Goede deal?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Erwin11
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 23 mei 2022, 09:02

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de MTB-wereld. Ik heb wat rondgekeken voor 2e hands fietsen en ben uitgekomen op een Specialized Carve Comp 29. Hij is in 2014 gekocht en de fiets ziet er nog netjes uit. Ketting zitten bijv. geen roest plekken op. Hij is uitgerust met een Rockshox Recon voorvork en Hydraulische schijfremmen. Er zit een SRAM XS versnellingsgroep op. Ik kan de fiets aanschaffen voor 400,-.

Recent zijn de remschijven vervangen en de brakepads ook. Evenals de tandwielen. Onder garantie zijn er nog betere velgen ingezet door Specialized met betere industriële lagers.

Ik ben een beginnende fietser die 178 cm lang is en 80KG weegt. Ik wil 1 tot 2x pw. gaan fietsen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Groet,
Erwin
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16780
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dag Erwin, welkom.
Of de fiets dat waard is en een goede deal is is lastig te zeggen zonder de staat te kennen. Als je alles meteen moet gaan vervangen omdat de aandrijving versleten is, de remblokken, uitgedroogde banden en vering die zwaar aan onderhoud toe is niet.
Als hij in zeer goede staat van onderhoud verkeerd wel...

Beetje zwart/wit, maar de staat van onderhoud is van groot belang. Een beurtje voor de vork kost zo €100,-, voor de demper idem.
Als beginner zul je ook nog niet veel zelf kunnen doen aan de fiets, dus ben je aangewezen op een fietsenmaker (tenzij je iemand in je kennissenkring hebt die je kan helpen).