 10:07
Kapitein Iglo schreef: ma 9 mei 2022, 07:59 Je had even een testrondje op de Ripmo van Dennis kunnen doen, tijdens de Basta trailride… ;)
Of binnenkort op de UHR bij iemand anders? Of mag er alleen gekeken worden?
Haha scherp, en dat zou ook nog de goede maat zijn :bier:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Dennis17e schreef: zo 8 mei 2022, 20:29 De 'grijze' met mat zwarte decals, lekker simpel. Raw of petrol zijn niet aan mij besteed, niet mijn smaak :tong
Ik ga voor petrol met paarse decals, laten we het er op houden dat over smaak niet te twisten valt :lol:
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Gelukkig maar toch, anders reed iedereen op dezelfde fiets :-q Sowiezo mooi dat er nog een Hugene hier op het forum is.

Mij 2e keus was een Commencal Meta TR in het paars trouwens, dat vind ik bij die fiets gewoon vaaf. Dus mijn smaak gaat ook alle kanten op :P
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Dennis17e schreef: ma 9 mei 2022, 14:06 Gelukkig maar toch, anders reed iedereen op dezelfde fiets :-q Sowiezo mooi dat er nog een Hugene hier op het forum is.

Mij 2e keus was een Commencal Meta TR in het paars trouwens, dat vind ik bij die fiets gewoon vaaf. Dus mijn smaak gaat ook alle kanten op :P
Nou ja, is, dat moet nog blijken :lol:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

We doen wel een keer een meet&greet 😉👍🏻
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie